Az alkalmazásban dolgozók többsége irigyen tekint az önfoglalkoztatókra, mert úgy hiszik, hogy saját vállalkozást működtetni sokkal jövedelmezőbb. Persze: „a szomszéd fűje mindig zöldebb”. Jóllehet a kenyérkereset minden bizonnyal az egyik legfontosabb ok a vállalkozás indításhoz, a vállalkozók többségének egyedi és személyes oka is van, hogy az önfoglalkoztatói létet választotta.
Az üzleti terv fejezeteit bemutató sorozatunkban
most arra keressük a választ, hogyan érdemes bemutatni a vállalkozást. A vállalkozásunk
bemutatásában az elsődleges szempont, hogy koncentráljunk az üzlet felépítésére:
a működési formára, annak folyamataira, az értékesítési csatornákra, az erőforrások
felhasználására. Térjünk ki arra is, mennyire stabil már a cég, vagy mennyire
vagyunk újak a piacon.
Az utóbbi idők legnagyobb publicitását a pénzügyi-gazdasági
válság kapta. A recesszió ellenére az üzleti tehetségek továbbra is arra várnak,
hogy felfedezzék őket. Felsorakoztatunk önnek 11 érvet, hogy miért is érdemes
válságban vállalkozásba kezdeni!
Az üzleti terv fejezetei külön-külön is önálló
és összetett dokumentumnak foghatók fel. Az egységes szerkezetről a vállalkozónak
kell gondoskodnia. Korábbi cikkeink folytatásaként, melyekben bemutattuk az
üzleti terv készítés előkészületeit, most következzenek az üzleti terv egyes
részeinek leírásai.
Helyes tervezéssel, egy kis erőkifejtéssel és némi szerencsével 2009. is megfelelő év lehet a vállalkozás alapításhoz. De miért is kellene egyedül nekivágnia? A Vállalkozás-online.hu segít olvasóinak, ezért összegyűjtöttünk 10 érvet az idei vállalkozás alapítás mellett.
Az üzleti terv nem csak azon kezdő vállalkozásoknak fontos, amelyek kívűlről szeretnék biztosítani az induló tőkét. A vállalkozás hatékonyabb irányításához is létfontosságú, de segítségünkre lehet valós üzleti célok kitűzésében is. Visszatérhetünk és rendszeresen ellenőrizhetjük, hol tartunk a megvalósításukban.
Minden vállalkozás szép reményekkel indul, és a vállalkozók elképesztő mennyiségű időt, energiát és kreativitást áldoznak fel, hogy a siker valósággá váljon. Sajnos a legtöbb új vállalkozás esetében az annyira óhajtott siker soha nem jön el.
Szakértők, üzleti tanácsadók vagy akár szemináriumok segítségével is a gyökerüknél kezelhetjük a problémákat. Minden vállalkozó azt hiszi, hogy egy olyan üzleti ötlete van, amely egyenesen vezet a sikerhez. Az első munkanap után aztán szembetalálkozunk a valósággal: nem vásárolják a termékünket, túl magasak a kiadásaink, túl alacsony a vállalkozás profitja. Nem tudjuk mit rontottunk el, és hogyan hozzuk helyre. Egyszerűen bepánikolunk.
Ha van egy jó ötletünk - vagy legalábbis azt hisszük
-, gyorsan el kell döntenünk, hogy életképes-e vagy sem… Az SWOT analízis egy
gyors és egyszerű módszer, amelynek segítségével meggyőződhetünk egy vállalkozás
életképességéről azáltal, hogy elemezzük erősségeit és gyengeségeit, vagyis
a belső tényezőket, összevetve a külső tényezőkkel, vagyis a lehetőségekkel
és veszélyekkel.
Üzleti tervet írni egy kicsit olyan, mint egy
kertetültetni: Nem elég, ha elültetjük, aztán egyszerűen megfeledkezünk róla.
Ha azt akarjuk, hogy a növények és a virágok növekedjenek és virágozzanak, gondoskodnunk
kell róluk. Meg kell őket védenünk, és biztosítanunk kell az ideális mennyiségű
vizet és fényt a számukra… Ha bölcsen használjuk az üzleti tervünket, akkor
vállalkozásunk szerves részévé válva nagyban elősegíti annak fejlődését.
Nagyon nehéz a kezdő vállalkozóknak megtenni az
első lépéseket a sikerhez vezető hosszú úton. Érdemes tanulni ezért mások korábbi
tapasztalataiból. Összegyűjtöttünk néhány pontot ezekből.
Sokaknak a stratégiai tervezés olyan dolgot jelent,
amit csak a nagy cégeknél lehet alkalmazni, de igazság szerint a kisebbeknél
is ugyanúgy használni kell. A stratégiai tervezés kapcsolatot teremt a vállalkozásunk
erőviszonyai és az elérhető lehetőségek között.
Miért létfontosságúak az üzleti tervek a vállalkozásunk
egészséges működéséhez? Olvassa el útmutatónk első részét, amely az üzleti tervek
kialakításáról szól, és megérti!
Vajon mennyire lényeges, hogy prototípust tudjunk bemutatni
fejlesztésünkből a potenciális befektetőnek? Ha szabadalmi oltalom alá tudjuk
vonni találmányunkat, de nem áll rendelkezésünkre a termelés vagy a szolgáltatás
beindításához szükséges tőke, hogyan tudjuk meggyőzni a befektetőt, hogy kellőképpen
érdekelt legyen?
Vajon üzleti ötletünk tényleg briliáns, vagy kíván némi módosítani valót? Az alábbiakban megkíséreljük vázolni azokat a kérdéseket, amelyek segíthetnek eldönteni, hogy elképzelésünk készen áll-e a megvalósításra.
Hogyan tudná meghatározni azt, hogy milyen vállalkozási tevékenységbe kezdjen, mely az Ön számára a legmegfelelőbb? Lehetőleg olyanba, amit ismer. Amennyiben éveket dolgozott könyvelőként, vagy hobbi szinten már régóta állít össze számítógép konfigurációkat, gondolja át, hogyan hasznosíthatná szakmai tapasztalatát egy sikeres vállalkozásban.
A megfelelõ vállalkozásnév megtalálása számos kezdõ vállalkozó számára ijesztõ feladat, mivel sok minden foroghat kockán. Kitûnik-e a vállalkozás neve a jövõbeli ügyfelek és fogyasztók számára, vagy elvész a vállalkozások sokaságának süllyesztõjében? A vállalkozás neve a megfelelõ üzenetet közvetíti-e, vagy csak véletlenül keresik fel a cégünket az ügyfelek?
A kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
Az ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
nagy okosság, ezután mindenki vérprof...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing már...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem tu...
Akkor most leshetjük, mint a trafipax...