Az eladási célú prezentáció, illetve elõadás tartása ma az egyik leghatékonyabb marketing eszköznek számít, mégis ezt alig használják a vállalkozások Magyarországon. Segítségével hatékonyan építhetõ a személyes márka, továbbá érdeklõdõket, vevõket szerezhetünk. Tekintsük tehát az elõadást reklámeszköznek és ne szereplésnek. Janata Krisztina a Marketing Commando tanácsadója a Big Money Speaking konferencián szerzett tapasztalatait mutatja be a hazai helyzethez viszonyítva.
A kiskereskedõ vállalkozások idei elsõ feladata az új árazás hibátlan kiírása. Az átárazás ugyanakkor többet jelent: üzleti stratégiai eszköz. Az általános áfa kulcs mostani változásán túl négy különbözõ rendszeres árazási eset adódhat a gyakorlatban: a mindennap alacsony ár, a szezonvégi és a különleges alkalmak, regionális árazás, és az ároptimalizálás.
Az ügyfélkezelés ma fontosabb, mint bármikor. Komoly versenyelõnyt jelent, ha egy vállalkozás helyesen bánik az vevõivel. Tekintsünk ügyfeleinkre hosszú távú kapcsolatként és viselkedjük eszerint. Tapasztalt szakemberek gyûjtötték össze tanácsaikat.
A mostani kis tanulmányban a vállalkozás pszichológiai
oldalára is kitérek és egy esettanulmányt mutatok be, ami valós eseményeken
alapul. Nos akkor kezdjük is.
Amikor egy érdeklõdõ, vagy akár egy visszatérõ vevõnk ismét felkeres minket, ezt azért teszi meg, mert szüksége van tõlünk valamire, de minimum felkeltette a szolgáltatásunk az érdeklõdését. A cikkben inkább a dolog lélektani oldalát szeretném elemezni, és megemlítek 7 olyan általam nagyon fontosnak tartott tényezõt, amit meglátásom szerint a vevõnk tudatosan, de leginkább tudat alatt „elvár” Tõlünk.
Manapság egymást érik a különbözõ cikkek és
tanulmányok a válságkezeléssel kapcsolatosan. Én igazán akkor beszélek válságról,
ha az a saját fejünkben/lelkünkben is kialakul. Mindaddig inkább azt javaslom,
hogy a jelenlegi helyzetet próbáljuk meg úgy kezelni, hogy megváltoztak a viszonyok,
és mint vállalkozó új feladatokkal meg megbirkóznunk.
Amikor a nagyvállalatok a válság okozta költségcsökkentések
miatt megnyirbálják marketingkiadásaikat, a kisvállalkozásoknak érdemes a brand
erõsítésen elgondolkodni. Ha belevágna, akkor legyen kreatív! Kis költségvetésbõl
a gerilla marketing lehet az az eszköz, amivel nagy, szórakoztató és élményt
adó kampányt futtathat.
Az emlékezetes marketingüzenettel jól növelhetõ
az eladások száma. Vegyünk sorra 4 alapvetõ tippet, hogy a vállalkozás marketing
üzenetét felejthetetlenné tegyük és elkerüljük az ablakon kidobott hirdetési
forintokat.
A potenciális vevõink irányába történõ kommunikáció
válság idején kiemelten fontos. Sajnos nagyon sokan elkövetik azt a hibát, hogy
egy nehéz helyzetben (pl. válság idején) behúzzák a kéziféket. A gond igazából
nem ezzel van, hanem azzal, hogy rossz helyen történik a költségcsökkentés.
A gazdasági válság sajnos nagymértékben sújtja a kisvállalkozókat. Ilyenkor a kis cégek vezetõi megpróbálják meghúzni az amúgy is szûk nadrágszíjat, és a költségek lefaragásával igyekeznek talpon maradni. Válság idején azonban egyáltalán nem mindegy, hogy mely kiadások kerülnek a megnyirbálásra szánt kosárba.
Utálja a hideghívásokat? Jusson túl végleg a hideghívásokkal szemben érzett idegenkedésén. Vajon vállalkozása értékesítõi elég bátrak? Nincs olyan vállalkozás, amely megengedhetné magának, hogy legjobb értékesítõi akár egy kicsit is elbizonytalanodjanak, amikor egy új, vonzó üzlet kínálkozik.
Amikor valakinek megváltozik az attitûdje, vajon tudja, hogy mi okozza? A pszichológusok azt állítják, hogy elménk mûködése nagyrészt rejtve marad elõttünk. Ennek a meglepõ felfedezésnek az egyik aspektusa, hogy az emberek gyakran nincsenek tisztában azzal, hogy mikor változott meg az attitûdjük.
Hogyan alkotnak a nagy mûvészek? Miként oldják meg briliáns elméjû tudósok szakterületük legbonyolultabb problémáit? Hallgassuk meg õket, amikor megpróbálják elmagyarázni titkukat, de nagy valószínûség szerint csalódottak leszünk. A mûvészek olyan rejtélyes dolgokat mondanak, mint „a kép egyszerûen megjelent a fejemben”; az írók válasza: „nem tudom, hogy a honnan jöttek a szavak”; a tudósok pedig így nyilatkoznak: „ráéreztem.” A kérdés a vállalkozóknak igencsak aktuális a marketing, a fogyasztói döntés szempontjából.
A kiskereskedelmi környezetben az online vásárlás terjedésével még kiélezettebb a küzdelem a hagyományos üzletek között. A vállalkozásoknak ezért érdemes jobban megismerni a vásárlók szokásait, hogy jobbak legyenek a versenytársaiknál.
Évek óta folyamatosan kevesebb ruházati cikket vásárolnak a magyar háztartásokban. 2006-ban a visszaesés 3,2 százalékos, 2007-ben további 2,3 százalékos volt – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet FashionScope vizsgálatának adataiból. Az Országos Kereskedelmi Szövetség szerint 2008 elsõ félévében tovább csökkent a ruházati cikkek értékesítési volumene, mely ellen a kereskedõk a szinte folyamatos leárazásokkal próbálják felvenni a harcot.
Az ArenaPlaza tájékoztatása szerint nyereményjátékuk a náluk üzemelõ vállalkozások forgalmát 15 százalékkal növelte, és hasznos statisztikai információkkal is szolgált a lakossági vásárlási szokásokat illetõen. A fõdíjat egy vállalkozó házaspár vitte el.
Sok cégvezetõ újult erõvel indul neki az év elsõ munkanapjainak. Ilyenkor természetes, ha a vezetõ fejében az jár, milyen volt a tavalyi esztendõ és vajon mi várható az idei évre. Ilyenkor eszébe jut egy-két lényeges dolog, amin változtatni kellene s latolgatja magában azt is: vajon milyen fejlesztésekre lesz elegendõ pénze vagy kedve.
Az internet a valaha létezett legnagyobb, leggyorsabb és a legkönnyebben hozzáférhetõ információforrás. Szinte minden elképzelhetõ témával kapcsolatban találhatunk információt a világhálón, méghozzá nagyrészt ingyen. A kérdés csak az, hogyan és hol találhatjuk meg pontosan azt az információt, amit keresünk, ráadásul anélkül, hogy eltévednénk a ránk zúduló adatrengetegben.
Mielõtt új vállalkozásba kezdünk, vagy egy új terméket illetve szolgáltatást akarunk a piacra dobni mindenképpen végeznünk kell némi piackutatást. Megkérdezhetjük a családunkat, barátainkat, beszélhetünk az adott piaci szegmensben tevékenykedõ ismerõseinkkel, ellenõrizhetjük a már piacon lévõ termékek árait, stb…
Létezik egy másik lehetõség is a cikkünk elkészítésére:
ahelyett, hogy magunk írnánk, készítessük el egy profi, sajtóközlemények készítésére
szakosodott PR céggel. Noha a sajtóközlemények lényege, hogy költséghatékony
marketingmegoldások, ezzel a módszerrel pedig fizetnünk kell az megírásukért,
mégis, ha úgy érezzük, hogy írói képességeink nem elégségesek, akkor ez bizonyulhat
a helyes megoldásnak.
Ahhoz, hogy a cikkünket komolyan vegyék, olyan
sajtóirodához küldjük, amelynek kapcsolódik a témánkhoz. Például, ha részvényeket
szeretnénk kibocsátani, a The Financial Times lehet a megfelelõ számunkra. Egyértelmû,
hogy nem lenne logikus a részvények kiadásáról szóló cikkünket egy lakberendezõ
magazinnak küldeni.
Amennyiben saját magunk írjuk a cikket, rengeteg
dolgot kell figyelembe vennünk ahhoz, hogy az profi legyen. Bár elképzelhetõ,
hogy a cikket a továbbiakban még átszerkesztik, fontos, hogy olyan formába öntsük,
ami elnyeri az újságírók tetszését.
A kötelezõ könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelõvel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelõk helyzetérõl.
Az ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínûleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségrõl, az ingyenes cégalapításról.
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...