Új fogalom a vezetékes távközlésben: VOIP migráció |
|
|
|
|
Szekeres Viktor
|
2006-12-29 17:43 |
A vezetékes telefóniát alapjaiban megrengető internet
telefónia egy újabb fogalom megtanulására kényszerít minket: a VOIP migrációra.
De mit is takar ez a ma még nagyon is idegennek tűnő szószerkezet? Hogyan lesz
ettől kevesebb a telefonszámla, kényelmesebb a telefonálás és egyszerűbb az
életünk?
Jövőre már nincs visszaút A szakmában régóta köztudott: a VOIP(interneten
át olcsóbb, gyakran ingyenes telefonálás ilyen pl. a Skype) napjaink legdinamikusabban
fejlődő távközlési megoldása. A növekedés mértéke a tengeren túlon már elérte
az évi hetven százalékot, piaci elemzők szerint egy két éven belül eléri azt
a kritikus tömeget, ahonnan már nincs visszaút. Arra a kérdésre, hogy szeretne-e
telefonszámlát csökkenteni 2007-ben valószínűleg minden cégvezető egyértelmű
igennel felelne.
Arra a kérdésre, hogy mindezt hogyan tervezik megvalósítani, már kevesebben
tudnának konkrét választ adni, de a válaszok között ott szerepelne a bűvös
VOIP kifejezés is. Ellenben teljes egészében lecserélni a komplett vezetékes
telefonrendszert egy olcsóbb percdíjakat kínáló VOIP telefonközpontra - elenyésző
hányaduk tervezné.
VOIP migráció: a meglévő ISDN alközpont VOIP-osítása A VOIP
migráció épp erről szól: hogyan lehet úgy VOIP-osítani (értsd:olcsóbbá, ingyenessé
tenni) egy cég telefonforgalmát) úgy, hogy ne kelljen kihajítani a nemrég
drága pénzen beszerzett ISDN telefonközpontot. Egyszerübben: marad a régi
központ, de alkamassá tesszük VOIP hívásokara is. A migráció során öregedő
alközpontunk mintha szárnyakat kapna: egycsapásra hagyományos vezetékes kommunikáción
túl IP telefolásra alkalmas lesz, sőt számos, csak az IP telefonközpontokra
jellemző extrával bővül tudása. Ilyen például
-
hangrögzítés (egy gombnyomásra vagy automatikusan)
-
távmunka támogatás (a világ akár másik részén
lévő távoli mellékekkel ingyenes kommunikáció)
-
személyre szabott hangposta (e-mailben továbbítja
az üzenetet)
-
videó-telefon, táv-konferencia (ha mindkét fél
videotelefont használ)
A helyzet nagyon hasonló mint a kilencvenes években a ISDN megjelenése idején
volt: ott is úgy tudtuk migrálni analóg vonalunkat ISDN-re, hogy megtartottuk
telefonszámunkat és telefonközpontot sem kellett cserélni.
A köztes megoldás: veztékes-VOIP átjáró "A migrációs projektekben a
költséghatékony megoldás VOIP gateway (jelentése: átjáró, azaz a hagyományos
beszélgetést VOIP-ossá átalakító készülék) csatlakoztatása a telefonközponthoz”
- igazít el Sándor Zoltán a VOIP telefonközpontokat is szervizelő Gloster
telekom ügyvezetője. Egy „átjáró” a telefonközpont szemével nézve ugyan fővonal
mint amit vezetékes szolgáltatótól kapunk, épp ezért az átállás fájdalomentesen
és gyorsan mehet végbe.
Nem kell ujra tanulni a telefonálást sem A VOIP migráció legnagyobb
előnye, hogy már a jövő hónapban érezhető lesz a telefon-számla csökkenés,
hisz az eddig drága vezetékes szolgáltató helyett a hívások az olcsóbb, vagy
gyakran ingyenes VOIP szolgáltatón keresztül végződhetnek. (Az, hogy egy hívás
mikor fizetős és mikor ingyenes, erről
szólt előző cikkünk) A projekt során a meglévő vezetékes alközpont nem
került lecserélésre ezért régi berendézések megtarthatóak ugymint:
-
asztali alközponti rendszertelefonok,
-
analóg faxok,
-
banki modemek,
-
riaszóközpontok,
-
analóg telefonkészülékek,
-
GSM adapterek,
-
PIN kódok
és a telefonálási szokásokon sem kell változtatni!
Új központnál olcsóbb a migráció A migráláshoz szükséges analóg VOIP
átjárók kb. 20-25 ezer forintért szerezhetők be a piacon. Okosabb ISDN telefonközponthoz
ISDN átjáró dukál, ennek árát viszont borsosabb százezer - százötvenezer forintos
árszínvonalon keressük. Ehhez még hozzá kell adni a telepítés és a telefonközpont
programozásának díját. Ez a beruházás egy átlag 100 ezer forintos havi számla
esetén 2-3 hónap alatt behozza az árát. „Egy teljesen új VOIP alközpont árának
kb. negyede” - világosít fel Sándor Zoltán. De minden migrációs projekt egyedi:
mindenképpen kérjük szakember tanácsát, egyedül semmiképp sem tanácsos belevágni.
2007 a Hybrid központok éve lehet "2007-ben az IP telefonok és telefonközpontok
mellet a legnépszerűbb vállalati VOIP-os megoldások az un. hybrid telefonközpontok
lesznek” - azaz olyan alközpontokra lesz legnagyobb a piaci kereslet, mely
még alapjaiban hagyományos ISDN alközpont, de már alkalmasak VOIP kommunikációra.
Ezeket a készülékek már eleve VOIP képesen (ha úgy tetszik „migráltan") kerülnek
telepítésre. A végfelhasználónak pedig nincs más dolga mint szerződést kötni
egy neki szimpatikus VOIP szoltáltatóval és élvezni a csökkentett percdíjakat
.
Forrás: www.alkozpont.net
|
Utolsó frissités ( 2007-02-24 01:24 )
|
nagy okosság, ezután mindenki vérprof...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing már...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem tu...
Akkor most leshetjük, mint a trafipax...