2017-07-27 20:35 | Vállalkozás-online.hu - vállalkozás működtetése
 

 
    Vállalkozás Online a Twitter-en  Vállalkozás Online a Facebook-on  Vállalkozás Online a Facebook-on
Címlap

Rovatok
Címlap
Vállalkozás indítása
A vállalkozó
Marketing
E-business
Pénzügyek
Adózás
Jog
Menedzsment
Állás - Munka
Európai Unió
Üzleti etika
KKV e-Learning
Szolgáltatások
Letöltés
Névjegy
e-Tartalom
Hasznos linkek
KKV apró
Üzleti könyvtár
Üzleti K.V.
Cikk beküldése
Keresés
Aktuális
Ingyenes e-book
Vállalkozás alapítása - gyakorlati tanácsok kezdőknek

Ingyenesen letölthető e-book a Vállalkozás-online.hu regisztrált olvasóinak.

Ha már regisztrált, belépés után klikk ide.
Ha még nem, akkor ide.


Tovább...
 
Online tagok
Tévhitek a keresőoptimalizálással kapcsolatban Megosztom! Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Primodesign - Gál Kristóf   
2006-05-23 11:47

Tévhitek a keresőoptimalizálással kapcsolatbanCikkünkben azoknak a cégvezetőknek, marketing menedzsereknek szeretnénk hasznos tippeket és gyakorlati tanácsokat adni, akik elhatározták, hogy a célcsoportjuk által gyakrabban látogatottá - ezáltal sikeresebbé - teszik a cégük honlapját.


Tévhit #1: minél több keresőbe regisztrálom az oldalam, annál jobb lesz az eredmény

Ez a megállapítás két szempontból sem igaz. Először is a legtöbb esetben egyáltalán nincs szükség semmiféle regisztrációra, mert a keresők a honlapunkra mutató linkek segítségével előbb-utóbb eljutnak hozzánk is. A legkedveltebb keresők természetesen lehetőséget adnak regisztrálásra, de a tapasztalatok alapján ez nem jár semmiféle előnnyel. Arra van tehát szükség, hogy legyenek más oldalakon a honlapunkra mutató linkek, amiket követve a keresőrobotok megtalálnak minket is. Ha nincsenek ilyen ránk mutató linkek, akkor amúgy sincs nagy jelentősége, hogy beregisztrálunk-e, mert feltehetően meglehetősen rossz helyen szerepelnénk a találati oldalakon. A másik szempont is legalább ilyen érdekes.

Mind a nemzetközi, mind a saját statisztikáink azt mutatják, hogy a keresőből érkező látogatók túlnyomó többsége (több, mint 95%-uk) a 4-5 legnagyobb keresőből érkezik. Éppen ezért nincs értelme annak, amit a téves információk alapján sokan csinálnak, mégpedig hogy több tucat, akár több száz (!) keresőbe is beregisztrálják magukat. E helyett az időpocsékolás helyett valóban érdemes a 4-5 legnagyobb keresőre koncentrálni.

Tévhit #2: a keresőoptimalizálás lényege, hogy a meta tag-ekbe minél több kulcsszót írunk

A tévhit alapja valós, de már réges-régen idejétmúlt. A meta tag-ek eredeti célja (még a 90-es évek közepén) valóban az volt, hogy segítségükkel tudják a keresők kategorizálni a honlapokat. A keresőoptimalizálás hajnalán (90-es évek második fele) azonban mindenki rájött, hogy ezzel a lehetőséggel vissza lehet élni, pl. olyan szavakat is beírtak kulcsszónak, aminek semmi köze nem volt az oldal tartalmához, de sok látogatót vonzott. Ennek következményeként a keresők egyre kevésbé vették figyelembe ezeknek a meta tag-eknek a tartalmát, sőt mára eljutottunk odáig, hogy pl. a keyword meta tag tartalmát (ami az oldalra jellemző kulcsszavakat tartalmazhatja) szinte egyáltalán nem veszik figyelembe a keresők. Ez a módszer tehát eredményre nem vezet.

Ami viszont valóban fontos a meta tag-ek közül, az a description nevű. A keresők a találati oldalaikon a találatok alá mindig kiírnak valami jellemző tartalmat az adott honlapról. Ez a néhány mondat rendkívül fontos, mert a keresést végző felhasználó ezek alapján fogja kiválasztani, hogy melyik linkre kattint a sok közül.

Ha a description tag megfelelően ki van töltve (pl. nem túl rövid), akkor a pl. a Google azt fogja a linkünk alá írni információként az oldalunkról. Így lehetőségünk van a felhasználók számára vonzó információt megjelentetni, ami növelheti a rákattintások arányát. (Ha nincs kitöltve rendesen az a tag, akkor az oldalunkból ragad ki néhány mondatot, vagy mondatfoszlányt a Google, ami esetenként elég értelmetlen lehet.)

Tévhit #3: vannak olyan "csodaoldalak", ahova beregisztrálom magam, és máris nyert ügyem van

Amikor megbeszéléseken, tanácsadások alkalmával szóba kerül a keresőoptimalizálás, vagy a "jó helyen lenni a keresőkben" téma, rendszeresen akad valaki, aki "hallott egy trükköt", ami garantáltan működik. Legtöbbször katalógusoldalakról (vagy más nagy forgalmú honlapokról) van szó, ahová "csak be kell regisztrálni", és máris dőlni fognak a látogatók. Természetesen nincsenek ilyen varázsoldalak, sem varázstrükkök. Az igaz ugyan, hogy nem árt a népszerű és elismert katalógusokban szerepelni, de ezek önmagukban egyáltalán nem hoznak elsöprő sikert.

Tévhit #4: hatékony módszer, ha pl. fehér alapon fehérrel írom ki a kulcsszavakat, hogy ne zavarja a látogatókat, de a keresők figyelembe vegyék

Ez a módszer régebben - amikor még nem volt ekkora a harc a keresőkben elfoglalt jó helyekért - működött, de mára csak nagyon kivételes esetekben lehet ilyen trükkökkel a keresési listák elejére kerülni. A keresőprogramok készítői természetesen erre a "csalásra" is rájöttek, és lépéseket tettek az ilyen kétes eszközöket használók visszaszorítása érdekében. Legrosszabb esetben az is előfordulhat, hogy a tiltott trükköket alkalmazó honlapokat egész egyszerűen kizárják a keresőprogramból, így nemhogy jó helyen, de sehol nem fog szerepelni a csaló honlap. Általában véve erősen ellenjavalt azon megoldások alkalmazása, amelyek a keresőprogramok megtévesztésével próbálkoznak. Azon túl, hogy nem hoznak jelentős eredményt, a már említett veszélyekkel is járnak, valamint nem is túl etikusak.

Tévhit #5: az cél, hogy minél többen nézzék meg a honlapomat, mert akkor sokan fognak vásárolni / érdeklődni

Nem az ebben a csalóka, hogy valójában nem a sok látogató hozza a sok vásárlást / érdeklődést, hanem az, hogy nem mindegy kik közül kerül ki az a sok látogató. Lehet, hogy pl. egy rosszul megválasztott hirdetés hatására napi 1000 ember nézi meg a honlapunkat, de csak 10%-uk, vagyis 100 ember érdeklődik a cégünk portékája iránt. Ugyanakkor egy jó hirdetéssel csak 300 ember érkezik a honlapra, viszont minden második közülük konkrét érdeklődő, azaz 150 ember. Végeredményben tehát kevesebb, mint harmad annyi látogatóból jóval több érdeklődőnk lett, tehát "értékesebb" látogatókat vonzottunk a honlapunkra, mint az első esetben. A cél tehát egyértelműen az, hogy értékes látogatókat hozzunk a honlapunkra.

Tévhit #6: ha nagy a honlapom látogatottsága, akkor előbb-utóbb jó helyre kerül a keresőkben is

Ebben a kijelentésben az a súlyos hiba, hogy egy téves feltételezésen alapszik. A keresők nem mérik az egyes honlapok forgalmát, így esélyük sincs arra, hogy a látogatottságot figyelembe vegyék a keresési listák összeállításánál. Az összefüggés fordított, tehát a jó keresőhelyezések növelhetik meg a látogatottságot, de pusztán a jó helyezés nem garancia semmire. Ha olyan kifejezésekre szerepelünk jó helyen, amikre az emberek nem keresnek, akkor természetesen nem érjük el a kívánt eredményt.

Forrás: Online-marketing Magazin
Utolsó frissités ( 2009-01-07 11:58 )





Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >


Go to top of page Go to top of page
Vállalkozás Online Kövessen minket! Online névjegyek Cikk beküldése Link ajánlása Belépési adatok Kijelentkezés
Bejelentkezés





Elfelejtette jelszavát
Még nem regisztrált? Regisztráljon most
RSS
Vállalkozás-online.hu - Periodika
Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak
Üzleti könyvtár
Online névjegyek

Top 10 cikk
Friss comment
Friss cikkek
Interjú
Nehéz üzlet a könyvvizsgálat és a könyvelés
Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálóA kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
 
Illúzió az ingyenes cégalapítás
dr. Klausmann Kornél - Illúzió az ingyenes cégalapításAz ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
 
Szavazzon!
Ön vásárolt már infóterméket az internetről?
 
Friss K.V.
Vállalkozás indítása

Vállalkozás-online.hu - Periodika Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak Üzleti könyvtár Online névjegyek
| Címlap | Vállalkozás indítása | A vállalkozó | Marketing | E-business | Pénzügyek | Adózás | Jog | Menedzsment | Állás - Munka | Európai Unió | Üzleti etika | KKV e-Learning |