Az etikai audit az etikailag érzékeny területekhez kötődő vállalati tevékenységek elemzésének és mérésének folyamata. Az etikai audit egyike a formalizált etikai intézményeknek, amelyek az etika vállalaton belüli integrálásának alapvető eszközei. Ilymódon elősegíti a döntési folyamatok etikai aspektusainak figyelembe vételét, az etikailag megalapozott vállalati magatartást.
|
Tovább...
|
Az etikai vállalalatértékelés a vállalatok etikai szempontból történő értékelését jelenti, megkülönböztetve az egyéb gazdasági és pénzügyi értékeléstől. Az etikai értékelés nem helyettesítheti a gazdasági és pénzügyi értékelést, hanem kiegészítheti azt. Az értékelés döntési kritériumként szolgálhat különböző gazdasági aktorok számára, mint a munkavállalók, fogyasztók, befektetők. Az értékelés tárgya a vállalat, mint egész, nemcsak egyes termékei, szolgáltatásai vagy személyek (például a vállalatvezetés). |
Tovább...
|
|
A vállalati etikáról, mint a gazdaságetika önálló részéről az 1980-as évek óta beszélhetünk. Ezt megelőzően is voltak a vállalati etika témaköreit részben felölelő vizsgálódások, amik a Corporate Social Responsibility, a vállalatok társadalmi felelősségével foglalkozó mozgalom keretében születtek. Kialakulásának oka a vállalatok legitimációs válsága. |
Tovább...
|
|
Alapítványi támogatással 129 kis-, illetve középvállalati tulajdonos/vezető, 80 nagyvállalati vezető és 84 nem üzleti szférában dolgozó személy megkérdezésére került sor. A kutatás egyik alapvető célkitűzése volt, az etika vállalaton belüli szerepének vizsgálata. |
Tovább...
|
|
|
nagy okosság, ezután mindenki vérprof...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing már...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem tu...
Akkor most leshetjük, mint a trafipax...