Az alkalmazásban dolgozók többsége irigyen tekint az önfoglalkoztatókra, mert úgy hiszik, hogy saját vállalkozást mûködtetni sokkal jövedelmezõbb. Persze: „a szomszéd fûje mindig zöldebb”. Jóllehet a kenyérkereset minden bizonnyal az egyik legfontosabb ok a vállalkozás indításhoz, a vállalkozók többségének egyedi és személyes oka is van, hogy az önfoglalkoztatói létet választotta.
Az üzleti terv fejezeteit bemutató sorozatunkban
most arra keressük a választ, hogyan érdemes bemutatni a vállalkozást. A vállalkozásunk
bemutatásában az elsõdleges szempont, hogy koncentráljunk az üzlet felépítésére:
a mûködési formára, annak folyamataira, az értékesítési csatornákra, az erõforrások
felhasználására. Térjünk ki arra is, mennyire stabil már a cég, vagy mennyire
vagyunk újak a piacon.
Az utóbbi idõk legnagyobb publicitását a pénzügyi-gazdasági
válság kapta. A recesszió ellenére az üzleti tehetségek továbbra is arra várnak,
hogy felfedezzék õket. Felsorakoztatunk önnek 11 érvet, hogy miért is érdemes
válságban vállalkozásba kezdeni!
Az üzleti terv fejezetei külön-külön is önálló
és összetett dokumentumnak foghatók fel. Az egységes szerkezetrõl a vállalkozónak
kell gondoskodnia. Korábbi cikkeink folytatásaként, melyekben bemutattuk az
üzleti terv készítés elõkészületeit, most következzenek az üzleti terv egyes
részeinek leírásai.
Helyes tervezéssel, egy kis erõkifejtéssel és némi szerencsével 2009. is megfelelõ év lehet a vállalkozás alapításhoz. De miért is kellene egyedül nekivágnia? A Vállalkozás-online.hu segít olvasóinak, ezért összegyûjtöttünk 10 érvet az idei vállalkozás alapítás mellett.
Az üzleti terv nem csak azon kezdõ vállalkozásoknak fontos, amelyek kívûlrõl szeretnék biztosítani az induló tõkét. A vállalkozás hatékonyabb irányításához is létfontosságú, de segítségünkre lehet valós üzleti célok kitûzésében is. Visszatérhetünk és rendszeresen ellenõrizhetjük, hol tartunk a megvalósításukban.
Minden vállalkozás szép reményekkel indul, és a vállalkozók elképesztõ mennyiségû idõt, energiát és kreativitást áldoznak fel, hogy a siker valósággá váljon. Sajnos a legtöbb új vállalkozás esetében az annyira óhajtott siker soha nem jön el.
Szakértõk, üzleti tanácsadók vagy akár szemináriumok segítségével is a gyökerüknél kezelhetjük a problémákat. Minden vállalkozó azt hiszi, hogy egy olyan üzleti ötlete van, amely egyenesen vezet a sikerhez. Az elsõ munkanap után aztán szembetalálkozunk a valósággal: nem vásárolják a termékünket, túl magasak a kiadásaink, túl alacsony a vállalkozás profitja. Nem tudjuk mit rontottunk el, és hogyan hozzuk helyre. Egyszerûen bepánikolunk.
Ha van egy jó ötletünk - vagy legalábbis azt hisszük
-, gyorsan el kell döntenünk, hogy életképes-e vagy sem… Az SWOT analízis egy
gyors és egyszerû módszer, amelynek segítségével meggyõzõdhetünk egy vállalkozás
életképességérõl azáltal, hogy elemezzük erõsségeit és gyengeségeit, vagyis
a belsõ tényezõket, összevetve a külsõ tényezõkkel, vagyis a lehetõségekkel
és veszélyekkel.
Üzleti tervet írni egy kicsit olyan, mint egy
kertetültetni: Nem elég, ha elültetjük, aztán egyszerûen megfeledkezünk róla.
Ha azt akarjuk, hogy a növények és a virágok növekedjenek és virágozzanak, gondoskodnunk
kell róluk. Meg kell õket védenünk, és biztosítanunk kell az ideális mennyiségû
vizet és fényt a számukra… Ha bölcsen használjuk az üzleti tervünket, akkor
vállalkozásunk szerves részévé válva nagyban elõsegíti annak fejlõdését.
Nagyon nehéz a kezdõ vállalkozóknak megtenni az
elsõ lépéseket a sikerhez vezetõ hosszú úton. Érdemes tanulni ezért mások korábbi
tapasztalataiból. Összegyûjtöttünk néhány pontot ezekbõl.
Sokaknak a stratégiai tervezés olyan dolgot jelent,
amit csak a nagy cégeknél lehet alkalmazni, de igazság szerint a kisebbeknél
is ugyanúgy használni kell. A stratégiai tervezés kapcsolatot teremt a vállalkozásunk
erõviszonyai és az elérhetõ lehetõségek között.
Miért létfontosságúak az üzleti tervek a vállalkozásunk
egészséges mûködéséhez? Olvassa el útmutatónk elsõ részét, amely az üzleti tervek
kialakításáról szól, és megérti!
Vajon mennyire lényeges, hogy prototípust tudjunk bemutatni
fejlesztésünkbõl a potenciális befektetõnek? Ha szabadalmi oltalom alá tudjuk
vonni találmányunkat, de nem áll rendelkezésünkre a termelés vagy a szolgáltatás
beindításához szükséges tõke, hogyan tudjuk meggyõzni a befektetõt, hogy kellõképpen
érdekelt legyen?
Vajon üzleti ötletünk tényleg briliáns, vagy kíván némi módosítani valót? Az alábbiakban megkíséreljük vázolni azokat a kérdéseket, amelyek segíthetnek eldönteni, hogy elképzelésünk készen áll-e a megvalósításra.
Hogyan tudná meghatározni azt, hogy milyen vállalkozási tevékenységbe kezdjen, mely az Ön számára a legmegfelelõbb? Lehetõleg olyanba, amit ismer. Amennyiben éveket dolgozott könyvelõként, vagy hobbi szinten már régóta állít össze számítógép konfigurációkat, gondolja át, hogyan hasznosíthatná szakmai tapasztalatát egy sikeres vállalkozásban.
A megfelelõ vállalkozásnév megtalálása számos kezdõ vállalkozó számára ijesztõ feladat, mivel sok minden foroghat kockán. Kitûnik-e a vállalkozás neve a jövõbeli ügyfelek és fogyasztók számára, vagy elvész a vállalkozások sokaságának süllyesztõjében? A vállalkozás neve a megfelelõ üzenetet közvetíti-e, vagy csak véletlenül keresik fel a cégünket az ügyfelek?
A kötelezõ könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelõvel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelõk helyzetérõl.
Az ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínûleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségrõl, az ingyenes cégalapításról.
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...