A teljes üzleti tervet tekintve a vezetői összefoglaló képviseli a címlapot. Ez az összefoglalás ad képet az olvasónak a vállalkozó megvalósítani kívánt szándékairól.
Egyre több olyan weboldal indul, ahol online hirdetik az offshore cégalapítási lehetőséget. Mivel a magyar vállalkozók még újoncok az offshore üzletben, nyílván könnyebben választják az olcsóbb megoldást.
Az idei legfrissebb statisztikai adatok szerint jelentősen megnőtt az üres állások száma Magyarországon, jóllehet egyszerre van munkaerőhiány és munkaerőtöbblet. A vállalkozásoknak nem elég megtalálni a munkaerőt: versenyképességet növel, ha meg is tudják tartani. A diplomások közt az informatikai, mérnöki és gazdasági munkaerő a legkeresettebb.
Október 4-én mintegy 1200 fő részvételével harmadik alkalommal került megrendezésre a KKV Marketing Expo. Magyarország legnagyobb kisvállalkozói marketing szakmai eseményének központi témája idén az új vevők szerzésének legújabb és leghatékonyabb módszerei voltak.
Gyakori a vállalkozásoknál, hogy egy munkanapon nincs az értékesítőknek idejük nekilátni és a hideghívásokat végre elintézni. Miért van ez? Vajon miért van ilyen mértékű idegenkedés és undor bennünk, hogy felvegyük a kagylót és lebonyolítsuk a hideghívásokat?
A tőke is egy mém, amit a vállalkozások felhasználnak. Az információs társadalomban az internetnek köszönhetően gyorsan terjednek egyes mémeknek tekinthető egységek: amatőr videókkal akár országos ismertségre tesznek szert emberek, belekerülnek a közbeszédbe, viccekbe, akár TV-műsorokba is. Mérő László összefoglalója a memetikáról.
Nemrég olvastam egy idei felmérést, melynek
kiemelt témája a webáruház volt. Egész pontosan arról szólt, hogy milyen elvárásokat
támasztanak az internetezők a webshopokkal kapcsolatosan. Akinek már van webáruháza
vagy tervezi annak megnyitását, akkor jó ha tudja, mit várnak el tőle a látogatók.
Erről lesz szó a továbbiakban.
A vagyonosodási vizsgálatok fellendítették a hazai offshore
iparágat, de a vállalkozók többsége még nem érzi igazán hasznosnak a lehetőséget.
Sokan lelkesen távoznak a témában megtartott előadásokról vagy a tanácsadóktól,
de nagy változást nem nagyon hozott a magyar vállalkozók életébe. Később ez
valószínűleg változni fog. Alacsony árbevételnél nem is érdemes tervezgetni.
Az ügyfélkezelés ma fontosabb, mint bármikor. Komoly versenyelőnyt jelent, ha egy vállalkozás helyesen bánik az vevőivel. Tekintsünk ügyfeleinkre hosszú távú kapcsolatként és viselkedjük eszerint. Tapasztalt szakemberek gyűjtötték össze tanácsaikat.
Az arany árának szárnyalásából sokan profitálnak ma. A három hagyományos keresleti tényező az ékszeripar, a befektetők, és az ipari felhasználás mindegyike az árfolyam növekedését várja, és a nyersanyagpiaci elemzők is optimisták az aranyat illetően. Nem árt azonban az óvatosság.
A gazdasági válság sajnos nagymértékben sújtja a kisvállalkozókat. Ilyenkor a kis cégek vezetői megpróbálják meghúzni az amúgy is szűk nadrágszíjat, és a költségek lefaragásával igyekeznek talpon maradni. Válság idején azonban egyáltalán nem mindegy, hogy mely kiadások kerülnek a megnyirbálásra szánt kosárba.
Egy könyv online marketingje egyszerre kifizetődő
és kihívásokkal teli. Kifizetődő, mert az online marketingeszközök többsége
ingyenes, vagy csekély költséggel jár. Tudni azonban, hogy mit és milyen sorrendben
kell tenni, már sokkal több kihívást rejt magában. Nézzünk most egy online könyvmarketing
módszert az, amelynek segítségével befolyásolni tudjuk munkánk eredményességét,
illetve folyamatosan növelhetjük az értékesítést is.
A YouTube berobbanó népszerűségével az online
video hirdetések és a hozzájuk kapcsolódó marketing szerepe is megnőtt. Az új
eszköz adta lehetőségekből a kisvállalkozások is sokat profitálhatnak. Érdemes
beépíteni a marketingstratégiába.
Sok vállalkozónál már akkor felmerül a kockázati tőke bevonása, amikor még csak fejben él a vállalkozása. Természetesen jó, ha előre gondolkodunk, de fontos pontosan tisztázni, mikor érhetjük el azt a szintet, amikor már érdemes kockázati tőkést keresni a cégbe.
Amikor egy érdeklődő, vagy akár egy visszatérő vevőnk ismét felkeres minket, ezt azért teszi meg, mert szüksége van tőlünk valamire, de minimum felkeltette a szolgáltatásunk az érdeklődését. A cikkben inkább a dolog lélektani oldalát szeretném elemezni, és megemlítek 7 olyan általam nagyon fontosnak tartott tényezőt, amit meglátásom szerint a vevőnk tudatosan, de leginkább tudat alatt „elvár” Tőlünk.
Amikor a nagyvállalatok a válság okozta költségcsökkentések
miatt megnyirbálják marketingkiadásaikat, a kisvállalkozásoknak érdemes a brand
erősítésen elgondolkodni. Ha belevágna, akkor legyen kreatív! Kis költségvetésből
a gerilla marketing lehet az az eszköz, amivel nagy, szórakoztató és élményt
adó kampányt futtathat.
A web 2.0 technológia alapjaiban változtatta meg a vállalkozások üzleti folyamatait, növelve a termelékenységet és integrálva a vásárlók visszajelzéseit a fejlesztési folyamatokba. De az IT menedzserek többsége még mindig ódzkodik ettől a technológiától, mert bizonytalanok, hogy vajon illeszkedik-e a web 2.0 a vállalkozás üzleti modelljébe.
Utálja a hideghívásokat? Jusson túl végleg a hideghívásokkal szemben érzett idegenkedésén. Vajon vállalkozása értékesítői elég bátrak? Nincs olyan vállalkozás, amely megengedhetné magának, hogy legjobb értékesítői akár egy kicsit is elbizonytalanodjanak, amikor egy új, vonzó üzlet kínálkozik.
Napjainkra egyre több és több vállalkozás regisztrálja magát világszerte
a legnagyobb online aukciós oldalon, az eBay weblapján. Számos vállalkozó
gyors növekedést és nagy profitot tudott elérni, akár lakásuk elhagyása nélkül
is.
A vállalkozók többsége tisztában van azzal, hogy az interneten megjelenni szinte
kötelező. Azt viszont már kevesen tudják, hogy a megjelenést mire is lehet használni.
A válasz nyílván mindig magától a vállalkozástól függ, de egyvalami közös: legyünk
hasznosak a látogatók szemében! Ha ezt el tudjuk érni, már nyert ügyünk van! Költség
és hatékonyság szempontjából a legjobb eszköz ehhez az információszolgáltatás.
Az egyes iparágakban különböző mennyiségű összeg jut a munkavállalók foglalkoztatására a vállalkozás költségvetéséből. Vannak szakmák, amelyekben kifejezetten kényeztetik a dolgozót, míg máshol épphogy bele nem rúgnak. Minden vállalkozónak segíthet azonban, ha még a foglalkoztatás előtt tisztázni lehet a jogi kereteket, mert így adót spórolhatunk.
Egyre több vállalkozás indít saját online közösséget az üzletmenethez, vagy a fogyasztóiknak. A siker kulcsa abban rejlik, hogy mennyire sikerül helyesen megérteni ezt az eszközt és a születendő közösséget.
Kifizetett prémiumok. Sértődött kollégák. Zsörtölődés azoktól, akik nem kaptak, vagy nem annyit, amennyit ők jogosnak gondoltak. A prémium után visszaeső teljesítmények.
Találkozott már ezekkel a jelenségekkel?
Az alábbiakban megismerhetünk 3 egyszerű lépést, amelyek segítségével ingyen növelhetjük vállalkozásunk weboldalának látogatottságát. A módszer nem csak azoknak a vállalkozóknak jelent nagy segítséget, akik jól tudnak bánni a szavakkal, hanem azoknak is, akik félnek cikkírástól.
Ki nem gondolkodott már el azon, hogy belevágjon-e?
Képzeljük csak el: rugalmas munkaidő, több idő a szeretteinkre, jobb életszínvonal
és életvitel, stb. De előbb el kell döntenünk, hogy a megfelelő személyiségjegyekkel
rendelkezünk-e! Ahhoz, hogy sikeresen vezethessük saját vállalkozásunkat, a
személyiségjegyek és képességek széles skálájára lesz szükségünk. Mielőtt belevágnánk,
bizonyosodjunk meg róla, hogy képesek is leszünk rá.
Szinte már alig akad olyan weboldal ahol valamilyen
formában ne lenne jelen online videó. Sokan csak szórakozásra használják, akad
azonban jó néhány olyan leleményes vállalkozó, aki komoly profitra tesz szert
a segítségével. Cikkünkből megtudhatja mire érdemes figyelnie, ha egy minden
igényt kielégítő online videó kampányt szeretne készíteni.
A kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
Az ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
nagy okosság, ezután mindenki vérprof...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing már...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem tu...
Akkor most leshetjük, mint a trafipax...