2017-07-21 02:36 | Vállalkozás-online.hu - vállalkozás működtetése
 

 
    Vállalkozás Online a Twitter-en  Vállalkozás Online a Facebook-on  Vállalkozás Online a Facebook-on
Címlap

Rovatok
Címlap
Vállalkozás indítása
A vállalkozó
Marketing
E-business
Pénzügyek
Adózás
Jog
Menedzsment
Állás - Munka
Európai Unió
Üzleti etika
KKV e-Learning
Szolgáltatások
Letöltés
Névjegy
e-Tartalom
Hasznos linkek
KKV apró
Üzleti könyvtár
Üzleti K.V.
Cikk beküldése
Keresés
Aktuális
E-tanulmány - Hogyan vezessünk könyvelő irodát?
Hogyan vezessünk könyvelő irodát?

Ingyenesen letölthető e-tanulmány a Vállalkozás-online.hu regisztrált olvasóinak.

Ha már regisztrált, belépés után klikk ide.
Ha még nem, akkor ide.


Tovább...
 
Online tagok
6 perces blog kalauz Megosztom! Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Primodesign - Gál Kristóf   
2006-06-26 15:30

6 perces blog kalauzCikkünket azoknak a cégvezetőknek és marketingeseknek ajánljuk, akik kellően nyitottak az új kommunikációs lehetőségek irányában, és szeretnék kihasználni korunk - és a jövő - egyik legjobb marketingkommunikácós eszközének előnyeit. Néhány perc alatt megismerheti azt a módszert, amit a világ legsikeresebb cégei már alkalmaznak, méghozzá nagy sikerrel.


1. perc - Mi a blog? Nagyon röviden a blog egy olyan weblaphoz hasonlítható, ami

- olcsón üzemeltethető,
- könnyen frissíthető,
- személyesebb hangvételű,
- és interaktív.

A blogot úgy kell elképzelni, mint egy naplót, amibe rendszeresen (hetente néhányszor) bejegyzéseket írunk, és ezek a bejegyzések jelennek meg a weblapon. A "blog" kifejezés is innen ered, a "weblog" szóból rövidült, ami webes naplót jelent. Egy bejegyzésnek van címe, szerzője, publikálási dátuma és tartalma. Gyakran sorolják a bejegyzéseket kategóriákba, ez ízlés kérdése. A bejegyzések legtöbbször fordított időrendben jelennek meg, tehát mindig a legfrissebb van legfelül.

Minden magyarázatnál célravezetőbb egy példa, nézzék meg a KKV Online-marketing Blogot, ami jó példája egy üzleti blognak. Bejegyzések időrendben fordítva, cím, tartalom, publikálási dátum, szerző, felhasználók kommentjei (lásd interaktivitás!).

A példában is jól látható, hogy egy bejegyzés egy témát jár körbe viszonylag szűkre szabottan, lényegre törően. Bejegyzés lehet egy hír, egy esemény, egy véleménynyilvánítás, egy rövid történet. Az egész blog egy jól megfogható téma köré szerveződik, méghozzá az üzleti blog üzemeltetőjének tevékenységi köréhez!

2. perc - Mi az üzleti blogolás célja? Az üzleti blogolás (blogolás = blog írása, működtetése) egyértelmű célja, hogy támogassa a cég marketingkommunikációját. Rövid távon nagyon hasznos események, hírek, akciók publikálására, ilyen módon egy tökéletes "taktikai fegyver". Hosszú távon egy olyan marketingkommunikációs csatornává válik, amit beépítve a cég marketingjébe egy mással össsze nem hasonlítható erejű eszközt tarthatunk a kezünkben.

A blog lehetőséget teremt közvetlen és személyes hangvételű kommunikációra a célcsoporttal és a vevőkkel, így rengeteg pozitív és negatív visszacsatolásra tehetünk szert, jól felhasználva pedig mindkettő aranyat ér! Mivel rendszeresen frissülnek egy témához kapcsolódó írásokkal, ezért a keresők imádják a blogokat! Önmagában különösebb odafigyelés nélkül is előbb-utóbb vonzani kezdik a blogok a látogatókat, nem beszélve arról, ha tudatosan - a keresőoptimalizálási szempontokat figyelembe véve - szerkesztjük meg a bejegyzéseket!

Egy jó blog idővel felkelti a média figyelmét is. Ha Ön üzemelteti iparágában a legjobb (vagy az egyik legjobb) blogot, akkor adandó alkalommal - például amikor interjút készítenek a témában - biztos lehet benne, hogy Ön is képbe kerül majd egy újságnál vagy rádiónál, mint "szakértő"!

3. perc - Miért jobb a blog, mint egy klasszikus weblap? A legtöbb céges weblappal az a baj, hogy egyszer elkészítik, majd hónapokon, rosszabb esetben éveken át nem történik vele semmi. Ennek egyik oka az lehet, hogy viszonylag bonyolult frissíteni a tartalmat, valamint az egész weblap struktúrája nem lett felkészítve a rendszeres frissítésre. A blogok egyik legnagyobb fegyverténye éppen az, hogy rendkívül egyszerűen lehet friss tartalmat publikálni. Azon túl, hogy egyszerű és gyors a frissítés, még különösebb informatikai tudásra sincs hozzá szükség. A látogatók szempontjából ez azt jelenti, hogy sokkal naprakészebb weblappal találkoznak, sokkal élőbbé válik az egész, mint egy statikus oldalakból álló honlap esetén.

A klasszikus weblapok másik nagy problémája az interaktivitás hiánya. A blogok interaktivitás tekintetében is élen járnak, a legtöbb blogban lehetőség van kommentet írni a bejegyzésekhez, aminek hatására gyakran alakulnak ki kisebb-nagyobb beszélgetések. Az ilyen beszélgetésekben azon túl, hogy a szerző (a cég!) és a célcsoport tagjai még közelebb kerülnek egymáshoz, maga az olvasó is a blog szerkesztőjévé válik, hiszen hozzászólási láthatóak a blog olvasói számára.

Az üzleti életben nagyon fontos a hitelesség. Hitelesség tekintetében az internet általában nem szerepel túl jól, mert mindenkiben él még az a kép, hogy bárki azt mond magáról amit akar. A blog azért sokkal hitelesebb, mint egy átlag weboldal, mert a személyesebb hangnem, a rendszeres publikálás és az interaktivitás bizalmat épít az olvasókban. A blogbejegyzésekben nincs helye a "rizsának", ott mindig "megmondják a tutit", ezért a szokásos kétkedés a valóságtartalommal szemben sokkal kisebb mértékben van jelen. A blog tulajdonosa (a szerző) irányában sokkal erősebb bizalom épül ki, mint bármely más weblappal rendelkező cég iránt.

4. perc - A legfontosabb megválaszolandó kérdések üzleti blog indítása előtt Képes leszek hetente többször frissíteni a blogot ( = új bejegyzéseket publikálni)? Ha megfelelő a hozzáállása és rászánja a szükséges energiát, akkor minden bizonnyal nem lesz gondja. Más kérdés, hogy eleinte feltehetően nehezebben fog menni, de néhány hét alatt ragyógóan bele lehet jönni, és kis túlzással "bloggeré" változik, aki minden hírben vagy eseményben egy blogban publikálható témát lát majd. A blognál is, mint a legtöbb marketingtevékenységnél az egyik legjobb tanács, ami adható, hogy minél hamarabb vágjon bele, és majd idővel javít az esetleges hibákon.

Kit érdekel, hogy mit írogatok én egy blogban? Higyje el sokakat! Persze ez csak akkor igaz, ha a célcsoportja számára érdekes és értékes témában jó bejegyzéseket ír, ami előbb-utóbb elkezdi vonzani az érdeklődőket. Ne essen abba a hibába, hogy "minden olyan egyértelműnek tűnik"! Írjon bátran az Ön számára nyilvánvaló dolgokról (is), könnyen lehet, hogy ezek csak Önnek nyilvánvalóak!

Mennyi időt kell egy profi üzleti blog működtetésére szánni? Folyamatosan anyagot és ötleteket kell gyűjtenünk az új bejegyzésekhez. Ez lehet ötleteink kidolgozása, hírek feldolgozása, más blogokról, portálokról, külföldi oldalakról való ötletek felhasználása, szakkönyvek, újságok olvasása, stb. Hamar észre fogjuk venni, hogy ha rendszeresen végezzük ezeket, akkor egy elég intenzív tanulási folyamatnak is a részesei leszünk! A ráfordított idő mennyiségét érdemes úgy megítélni (sok - kevés), hogy mennyi időbe kerülne, ha a hasonló eredményekkel bíró "hagyományos" tevékenységeket egyenként el kéne végezni. Például: sajtóközlemények írása, esettanulmányok publikálása, sajtófigyelés, konkurenciaelemzés, folyamatos önképzés stb. Nagyjából napi 30-60 perc ráfordítással már nagyon színvonalas munkát tudunk végezni - ebben benne van az olvasgatás, anyaggyűjtés, és a bejegyzések megírása is ( + közben folyamatosan tanulunk!). Ez valóban soknak tűnhet, de a befektetett energia kamatostul megtérül!

5. perc - Hogyan lássunk hozzá? Elsőként el kell döntenünk, hogy weblapunkba szeretnénk beépíteni a blogot, vagy attól teljesen külön életet élő blogot szeretnénk. Ha nincs még weblapunk, vagy a lehető legegyszerűbb (és legolcsóbb) megoldást keressük, akkor egy önálló blog lesz a megfelelő megoldás. Ilyen önálló blogot több magyar és mégtöbb nemzetközi ingyenes blogszolgáltatónál regisztrálhatunk, kb. olyan egyszerűen, ahogy egy ingyenes e-mail címet. Néhány dolgot be kell állítanunk, ez tényleg igényel minimális informatikai tudást, de biztos, hogy valamelyik ismerősünk segítségünkre lehet ha nem boldogulunk. Ilyen szolgáltató pl. a freeblog és a Blogter.

Tény, hogy sokkal egyszerűbb és olcsóbb egy ilyen ingyenes blogszolgáltatónál regisztrálni, de mégis előnyösebb és hatékonyabb a cég honlapjába integrált blog. Ennek néhány egyszerű oka van:

- A keresőkből nem egy külső blogra, hanem egyből a saját weblapunkra érkeznek a látogatók.
- A blog arculata a honlap vagyis a cég arculatát veszi fel, ami a cég imázsát erősíti.
- A látogatók a blog szerzőjét könnyebben azonosítják magával a céggel, ezáltal a megszerzett bizalom a cég irányában is él.

A blog témája már minden bizonnyal adott, célszerűen a cég tevékenységével, iparágával kapcsolatos bejegyzéseket fogunk írni. Mielőtt belevágunk a bejegyzések írásába, alaposan nézzünk körül a hazai blogok háza táján, de kellő nyelvtudás birtokában nem árt külföldön is tájékozódni. Ez azért jó, mert így saját szemünkkel láthatjuk a már működő blogok felépítését, stílusát, témaválasztásait, megjelenését, és kiválaszthatjuk a nekünk leginkább tetsző irányt. Kiindulási pontnak megfelelő lehet a blog.lap.hu oldal.

Válasszunk egy találó nevet a blognak, ami a célcsoportunk számára egyértelművé teszi, hogy írásaink nekik szólnak! Ajánlott valódi névvel "aláírni" a bejegyzéseket, mert a "lali", "api", "géza" becenevek nem mutatnak túl jól egy üzleti blogon, annak ellenére sem, hogy a stílus valóban lehet barátibb, mint egy üzleti jelentés.

6. perc - Az üzemeltetés rejtelmei Van már blogunk, remélhetőleg honlapba integrált - de lehet önálló is -, eddig rendben is volnánk. Tényleg nincs más hátra, mint hogy rendszeresen új bejegyzésekkel frissítsük blogunkat, és ápoljunk szoros kapcsolatot az olvasókkal. Ha valamelyik bejegyzésünkhöz kommentárt írnak, akkor - ha olyan jellegű a megjegyzés - reagáljunk rá. Érezzék az olvasók, hogy valóban egy "élő" dolog a blog!

A bejegyzéseink tartalma sose távolodjon el túlságosan a fő témától! Foglalkozhatunk a cégünkkel is a blogban, de még véletlenül se reklámozzuk vagy méltassuk saját cégünket.

Alakítsunk ki egy értesítő rendszert, amire az olvasók feliratkozhatnak e-mail címükkel, és így minden új bejegyzésről értesítést kapnak. Mindenképp biztosítsunk leiratkozási lehetőséget is erről a szolgáltatásról! Működtethetünk RSS csatornát is, amire az érdeklődők egy RSS olvasó program segítségével feliratkozhatnak, és automatikusan megkapják majd az új bejegyzéseket (az RSS-ről olvashat a KKV Online- marketing Blog egyik bejegyzésében is).

Általában ajánlott legalább 2-3 naponta frissíteni, de óvakodjunk a "kényszerből" történő írástól, mert könnyen lelepleződünk, és hitelünket veszthetjük. A másik véglet sem feltétlen jó, amikor akár naponta többször is új bejegyzést írunk. Ezzel egyrészt hamar kedvünket veszthetjük (vagy a témák fogynak el idő előtt), másrészt az olvasók is besokallhatnak a túl sok információtól, és elveszíthetik érdeklődésüket.

Bonus jótanács Az egyetlen dolog, amit javasolhatunk Önnek, hogy minél hamarabb lásson hozzá az üzleti blogja elkészítéséhez! A legtöbben hitetlenkedve fogadják ezt a relatíve új online marketing megoldást, de később mindenki ráérez az ízére, és az eredmények láttán senki nem bánta még meg, hogy belevágott ebbe a kalandba!

(Olyan cégek működtetnek saját üzleti blogot, mint a Boeing, a General Motors, a Microsoft, a HP, a Cisco, az Amazon, stb. Ön szerint ezek a cégek alkalmaznának olyan megoldásokat, amik nem maximálisan hatékonyak? A kisebb cégek számára az ilyen óriásvállalatokénál is jobban megéri blogot írni, mert hihetetlenül kedvező költséggel komoly eredmények érhetőek el.)

Forrás: Online-marketing Magazin
Utolsó frissités ( 2009-01-07 11:58 )





Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >


Go to top of page Go to top of page
Vállalkozás Online Kövessen minket! Online névjegyek Cikk beküldése Link ajánlása Belépési adatok Kijelentkezés
Bejelentkezés





Elfelejtette jelszavát
Még nem regisztrált? Regisztráljon most
RSS
Vállalkozás-online.hu - Periodika
Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak
Üzleti könyvtár
Online névjegyek

Top 10 cikk
Friss comment
Friss cikkek
Interjú
Nehéz üzlet a könyvvizsgálat és a könyvelés
Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálóA kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
 
Illúzió az ingyenes cégalapítás
dr. Klausmann Kornél - Illúzió az ingyenes cégalapításAz ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
 
Szavazzon!
Ön vásárolt már infóterméket az internetről?
 
Friss K.V.
Vállalkozás indítása

Vállalkozás-online.hu - Periodika Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak Üzleti könyvtár Online névjegyek
| Címlap | Vállalkozás indítása | A vállalkozó | Marketing | E-business | Pénzügyek | Adózás | Jog | Menedzsment | Állás - Munka | Európai Unió | Üzleti etika | KKV e-Learning |