2022-01-27 08:55 |
 

 
    Vállalkozás Online a Twitter-en  Vállalkozás Online a Facebook-on  Vállalkozás Online a Facebook-on
Címlap arrow Vállalkozás indítása arrow Hasznos tapasztalatok kezdőknek

Rovatok
Címlap
Vállalkozás indítása
A vállalkozó
Marketing
E-business
Pénzügyek
Adózás
Jog
Menedzsment
Állás - Munka
Európai Unió
Üzleti etika
KKV e-Learning
Letöltés
Névjegy
e-Tartalom
Hasznos linkek
KKV apró
Üzleti könyvtár
Üzleti K.V.
Cikk beküldése
Keresés
E-tanulmány - Hogyan vezessünk könyvelő irodát?
Hogyan vezessünk könyvelő irodát?

Ingyenesen letölthető e-tanulmány a Vállalkozás-online.hu regisztrált olvasóinak.

Ha már regisztrált, belépés után klikk ide.
Ha még nem, akkor ide.


Tovább...
 
Online tagok
Jelenleg 3 vendég van az oldalon.
Hasznos tapasztalatok kezdőknek Megosztom! Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Vállalkozás-online.hu   
2006-11-02 02:08

Nagyon nehéz a kezdő vállalkozóknak megtenni az első lépéseket a sikerhez vezető hosszú úton. Érdemes tanulni ezért mások korábbi tapasztalataiból. Összegyűjtöttünk néhány pontot ezekből.




1. Lényeg a kitartás Az üzleti álmaink megvalósítása soha sem lehet egyszerű folyamat, sokkal inkább évekig tartó fejlesztési munkát igényel. Szervezzük meg jól a mindennapokat, és koncentráljunk az elérendő célunkra. Meg kell értenünk továbbá, hogy kockázatvállalás nélkül nem érhetünk el vállalkozói sikereket. Erős kitartásra van szükség, hogy át tudjuk vészelni a nehéz időket a vállalkozásunkban, életünkben. Különösen a fiatal vállalkozóknál jelenthet ez problémát, hiszen ők azok, akik nagyon gyorsan szeretnék elérni az üzleti sikert. Nem szabad megijedni az olyan - egyébként gyakori - problémáktól, mint a könyvelésünk rendbetétele, a bérek kigazdálkodása, a kötelező és rendszeres adók megfizetése. Vázoljuk fel pontosan a célunkat és az ahhoz szükséges intézkedési tervet, majd türelemmel és kitartással valósítsuk meg azt.

2. Csapamunka A nagyvállalatokkal ellentétben a kis- és középvállalkozásoknak nem állhat rendelkezésre minden szükséges szellemi erőforrás a cégen belül. Ezért építsünk fel magunk körül egy kisebb tanácsadói hálózatot olyan emberekből, akik a szakmai hozzáértésükkel és vállalkozói tapasztalataikkal segítségünkre lehetnek problémák megoldásában. Legyen egy jó könyvelőnk, ügyvédünk, marketing tanácsadónk, stb.

3. A piaci rés Gyakran lehet azt olvasni, hogy azt kell egy vállalkozásnak nyújtania, amihez a legjobban ért. Ez igaz ugyan, de nem jelenti azt, hogy ne lehetne keresni növekedési lehetőségeket. Elvégre a fogyasztói igényeknek megfelelően kell dolgozni, ezért legyünk mindig figyelemmel a fogyasztóinkra. Tudjunk meg minél többet a vállalkozásunk ügyfeleiről, vásárlóiról, hogy azt is megtudjuk, mit is akarnak igazán.

4. Figyeljük a híreket Azért, hogy fogyasztóinknak mindig a legjobbat tudjuk nyújtani, ismernünk kell az őket érintő piaci, gazdasági híreket is. Biztosítani kell az ügyfeleket ilyenkor, hogy a megváltozott körülményekhez képest még mindig a legjobb ajánlatot tudjuk adni a számukra. Ön is és alkalmazottai is szakítsanak időt a hírekre. Minden megszerzett információ segít abban, hogy különbözzünk a versenytársainktól.

5. Kulcsfontosságú kommunikáció Jóllehet azt gondoljuk, hogy az ügyfelünk megértette azt amit az ügylettel kapcsolatban neki elmondtunk, valójában ez nem mindig igaz. Ügyeljünk ezért arra, hogy mindig érthetően fogalmazzunk, kerülve a túlzott szakmai kifejezéseket. Ugyanez fordítva is igaz: legyünk teljesen bizonyosak abban, hogy pontosan megértettük az ügyfél, vagy a vevő kérését. A kommunikáció kétirányú kell tehát legyen. A későbbi bonyodalmak elkerülése érdekében érdemes dokumentálni, mert ez segíthet tisztázni az egyes félreértéseket. Alapvetően türelmesnek kell lennünk ezen a téren, ami többszörösen visszahozza a velejáró befektetett energiát.

6. Piszkos pénzügyek Egyvalami minden vállalkozónál érvényes: minden többe kerül, mint amire számítottak. A pénzügyi tervezések során számítanunk kel olyan többlet kiadásokra, amelyekkel nem terveztünk, de nagy valószínűséggel felmerülhetnek. Továbbá nem lehetünk zsugoriak sem: ne féljünk pénzt kiadni olyan projektekre, amelyekről tudjuk, hogy nagy megtérülést fognak hozni.

7. Őszintének lenni Az eddig leírtakon túlmenően fontos elérnünk a megbízhatóságot vevőink, ügyfeleink szemében. A hazugság a gyengeség jele, nem beszélve az üzleti stratégia hiányáról. Ha mindenki tudni fogja, hogy Ön és vállalkozása megbízható, és mindig a valóságnak megfelelően beszél, akkor semmi indokuk nem lesz arra, hogy kételkedjenek a cégében, illetve termékében, szolgáltatásában. Ennek a bizalomnak a felépítése akár éveket is igénybe vehet, azonban ne feledjük, hogy sajnos egy pillanat alatt le is omolhat.

8. Folyamatos képzés A vállalkozások üzleti környezete nagyon gyorsan változik, ezért a tanulás létfontosságú. Nem szabad kihagynunk az időbeosztásunkból a továbbképzéseket, a szakmai publikációk elolvasását, mert nagyon könnyen elveszíthetjük versenyképességünket. Ugyanez érvényes az alkalmazottaink esetében is.

9. Sikertranszfer Amikor vállalkozásunk kötelezettséget vállal egy termék vagy szolgáltatás nyújtására, akkor a tőlünk elvárható lehető legnagyobb gondossággal járjunk el az ügyletet illetően. Mindig tartsuk szem előtt az ügyfél szükségletét. Ne feledjük: ha képesek vagyunk az ügyfelünk sikeréhez hozzájárulni, akkor ők is hozzá tudnak minket segíteni a magunk sikeréhez.

10. Folyamatos marketing Potenciális vevőt bármikor el kell tudjunk érni az ajánlatunkkal. Folyamatosan életben kell ezért tartanunk a marketing eszközeinket, ápolnunk kell a már kialakult kapcsolatrendszerünket, és igyekezzünk új kapcsolatokat kialakítani. Azonnal el kell ugyanis érnünk a fogyasztónkat, amikor benne felmerült a szükséglet a termékünk vagy szolgáltatásunk iránt. Érdemes ezért mindig szem előtt lenni, növelni az ismertségünket, hogy a vállalkozásunk jusson a fogyasztó eszébe és ne a versenytársunk.

11. Egyensúly Jóllehet egy saját vállalkozás működtetése nagyobb koncentrációt, több áldozathozatalt és időt igényel törekedjünk a munka és a magánélet közötti egyensúly megtalálására. Ha igazán szeretnénk elérni, hogy vállalkozásunk sikeres legyen, akkor fel kell ismernünk, hogy nem szabad csak és kizárólag a vállalkozásunknak élni. A szervezettség és rendezettség a vállalkozásunkban azt is jelenti, hogy adunk magunknak időt a magánéletre is.
 
< Előző   Következő >


Go to top of page Go to top of page
Vállalkozás Online Kövessen minket! Online névjegyek Cikk beküldése Link ajánlása Belépési adatok Kijelentkezés





Elfelejtette jelszavát
RSS
Vállalkozás-online.hu - Periodika
Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak
Üzleti könyvtár
Online névjegyek

Top 10 cikk
Friss comment
Friss cikkek
Nehéz üzlet a könyvvizsgálat és a könyvelés
A kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
 
Illúzió az ingyenes cégalapítás
Az ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
 
Szavazzon!
Ön vásárolt már infóterméket az internetről?
 
Friss K.V.
Vállalkozás indítása

Vállalkozás-online.hu - Periodika Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak Üzleti könyvtár Online névjegyek
| Címlap | Vállalkozás indítása | A vállalkozó | Marketing | E-business | Pénzügyek | Adózás | Jog | Menedzsment | Állás - Munka | Európai Unió | Üzleti etika | KKV e-Learning |