A kis- és közévállalkozások vezetõi is sorra ismerték fel
a lehetõséget, hogy kifizetõdõbb és eredményesebb, ha saját maguk, valamint
az alkalmazottaik is e-learning formában sajátítják el a sikeres mûködéshez
szükséges ismeretanyagot.
Hazánkban az e-learning sarkpontja a technológiák alkalmazása, és az arra épülõ
oktatás színvonala. Nagyon sok vállalkozás nyújt távoktatásnak, e-learningnek
nevezett szolgáltatást, miközben minõségét tekintve az adott képzés nem tekinthetõ
annak. Jellemzõen a felsõoktatásban és a vállalati belsõ képzésben találkozhatunk
valódi e-learning kezdeményezésekkel, ahol többnyire valamelyik elismert külföldi
technológiát használják, ugyanis csak egy-két magyar fejlesztésû keretrendszer
létezik a magyar e-learning piacon. Szakértõk szerint a hazai piacon kínált
keretrendszerek száma le fog csökkenni, mivel a vállalkozások többsége külföldi
technológiát használ, másrészt a rendszerek alá fejlesztett tananyagok nem kompatibilisek
egymással.
A felnõttképzési intézmények és a vállalati szféra összehasonlítása
Különbözõ kutatások eredményeképpen a hazai szakértõk véleménye, hogy jó alapokkal
rendelkezünk az e-learning további fejlõdéséhez. A hazai e-learning piacon van
néhány intézmény, melyek nemzetközi színvonalon mûvelik a távoktatást Magyarországon,
de sokan "távoktatás" jelszó alatt valami egészen mást próbálnak megvalósítani.
A szakértõk szerint a távoktatásnak a felnõttképzés, a munka melletti továbbképzés
területét kell lefedni, a diákképzésben csak akkor terjedhet el eredményesen,
ha Magyarországon egy erõs szemléletváltás megy végbe.
Magyarországon az e-learningel foglalkozó intézmények aránya a lakosság létszámához
viszonyítva jónak mondható. Sõt az 1990-es évek elejétõl több mint 3 milliárd
összegû forrás áramlott Magyarországon a távoktatás fejlesztésére. A fejlesztések
hatására sok vállalkozás és szakember jelent meg a piacon, akiknek nem volt
egységes a koncepciója, melynek eredményeképpen a jelenlegi e-learning piac
nem rendelkezik egységes módszertannal. Ez a további fejlõdés lehetõségét aknázhatja
alá, ha nem történik jelentõs változás.
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...