2020-11-23 20:16 |
 

 
    Vállalkozás Online a Twitter-en  Vállalkozás Online a Facebook-on  Vállalkozás Online a Facebook-on
Címlap arrow Vállalkozás indítása arrow Vállalkozásunk környezete

Rovatok
Címlap
Vállalkozás indítása
A vállalkozó
Marketing
E-business
Pénzügyek
Adózás
Jog
Menedzsment
Állás - Munka
Európai Unió
Üzleti etika
KKV e-Learning
Letöltés
Névjegy
e-Tartalom
Hasznos linkek
KKV apró
Üzleti könyvtár
Üzleti K.V.
Cikk beküldése
Keresés
E-tanulmány - Hogyan vezessünk könyvelő irodát?
Hogyan vezessünk könyvelő irodát?

Ingyenesen letölthető e-tanulmány a Vállalkozás-online.hu regisztrált olvasóinak.

Ha már regisztrált, belépés után klikk ide.
Ha még nem, akkor ide.


Tovább...
 
Online tagok
Jelenleg 4 vendég van az oldalon.
Vállalkozásunk környezete Megosztom! Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Vállalkozás-online.hu - Admin   
2006-09-14 17:27

Sokaknak a stratégiai tervezés olyan dolgot jelent, amit csak a nagy cégeknél lehet alkalmazni, de igazság szerint a kisebbeknél is ugyanúgy használni kell. A stratégiai tervezés kapcsolatot teremt a vállalkozásunk erőviszonyai és az elérhető lehetőségek között.


Ahhoz, hogy ezt hatékonyan tudjuk megtenni, össze kell gyűjtenünk, fel kell fednünk és elemeznünk kell az üzleti környezettel kapcsolatos információkat. A vállalkozásunk objektív, tiszta megértésére - az erősségeit és gyengeségeit tekintve - szintén szükségünk van, ha mindezt hatékonyan akarjuk elvégezni, hogy fogalmazzuk meg tisztán a küldetésünk és a célokat. Mindezt elvégezni gyakran több munkát igényel, mint gondolnánk. Valósághűen fel kell becsülnünk azt a vállalkozást, amiről meg vagyunk győződve, hogy jól ismerjük. A bizalmas viszony megelégedettséget szülhet még a legátfogóbb vizsgálat során is; ekkor nem tudjuk megfelelően értékelni a cégünk erősségeit vagy hiányosságait.

Az üzleti környezet A stratégiai tervezés főleg arra fókuszál, hogy milyen a kölcsönhatás a vezetés és a környezeti tényezők között, ami alatt a versenytársakat, a kormányzatot, a szállítókat (alvállalkozókat, beszállítókat), az üzleti partnereket, a különböző érdekeltségi területeket és más olyan tényezőket, amelyek befolyással vannak a vállalkozásunkra és annak lehetőségeire. Kis vállalkozás vezetőjeként és tulajdonosaként a lehetőségünk arra, hogy ezekkel a csoportokkal foglalkozzunk, nagymértékben függ a csoporttól és az időzítéstől. Biztos, hogy nagyobb befolyásunk van a helyi önkormányzatra, mint a kormányra. Szintúgy többet tudunk elérni egy beszállítónál, mint egy versenytársnál (habár ezt a kapcsolatot képes befolyásolni a méret, a távolság, illetve az üzletrészek százalékos aránya, valamint a megbízhatóságunk mértéke mint ügyfél). Az, hogy hogyan irányítjuk mindezeket a tényezőket, illetve más kapcsolatainkat, mind azon döntéseknek a része, amit a stratégiai tervezés időszakában hozunk.

Az üzleti környezetben végbemenő lényeges változások miatt, jártasságunk a stratégiai tervezésben és a végrehajtáshoz szükséges képességünk kritikusnak mondható. Korábban a vállalkozók úgy ábrázolták az üzleti környezetet, hogy az valahol a nagyon stabil és a nagyon labilis között helyezkedhetett el. Az autógyártók, a bútorgyárak, illetve más fogyasztási cikkek gyártói egy viszonylag stabil és megjósolható világhoz tartoztak. Ez igaz volt még néhány szolgáltató vállalatra, mint például bankok, takarékpénztárak vagy hitelintézetek. Jellemzően ez a környezet csak olyan versenyt hordozott, ami a versenytársak stabil körét érintette, lojális ügyfelek tartoztak ide, és az információ viszonylag lassan áramlott. Sok kis cég tudott boldogulni ebben a környezetben. Más kisbefektetők azonban olyan területekbe fektettek, mint a fénymásolás, számítógépek, számítógép-alkatrész gyártás, szoftver fejlesztés és a vegyipari kutatások. Ezek közül néhány igen gyorsan fejlődött, és olyan nevekké váltak, amelyek ma már ismerősen csengenek: Xerox, IBM, Apple és Microsoft. Ám sokuk megbukott.

Ma a szakértők egyetértenek abban, hogy egyre több vállalkozás igen labilis üzleti környezettel szembesül. A legtöbb iparágban az információfeldolgozás és a telekommunikáció fejlődése nagy változásokat hozott. Ezzel egyidejűleg a közlekedésben és az egyes piacok (főleg Európa és Ázsia) növekedésében végbement fejlesztések globális piacot teremtettek, illetve néhány iparágat újradefiniáltak. Ráadásul, mivel a piaci szereplők több lehetőség közül választhatnak, a lojalitás jelentéktelenné vált, mint korábban volt: könnyen az ügyfelek elvesztését okozhatja egy kevéssel jobb ajánlat, vagy a raktárkészletben bekövetkezett ideiglenes hiány.

A versenytársak is állandóan változnak, mivel újak jönnek a semmiből (gyakran a Föld másik részéről). A folyamatosan változó globális piac miatt nagyon fontos, hogy a stratégiai tervezést a teljes körű üzleti stratégiánk részévé tegyük.
 
< Előző   Következő >


Go to top of page Go to top of page
Vállalkozás Online Kövessen minket! Online névjegyek Cikk beküldése Link ajánlása Belépési adatok Kijelentkezés





Elfelejtette jelszavát
RSS
Vállalkozás-online.hu - Periodika
Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak
Üzleti könyvtár
Online névjegyek

Top 10 cikk
Friss comment
Friss cikkek
Nehéz üzlet a könyvvizsgálat és a könyvelés
A kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
 
Illúzió az ingyenes cégalapítás
Az ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
 
Szavazzon!
Ön vásárolt már infóterméket az internetről?
 
Friss K.V.
Vállalkozás indítása

Vállalkozás-online.hu - Periodika Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak Üzleti könyvtár Online névjegyek
| Címlap | Vállalkozás indítása | A vállalkozó | Marketing | E-business | Pénzügyek | Adózás | Jog | Menedzsment | Állás - Munka | Európai Unió | Üzleti etika | KKV e-Learning |