Minden pénzét hirdetésre költi mindenféle reklámokban
és mégsem látja az eredményét? Ideje megvizsgálni, vajon nem Ön-e a vétkes a
sikertelenségben. Ellenőrizze le hirdetéseit az itt szereplő lista alapján.
Minden vállalkozás és minden termék különböző konkrét hirdetési
technikát kell alkalmazzon, de akadnak egyszerű, mindenkire érvényes hibák,
melyeket könnyedén elkerülhet. A következő lista segít Önnek és vállalkozásának
kiküszöbölni a gyakori hibákat.
#Gyors szükséglet kielégítés A hirdetések leggyakrabban elfelejtik
sürgetni az embereket. Ezt legkönnyebben úgy tudjuk elérni, ha az ajánlatunknak
lejárati időt adunk. Ezzel azt is el tudjuk érni, hogy a reménybeli fogyasztónk
biztosabban megjegyezze ajánlatunkat.
#Érjünk el több fogyasztót, mint amit a költségvetésünk megenged
Ahhoz, hogy kampányunk média összeállítása hatékony legyen azt kell elérnünk,
hogy a reklámunk minél több ember fejében maradjon meg, jóllehet a hirdetések
nagy része sok embert ér el, de kevés eredménnyel. Ha 100 emberből 10 fejében
keltünk érdeklődést, akkor jelentős összeget dobtunk ki az ablakon. Viszont
elküldhetjük üzenetünket mindössze 10 embernek, azonban 100 százalékuk emlékezni
fog ránk és érdekli is az ajánlatunk, akkor a maradék pénzünket újra be tudjuk
fektetni marketingünkbe. Dolgozzunk célzott hirdetésekkel!
#Ügyvezetőként mi látjuk legjobban a cégünket? Mivel miénk a vállalkozás,
hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy mi látjuk a céget a legobjektívebben. Pedig
ez nem így van! Saját vállalkozásunk vezetőjeként belülről látjuk a cégünket,
viszont, akik olvassák hirdetésünket külső személyek. Érdemes ezért külsős emberekkel
is leellenőrizni a hirdetést - még mielőtt megjelenne.
#Megalapozatlan kijelentések A hirdetések gyakran tartalmaznak
olyan a fogyasztói igényekre vonatkozó erős kijelentéseket, mint a "legjobb
minőség a legalacsonyabb áron", azonban erre vonatkozóan semmilyen bizonyítékkal
nem szolgálnak. Egy megalapozatlan kijelentéssel süket fülekre találunk, tegyük
ezért próbára ígéretünket mi magunk, és az eredményt ne felejtsük leírni a hirdetésben.
Máskülönben készüljünk a csalódásra.
#A passzív média helytelen használata Az olyan agresszívnek nem
nevezhető média, mint az újság vagy a szakmai katalógusok használata azokat
a fogyasztókat segít elérni, akik már tudatosan keresik a vállalkozásunk termékét
vagy szolgáltatását. Viszont nem igazán tud segíteni abban, hogy elérjük azokat
a fogyasztókat, akikben még nem merült fel a szükséglet. Az agresszívebb hirdetési
helyek, mint a rádió vagy az internet türelmes és következetes használata azonban
segíthet ebben.
#Kampányt és ne hirdetést Tévedünk, ha azt gondoljuk, hogy egy
hirdetéssel mindent elmondhatunk a vállalkozásunkról. A leghatékonyabb és megnyerő
hirdetések egyetlen célpontra koncentrálnak. Ha a hirdetésünkben 10 különböző
dologról szeretnénk szólni, akkor inkább készítsünk 10 különböző hirdetést és
szerepeltessük őket különböző helyen vagy időben.
#Íratlan szabályok Ne gondoljuk azt, hogy nekünk nem kell megfelelni
a hirdetések olyan íratlan szabályainak, mint például a kinézet.
#Csúcsidőn kívül A legtöbb hirdetést főként szerdán és pénteken
adják fel a vállalkozások, gondolván, hogy a vásárlás előtt kell a fogyasztót
megcélozni. Miért kellene nekünk ezekkel a hirdetésekkel versenyezni, amikor
ott vannak azok a napok, amikor alig bombázzák az ügyfeleket hirdetésekkel?
#Túlzott bizalom az értékes célzásban Számos vállalkozó és reklámszakember
túlbecsüli a hirdetést olvasók minőségét. Valójában az teszi tönkre a kampányunkat,
ha nem a megfelelő üzenetet szeretnénk kommunikálni. Egy jó üzenettel csak csodálkozunk
majd, milyen sok jól célzott embert tudtunk elérni.
#Hatékony hirdetés másolás nélkül A legtöbb mai hirdetés szinte
egymást másolva használja a kreatív elemeket. Lehet, hogy a hirdetésünk trendi,
színes és vicces is, de ha nem ad kellő információt, nem hihető és nem is emlékezetes,
akkor bajban vagyunk!
#Félrevezető visszajelzések Hirdetésünk célja az kell legyen,
hogy világos információkat adjon a vállalkozásunkról és egyedi üzleti ajánlatainkról.
Sajnos a legtöbb hirdető az alapján értékeli hirdetését, amit a közvetlen környezetében
hall. A trendi, színes és vicces hirdetésünk számos ilyen visszajelzést generálhat,
ami félrevezethet bennünket az értékelésben.
|
nagy okosság, ezután mindenki vérprof...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing már...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem tu...
Akkor most leshetjük, mint a trafipax...