A kis- és közévállalkozások vezetői is sorra ismerték fel
a lehetőséget, hogy kifizetődőbb és eredményesebb, ha saját maguk, valamint
az alkalmazottaik is e-learning formában sajátítják el a sikeres működéshez
szükséges ismeretanyagot.
Hazánkban az e-learning sarkpontja a technológiák alkalmazása, és az arra épülő
oktatás színvonala. Nagyon sok vállalkozás nyújt távoktatásnak, e-learningnek
nevezett szolgáltatást, miközben minőségét tekintve az adott képzés nem tekinthető
annak. Jellemzően a felsőoktatásban és a vállalati belső képzésben találkozhatunk
valódi e-learning kezdeményezésekkel, ahol többnyire valamelyik elismert külföldi
technológiát használják, ugyanis csak egy-két magyar fejlesztésű keretrendszer
létezik a magyar e-learning piacon. Szakértők szerint a hazai piacon kínált
keretrendszerek száma le fog csökkenni, mivel a vállalkozások többsége külföldi
technológiát használ, másrészt a rendszerek alá fejlesztett tananyagok nem kompatibilisek
egymással.
A felnőttképzési intézmények és a vállalati szféra összehasonlítása
Különböző kutatások eredményeképpen a hazai szakértők véleménye, hogy jó alapokkal
rendelkezünk az e-learning további fejlődéséhez. A hazai e-learning piacon van
néhány intézmény, melyek nemzetközi színvonalon művelik a távoktatást Magyarországon,
de sokan "távoktatás" jelszó alatt valami egészen mást próbálnak megvalósítani.
A szakértők szerint a távoktatásnak a felnőttképzés, a munka melletti továbbképzés
területét kell lefedni, a diákképzésben csak akkor terjedhet el eredményesen,
ha Magyarországon egy erős szemléletváltás megy végbe.
Magyarországon az e-learningel foglalkozó intézmények aránya a lakosság létszámához
viszonyítva jónak mondható. Sőt az 1990-es évek elejétől több mint 3 milliárd
összegű forrás áramlott Magyarországon a távoktatás fejlesztésére. A fejlesztések
hatására sok vállalkozás és szakember jelent meg a piacon, akiknek nem volt
egységes a koncepciója, melynek eredményeképpen a jelenlegi e-learning piac
nem rendelkezik egységes módszertannal. Ez a további fejlődés lehetőségét aknázhatja
alá, ha nem történik jelentős változás.
nagy okosság, ezután mindenki vérprof...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing már...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem tu...
Akkor most leshetjük, mint a trafipax...