2017-07-27 20:44 | Vállalkozás-online.hu - vállalkozás működtetése
 

 
    Vállalkozás Online a Twitter-en  Vállalkozás Online a Facebook-on  Vállalkozás Online a Facebook-on
Címlap arrow Interjú arrow Tőzsde helyett inkább marketingbe fektessünk

Rovatok
Címlap
Vállalkozás indítása
A vállalkozó
Marketing
E-business
Pénzügyek
Adózás
Jog
Menedzsment
Állás - Munka
Európai Unió
Üzleti etika
KKV e-Learning
Szolgáltatások
Letöltés
Névjegy
e-Tartalom
Hasznos linkek
KKV apró
Üzleti könyvtár
Üzleti K.V.
Cikk beküldése
Keresés
Aktuális
Ingyenes e-book
Vállalkozás alapítása - gyakorlati tanácsok kezdőknek

Ingyenesen letölthető e-book a Vállalkozás-online.hu regisztrált olvasóinak.

Ha már regisztrált, belépés után klikk ide.
Ha még nem, akkor ide.


Tovább...
 
Online tagok
Tőzsde helyett inkább marketingbe fektessünk Megosztom! Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Nagy Sándor   
2006-06-21 11:55

Wolf GáborÉrdemes a marketingbe fektetni, hiszen egy jó kampány a ráköltött forintok többszörösét hozza be egy vállalkozásnál - mondta Wolf Gábor a MarketingCommando vezető tanácsadója.




Vállalkozás-online.hu : Ön korábban nagyvállalatoknak dolgozott, most pedig (gondolom) a Marketing Commando teljes embert igényel Öntől. Miért döntött úgy, hogy ezentúl leginkább kis- és középvállalkozásoknak ad tanácsokat?

Wolf Gábor : Az egész úgy kezdődött, hogy egyre több ismerősöm kérdezte meg a vállalkozásával kapcsolatban: "Gábor, szakmailag jók vagyunk, de a marketingünk sehol sincs: mit csináljunk?" - és amíg először ez inkább hobbi volt, olyan jó eredmények születtek, olyan hálás és boldog ügyfeleim lettek, hogy rájöttem: végre megtaláltam a hivatásomat!

Egyébként akinek valaha volt dolga nagyvállalatokkal, az ezt az okot is azonnal meg fogja érteni: akinek számít a hatékonyság, akinek fontos a produktivitás, azt a világból is ki lehet kergetni a nagyvállalatok döntési- és munkatempójával! Egy kisvállalat gyorsan dönt, gyorsan megvalósít ötleteket, nincs diplomácia, nincs belső karrier-verseny, nincs adminisztráció, nincs bizottság, ami a munkaidő 80%-át elveszi. Mondjuk úgy, hogy ez volt az "ostor".

A "répa" pedig az az álom, hogy az egész ország versenyképessége erősebb lesz, ha a kisvállalatok a jobb marketing révén sikersebbé válnak, profitábilissá, a növekedésük felgyorsul.

V-o.hu : Nagy változást hozott a munkájában az, hogy a multik helyett kisebb vállalkozásokkal foglalkozik? Miben követelt ez leginkább szemléletváltozást?

W.G. : Óriási szemléletváltás ez egy marketinges számára. Ma is csodálkozom, mert gyakran látok kisvállalatoknál olyan nagyvállalati háttérből jött marketingest, aki még mindig azt hiszi, hogy ugyanaz működik kicsiben is. A nagyvállalatok marketingje - és kivételt nem nagyon látok - pazarló és nem hatékony. A célja az, hogy az igazgatótanács jól érezze magát, hogy a reklámügynökség díjat nyerjen. Egy kisvállalatnál a cél csakis egy: a marketing segítsen több cuccot több pénzért több embernek eladni! És ehhez a nagyvállalatitól drámaian eltérő, sokkal nagyobb hatékonyságú marketing eszközök szükségesek. Néha szokták is mondani az ügyfeleim, hogy ha a nagyvállalatok ismernék ezeket a trükköket, akkor azzal a költségvetéssel és ezekkel a marketing stratégiákkal már rég uralhatnák a világot...

V-o.hu : A weboldalán található információk szerint nem egyedül dolgozik. Milyen szempontok alapján alakította ki tanácsadó csapatát?

W.G. : A marketing tudásnál is fontosabb, hogy egy tanácsadó segíteni akarjon, azaz szívén viselje az ügyfele sikereit. Persze fontos a marketing háttér, de olyan marketingest eddig még nem találtam, akinek nem kellett volna az agyát átmosni ahhoz, hogy megértse a kisvállalatok nagyon egyedi marketing módszereit. Plusz van még egy feltétel: a vállalkozó szellem! A legjobb ügyfeleink végtelenül önálló, öntörvényű, sikeres emberek, akikkel csak az tud együtt dolgozni, akiben van kurázsi, akiben van vállalkozói szellem.

V-o.hu : Ön hogyan tapasztalja, milyen a magyar vállalkozások viszonya a tanácsadói piaccal?

W.G. : Elnézést kell kérjek a válaszomért előre, de ez a kérdés sosem érdekelt. A mi sikereinket nem az határozza meg, hogy a piac hogyan gondolkodik a tanácsadókról, a tanácsadásról. A mi marketingünk - és amit az ügyfeleinknek is tanítunk - arról szól, hogy nézd meg, mit csinálnak a többiek, és utána csináld máshogy, mert a többség mindig téved. Csak nézz körül: a többség az átlagot képviseli, és őszintén - ki akar átlagos lenni? Ha egy cég belesüllyed az átlagba, akkor vége a növekedésnek, vége a profitabilitásnak, csak egy hosszú, frusztráló vegetálás marad neki.

V-o.hu : Mi az a leggyakoribb hiba, amit ma a magyar kkv-k elkövetnek a marketingükben?

W.G. : Két dolog: ez egyik a másolás: másolják a nagyokat - csak kisebb költségvetésből - és másolják az iparáguk többi résztvevőit, aminek persze az az eredménye, hogy a vevők nem értik: miért kellene nekik pont attól a cégtől vásárolniuk? A másik pedig a marketinghez való hozzáállás: a marketing a legnyereségesebb vállalkozás: egy jó kampány a ráköltött forintok kétszeresét, ötszörösét, ötvenszeresét hozza be - mondják is mindig az ügyfeleim, hogy tőzsde helyett inkább már marketingbe fektetnek.

V-o.hu : Mitől más a Marketing Commado, mint a többi marketing tanácsadó cég?

W.G. : Ez egy remek kérdés, én is mindig ezt kérdezem először az ügyfeleimtől: "miért jobb nekem, ha Tőled vásárolok és nem a konkurenciától, még akkor is, ha Nálad többe kerül?" Jó kérdés, igaz? Ha erre a kérdésre jó választ tudsz adni, akkor már félig nyert ügyed van a marketingedben. A többiektől eltérően mi nem a multik marketing eszközeit próbáljuk ráerőltetni a kisvállalatokra, hanem olyan értékesítés-orientált marketing eszközöket adunk a kezükbe, amikkel szisztematikusan sokkal több vevőt tudnak szerezni, az egyes eladások értékét megnövelik, és többször visszahozzák vásárolni a régi vevőket.

V-o.hu : A mondás szerint "a suszter cipője mindig lyukas". Önöknél is így van ez? :)

W.G. : Ön vásárolna ilyen cipésznél? :) Sok ügyfelünktől hallottuk vissza azt, hogy csak azzal, hogy a mi marketingünket másolja, óriási eredményeket ért el úgy, hogy közben alig költött rá. Éppen ezért mielőtt valakinek elfogadnánk a megbízását, előtte mindig azt kérem tőle, hogy nézze meg a honlapunkat (www.marketingcommando.hu), nézze meg az ott található ingyenes cikkeket, értékesítési oldalakat, mert csak ha ezzel a stílussal azonosulni tud, akkor bízzon meg minket. Ha inkább a nagyvállalatok "méltóságteljes", dicsekvős, reklámdíjas stílusát szeretné, akkor menjen egy másik tanácsadóhoz. De ha több vevőt akar és nem szégyell eladni...
Utolsó frissités ( 2009-01-07 12:20 )





Share/Bookmark
 
< Előző


Go to top of page Go to top of page
Vállalkozás Online Kövessen minket! Online névjegyek Cikk beküldése Link ajánlása Belépési adatok Kijelentkezés
Bejelentkezés





Elfelejtette jelszavát
Még nem regisztrált? Regisztráljon most
RSS
Vállalkozás-online.hu - Periodika
Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak
Üzleti könyvtár
Online névjegyek

Top 10 cikk
Friss comment
Friss cikkek
Interjú
Nehéz üzlet a könyvvizsgálat és a könyvelés
Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálóA kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
 
Illúzió az ingyenes cégalapítás
dr. Klausmann Kornél - Illúzió az ingyenes cégalapításAz ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
 
Szavazzon!
Ön vásárolt már infóterméket az internetről?
 
Friss K.V.
Vállalkozás indítása

Vállalkozás-online.hu - Periodika Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak Üzleti könyvtár Online névjegyek
| Címlap | Vállalkozás indítása | A vállalkozó | Marketing | E-business | Pénzügyek | Adózás | Jog | Menedzsment | Állás - Munka | Európai Unió | Üzleti etika | KKV e-Learning |