A legjobb, és néha a legrosszabb ötletek is egyénileg
születnek. Történhet ez akár a zuhany alatt, vagy egy hosszú út során. Az ilyen
pillanatokban energiával telinek érezzük magunkat, és készek vagyunk egy új
vállalkozás beindítására. Habár az elszigeteltség segíthet új nézõpontból nézni
a dolgokat, nehéz az innovatív célokat izoláltan elérni. Hasonló gondolkodású
emberekkel álljunk össze, akik segíthetnek az üzleti céljaink elérésében, esetleg
felülmúlásában.
Vállalkozónak lenni sokkal több, mint jó ötletekkel elõállni. Sokkal inkább
arról szól, hogy tudjuk milyen úton érhetjük el az ötletek megvalósulását. Szükséges
mások tanácsát illetve tapasztalatait megfogadni, beépíteni, és ezáltal olyan
utat találni, amelyen elérhetünk az álomtól a valóságig.
A "sikerorientált csoportosulás” egy olyan növekedési stratégia, amelyben más
nyílt gondolkodásmódú vállalkozókkal csoportosulunk a célok közös elérése érdekében.
Nagyon jó eszköz az új megközelítések kidolgozásához, és a vállalkozás növekedésekor
jelentkezõ kihívások megoldásához. Egy pár tipp kezdésként:
1. Elemezzük a vásárlói igényeket. Találjunk további olyan termékeket és szolgáltatásokat,
amelyek növelik a vevõi elégedettséget. Kérdezzük meg az ügyfeleket, hogy milyen
kiegészítõ termékeket szereznek be rendszeresen, amelyek beleillenek az üzleti
profilunkba. Ezeknek az árucikkeknek a kényelmesen elérhetõvé tétele nagyszerû
eszköz a vásárlói hûség növeléséhez. Például, ha egy fodrász szalon tulajdonosai
vagyunk, akkor a vásárlóknak kínálhatunk kedvezményeket kozmetikákban, vagy
fitness klubokban.
2. Írjuk össze a lehetséges partnerek listáját. Beszéljünk más, hasonló vásárlóbázissal
rendelkezõ, de nem konkurens vállalkozókkal. Ez jó alapot szolgáltathat esetleges
jövõbeni társulásokhoz. Remek jelöltek az olyan magánszemélyek, amelyek a közvetlen
vevõkörben mûködtetik vállalkozásukat, vagy benne vannak a vertikális gyártási
láncban. Az, hogy értik a vásárlói igényeket, és vágyakat, nagyon hasznossá
teszi a tanácsukat.
3. Tartsunk csoportegyeztetéseket. Használjuk azt a listát amelyet korábban
írtunk össze. A lista körülbelül hat-nyolc tagot tartalmazzon. Rendszeresen
találkozzunk ezekkel a partnerekkel. Ezek az ülések jó alkalmat adnak a nézõpontok
frissítésére, illetve a siker eléréséhez szükséges gyakorlati tapasztalatok
cseréjére. A találkozók célja a következõ: a nézõpontunk frissítéshez szükséges
lehetõségek felkutatása, az üzleti eredmény, és a profitábilitás növelése érdekében.
4. A hitelesség fenntartása. A csapattagok azáltal segítenek egymásnak új stratégiáik
kidolgozásában, hogy õszinte visszajelzéseket adnak. Minden alkalommal más vezesse
az ülést, aki összeállítja az ülés napirendjét, és összegzi a tárgyalást. Minden
a tárgyalások alkalmával kidolgozott akcióterv szigorúan titkos kell, hogy maradjon.
A bizalom által lehet részt venni a csoportmunkában.
5. Olyan programokat valósítsunk meg, amely minden tag számára eredményes. Ha
pozitív hatással vannak a változások a tagokra, akkor azzal motiváltak maradnak.
Nagyon jó kiindulópont lehet egy közös marketing-stratégia kidolgozása, amely
anélkül növeli az eladásokat, hogy további személyes erõforrások bevonására
lenne szükség. A vásárlók imádnak arról pletykálni, hogy milyen ajánlatokat
kapnak, illetve hogy mennyit takarítanak meg velük. A csapatunk építhet erre
a szokásra a marketing kampány kidolgozásakor. Például készítsünk egy olyan
kiadványt, amelyben feltüntetjük az akciókat, és a tagok vállalkozásainál beváltható
kuponokat is tartalmazhat.
Minden vállalkozás szembekerül olyan helyzetekkel, amelyek befolyásolják a céljaikat.
Gyakran elég a megoldás megtalálásához annyi, ha megbeszéljük õket olyan emberekkel,
akiknek más a nézõpontjuk. A csapat tagjainak hozzájárulásai növelik a magabiztosságot,
és megerõsítenek bennünket a céljaink sokkal hatékonyabb eléréséhez. |
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...