Idén is megrendezésre került a már hagyományosnak tekinthetõ éves Regionális Tanácsadási Konferencia Miskolcon, amely a Miskolci Egyetem Gazdálkodási Intézetének szervezésében hivatott a régiók szakemberei számára alkalmat biztosítani a szakmai kérdések megvitatására, véleménycserére és ismerkedésre.
Mai cikkemben egy lehetséges termékpiramis modellt fogok bemutatni. Azért írom, hogy lehetséges, mert a termékpiramis folyamatosan alakításra, kibõvítésre kerül egy vállalkozás életében. Általában elindulunk egy „alapmodellel” és ahogy követik egymást a vállalkozás életciklusai, folyamatosan alakítgatjuk a modellt. Nos akkor nézzük!
Bizalom – az az "EGY", ami megváltoztat "MINDENT"! Hosszú távon csak a kölcsönösen elõnyös kapcsolat tartható fent. A mostani válságot a bizalmi válság elõzte meg, a bizalmi válság okozta, a bizalmi válság tartja fenn.
Ragadja meg a lehetõséget, hogy a válsághelyzetbõl megerõsödve, vállalkozása hosszú távú fejlõdése egyértelmûvé váljon mindenki számára. A jelenlegi gazdasági körülmények kikényszerítik, hogy csak az igazán profik maradjanak versenyben, így aki a fejlõdésre berendezkedve cselekszik, nyertese lesz a helyzetnek.
Ha meghalljuk a statisztika szót, rögtön egy
hatalmas, kibogozhatatlan adathalmazra gondolunk, ami biztosan jó valamire.
Cikkemben ez utóbbi feltevést erõsíteném meg. Itt szeretném hangsúlyozni, hogy
nem kifejezetten marketing vagy pénzügyi statisztikáról szól az alábbi írás,
hanem a cég általános mûködési mutatóiról.
Minden vállalkozónak tudnia kell, hogy az üzleti
modell, amiben a vállalkozása mûködik, milyen pontokon termel bevételt. Vajon
tudja minden vállalkozó, hogy honnan is jön a pénz a cégébe?
Útnyilvántartó modullal bõvült a rEVOL Express, amelynek segítségével egy vállalkozó az ügyviteli szoftverbe integrált megoldással tarthatja nyilván a vállalkozása gépjármûivel kapcsolatos minden teendõt és információt. A legújabb kiegészítõ programmal nyolcra bõvült a dobozos szoftvercsaládhoz választható modulok száma, amely portfolió õsztõl az ügyfélkapcsolat-kezelõ modullal fog tovább szélesedni.
A névjegykártyákon õrzött, jegyzetekbe, határidõnaplókba felírt, kis cetlikre firkált telefonszámokat válthatja ki az új IP alapú közös céges telefonkönyv a vállalkozásoknál. Ugyanis már kapható olyan (IP) telefonkészülék, amelyet a vállalkozás ügyféladatbázisával összekötve akár több tízezer, folyamatosan frissülõ telefonszám tárolására képes.
Volt már Ön úgy, hogy egy vásárlás után bár megkapta, amiért fizetett mégis csalódott volt? – Azt hiszem erre talán tipikus példa az a fajta üzleti kiszolgálás, ahol szinte rosszul érezzük magunkat, hogy vásárolni szeretnénk, megzavarva az eladót egy fontos telefonbeszélgetésben, vagy a kollegák közötti csevelyt. Ugyan az árut megkaptuk, rendjén a blokkot is elhelyezték a szatyorban, mégsem távozunk jó szájízzel.
Mi van a permanens tanulás mögött? A Life Long Learning – élethosszig tartó tanulás – az Európai Unió egyik koncepciója, mely szerint a tudásalapú társadalom megalapozását és fenntartását, illetve a humán erõforrás jelentõségét erõsítik, és emelik ki.
"Nekünk semmilyen extra nem kell, csak telefonálni akarunk" - hangzik el az egyszeri cégvezetõ önhibáján kívüli válasza arra kérdésre, hogy milyen telefonközpontot szeretne. Nekik próbálunk most segíteni.
Az AIESEC Corvinus Egyetemen lévõ irodája ingyenes konferenciát szervez december 6-án a magyar terjeszkedési lehetõségekrõl. A fõvédnök Dr. Huszty András kormánybiztos lesz. Az iroda jelenleg futó mindhárom projekje kapcsolatban áll a konferenciával, ezek egyike, az Asian Friendship abban kíván segíteni, hogy az együttmûködés elmélyítése révén Magyarország Európa kapujaként szerepeljen az ázsiai üzleti és kulturális gondolkodásban.
Az igazán fontos emberek érdeklõdõk, és nem mutatják, hogy fontosak! Nézzünk csak rá! Azok, akik folyton a fontosságukat mutogatják, elég sok problémát okoznak nekünk!
Mutasd a terméked, megmondom ki vagy!
Nem telhet el nap anélkül, hogy estére mindannyiunknak
be kelljen látni: a stressz elkerülhetetlen. Cikkünkben a stresszkezeléssel
foglalkozunk, a képességgel, hogy a szemébe nézzünk és azt mondhassuk: le tudom
gyõzni. Egészen mostanáig féltünk a stressztõl, de ha elolvassuk a cikket (és
az itt megírtakat a gyakorlatban is alkalmazzuk), magabiztos viselkedéssel felülkerekedhetünk
a stresszen.
Ha már nem menekülhetünk a stressz elõl, akkor
legalább tanuljuk meg a hasznunkra fordítani. Ha elõnyt is lehet kovácsolni
belõle, akkor igyekezzünk kihasználni, mert ezzel növelhetjük a magunk és a
vállalkozásunk eredményességét.
Videotelefonálás, video-konferencia, táv-konferencia
– ezek mindennapos szavak a multi-cégek top-menedzsereinek szótárában. Õk elsõsorban
idõt, másodsorban jelentõs költséget takarítanak meg a valós idejû hang- és
képátviteli szolgáltatásokkal. De mi a helyzet a legtöbb magyar munkavállalót
foglalkoztató kis- és közepes vállalkozásokkal, õk hogyan tudnak hasznot húzni
abból, ha nem csak hallják, de láthatják is azt, aki a vonal másik végén beszél?
A vezetékes telefóniát alapjaiban megrengetõ internet
telefónia egy újabb fogalom megtanulására kényszerít minket: a VOIP migrációra.
De mit is takar ez a ma még nagyon is idegennek tûnõ szószerkezet? Hogyan lesz
ettõl kevesebb a telefonszámla, kényelmesebb a telefonálás és egyszerûbb az
életünk?
"VOIP-on hívtál, akkor ez neked teljesen ingyen
van?" - szegezte nekem a kérdést egy barátom a minap akit interneten át hívtam
fel az irodájában. Számos VOIP szolgáltató kínál ingyenes hívásokat, de, hogy
mikor, hová és kiket hívhatunk ingyen az gyakran a szerzõdés apró betûs homályába
vész. Cikkünkben azt próbáljuk meg tisztázni, hogy mikor díjmentes egy VOIP-os
hívás és mikor kell a pénztárcánkba nyúlni egy-egy hosszúra nyújt csevej után.
Megkérdeztünk 3 hazai szakembert arról, hogy hazánk
egyik kulcs-ágazata, a logisztika milyen mértékû fejlõdésre számíthat a közeljövõben?
Lesz-e elegendõ forrás és fejlesztés? Megmarad a logisztika kulcs-ágazatként?
Magyarország képes lesz-e magához ragadni a kezdeményezõ szerepet a közép-európai
régióban?
Manapság elég sok szó esik a magyar kis- és középvállalkozásokról,
de valójában konkrét, pozitív elõmozdulás a helyzetükben nem tapasztalható.
Mindenki számára világos, hogy a jelenlegi megszorításokkal még nehezebbé válik
helyzetük. Nem kerülhetõ el az, hogy fokozott figyelmet kapjanak, hiszen a magyar
gazdaság szerves részét képezik, hiszen a hazai GDP-hez való hozzájárulás majdnem
felét a kkv-k adják a KSH adatai szerint.
A mai modern világ információs társadalmának meghatározó jellemzõje, hogy az adott információ elõállítása, feldolgozása és elemzése egyre nagyobb szerepet játszik a kis- és középvállalkozások életében és fejlõdésében. Nemcsak a multinacionális vállalatoknak, hanem a kis- és középvállalkozásoknak is ki kell, illetve ki lehet alakítani egy testreszabott statisztikai információs-rendszert, ahhoz, hogy a gazdasági élet bonyolult folyamatát jellemezni tudják.
2004. október 14-én immár negyedik alkalommal kerül megrendezésre a Regionális Tanácsadási Konferencia, amely idén „Dialógus a gazdaságfejlesztésrõl és a turizmusról” címet viseli.
A kötelezõ könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelõvel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelõk helyzetérõl.
Az ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínûleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségrõl, az ingyenes cégalapításról.
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...