hirdetés
Amit a közösségi adószámról tudni kell ege Új társasági forma: európai gazdasági egyesülés. kamarai kritika

Kamarai kritikai az önfoglalkoztatásról. Megoldható?

Címlap     Hírek   Info   Fórum   Impresszum   
   Vállalkozás indítása
A vállalkozás nevének kiválasztása
Vállalkozás-online.hu
2004. szeptember 24.

A megfelelő vállalkozásnév megtalálása számos kezdő vállalkozó számára ijesztő feladat, mivel sok minden foroghat kockán. Kitűnik-e a vállalkozás neve a jövőbeli ügyfelek és fogyasztók számára, vagy elvész a vállalkozások sokaságának süllyesztőjében? A vállalkozás neve a megfelelő üzenetet közvetíti-e, vagy csak véletlenül keresik fel a cégünket az ügyfelek?

Hogy leegyszerűsítsük a vállalkozásnév generálásának folyamatát, kezdjünk a következő kérdések átgondolásával. Ez a kérdéssor segít papírra vetni az ötleteket, elképzeléseket, melyeket már ezután könnyebben felhasználhatunk.

  • Kik valójában a megcélzott fogyasztói kör?
  • Milyen problémák megoldásában segíthet a vállalkozás nekik?
  • Milyen szavak vagy mondatok keltik fel ezen fogyasztók érdeklődését?
  • Mi az a 3-5 legkézenfekvőbb haszon a vállalkozásban, amit a fogyasztok számára nyújthatunk?
  • Melyek azok a szóképek, amelyek közvetítik a fogyasztó irányába a szempontjából releváns tevékenységet?
  • A versenytársak milyen név alatt dolgoznak, és melyik az a név, amely megkülönbözteti a vállalkozást az adott piaci környezetben?

Az ezekre a kérdésekre adott válaszok nyersanyagként szolgálhatnak egy 5-10 nevet tartalmazó lista kidolgozásához.

A nevek kiértékelése. A lista elkészítése után az első kérdés, hogy hogyan szűkítsük le a legnagyobb potenciállal bírók körére? A következő kérdéseket kell végigvenni:

-Vajon a megcélzott fogyasztókhoz szól a név? Tanulmányozza a potenciális fogyasztók visszajelzéseit. Mely nevek szólnak leginkább nekik?
-Elősegíti-e a növekedést a név, vagy behatárol? Amennyiben a név az adott termék vagy szolgáltatás konkrét előállítási szakaszának elnevezését tartalmazza, hiába terjeszkedik a vállalkozás más folyamatokra, a partnerek és a fogyasztók az első tevékenységéhez kötik.
-Megkülönbözteti-e a név a vállalkozást a piaci környezetben? Az olyan egyszerű megoldások, mint a vezetéknevek felhasználása a névalkotásban, ha nagyon elterjedtek egy szakterületen belül (például ügyvédek), lehetővé teszik az újonnan induló vállalkozás számára, hogy a szokásoktól eltérő nevet válasszon. Ez az eltérő név már nagy segítséget nyújthat a versenytársaktól való megkülönböztetésben, könnyebben azonosítható lesz a cég a fogyasztók körében.
-Nincs-e túlbonyolítva a név? Érdemes elkerülni az olyan rövid szójátékok használatát a vállalkozás nevében, amelyek összezavarhatják a fogyasztót, ha nem értik mit is akar jelenteni. Ez különösen akkor kerülendő, ha olyan imázs kialakítását tervezzük, mely a professzionalitást tükrözi.
-Könnyen betűzhető a név? Ez különösen fontos a honlapok tekintetében. Amennyiben nem betűzhető egyszerűen a név, az emberek kevésbé lesznek hajlandóak felhasználóként bejelentkezni, vagy érdeklődő e-mailt küldeni. Mindent a lehető legkönnyebbé kell tenni a fogyasztók számára.

Honnan tudjuk, hogy mikor találtuk meg a legmegfelelőbb nevet vállalkozásunknak? Ha szerencsések vagyunk, akkor akár három vagy öt nevet is találhatunk, amely jól illeszkedik minden általunk felállított kritériumhoz. Mégis, hogyan hozzuk meg a végső döntést?

Idézzük fel a kiinduló kritériumokat. Melyik név illik leginkább az üzleti célunkhoz? Melyik név írja le a legakkurátusabb módon azt vállalatot, mely még csak a fejünkben létezik? Melyik név tetszik nekünk a leginkább?

Mindenegyes vállalkozás a maga sajátos útján jut el a végső döntéshez. Néhány vállalkozó csak a saját ötleteire hagyatkozik, személyes indokok alapján dönt a névről. Mások sokkal "tudományosabbak". Egyes vállalkozások fogyasztói kutatásokat vagy teszteket készíttetnek a célcsoportokkal, hogy lássák a névváltozatok mennyire érzékletesek, hatásosak. Vannak akik fontosnak tarthatják, hogy a termékükön szereplő márkanév kinézete megfelelő legyen, így ezen vállalkozások a névnek a logoba való beírásával próbálják ki a különböző névváltozatokat, melyik működik a legjobb design elemként.

Használjon fel néhányat, vagy akár mindet a fenti kritériumokból. Létezik viszont néhány igen egyszerű hétköznapi módszer is: kérje ki más emberek véleményét közvetlen környezetében. Megpróbálhatja néha lefirkálni a neveket, hogy saját szemével lássa, hogyan is mutatnak aláírásként, vagy a cége irodaszerein. Minden nevet olvasson fel fennhangon, különös figyelmet szentelve annak, ahogyan hangzanak, amennyiben rádiós vagy televíziós reklámokat sejt a jövőre nézve. A professzionális névkereső cégek egy-egy megbízás folyamatára hat hét és hat hónap közötti időt szentelnek. Önnek természetesen nem szükséges ilyen sok időt eltöltenie, de legalább azért néhány hetet szánjon a névválasztásra. Mihelyst meghozta döntését a nevet illetően, azonnal nekikezdhet az új név iránti "rajongás" felépítéséhez, hiszen a vállalkozás nevének kiválasztása az első lépés egy erős vállalat felépítésében, az első, amely akár az utolsó is lehet az üzleti pályafutásában.

vissza
Hozzáadás
kedvencekhez

hirdetés


hirdetés
Domain regisztráció,
tárhelybérlet kis- és
közép-
vállalkozásoknak a
legkedvezőbb áron!

hirdetés
ConnectAD

hirdetés

   Európai Unió           
   Adózás                    
   Jog                          
   Marketing                
   Pénzügyek               
   E-business                
   Tanácsadás              
   Üzleti etika               
   A vállalkozó             
   Névjegy                    
   Hasznos linkek         
   Címjegyzék              
   Színes                      
   Hírek                         
   Archívum                 

EGYÜTTMŰKÖDŐ
PARTNEREINK



BankWeb

Vállalkozó Kedvű Fiatalok Klubja


Egység:
Ebből
Ebbe:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     
  Impresszum I Adatvédelem I Médiaajánlat
Írja meg véleményét:
velemeny@vallalkozas-online.hu