2020-07-10 14:13 |
 

 
    Vállalkozás Online a Twitter-en  Vállalkozás Online a Facebook-on  Vállalkozás Online a Facebook-on
Címlap arrow Interjú arrow Takarékoskodjunk a vevőink idejével!

Rovatok
Címlap
Vállalkozás indítása
A vállalkozó
Marketing
E-business
Pénzügyek
Adózás
Jog
Menedzsment
Állás - Munka
Európai Unió
Üzleti etika
KKV e-Learning
Letöltés
Névjegy
e-Tartalom
Hasznos linkek
KKV apró
Üzleti könyvtár
Üzleti K.V.
Cikk beküldése
Keresés
E-tanulmány - Hogyan vezessünk könyvelő irodát?
Hogyan vezessünk könyvelő irodát?

Ingyenesen letölthető e-tanulmány a Vállalkozás-online.hu regisztrált olvasóinak.

Ha már regisztrált, belépés után klikk ide.
Ha még nem, akkor ide.


Tovább...
 
Online tagok
Jelenleg 22 vendég van az oldalon.
Takarékoskodjunk a vevőink idejével! Megosztom! Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Vállalkozás-online.hu - Admin   
2007-02-01 16:14
A kkv-k vezetői úgy gondolják, hogy igazi támogatást, segítséget most sem kapnak, küzdeniük kell a fennmaradásért, a fejlődésért. A gond sokszor ott van, hogy a sikeres üzletmenethez szükséges tudás nincs is a birtokukban.


Vállalkozás-online.hu : A Ghibli 10 előadást tart majd Magyarország - szerte. Tekinthető ez egyfajta "logisztikai roadshow"-nak? Mi a célja az előadássorozattal?

Szabó Zoltán: Az utóbbi években elég sok felmérését végeztünk, elsősorban kis- és középvállalkozások körében. Meghatározónak tartjuk ezt a piaci szegmenst, hiszen "első kézből" ismerjük problémáikat, a Ghibli Kft. ügyfélkörének jelentős részét alkotják ezek a vállalkozások. A felmérés elindításakor arra gondoltunk, hogy megvizsgáljuk, mire van szükségük ezeknek a vállalkozásoknak, milyen logisztikai problémájuk van jelenleg. Ennek összegzése az előadássorozat. A célunk vele tulajdonképpen az, hogy a felméréseinkben feltárt problémákra alapozva nyújtsunk információt, tudást a kkv-k vezetőinek, és ezzel elősegítsük a logisztikai gondolkodásmód elterjedését, mellyel a hatékonyságuk nagyban nőhetne.

Igazán figyelemreméltó ellentétet tapasztaltunk e tekintetben a kkv-k és a nagyvállalatok között. A nagyvállalatoknál már jellemző a logisztikai szemléletmód alkalmazása, ők ugyanis már magukkal hozták ezt a tudás nyugatról.

V-o.hu : Előadásuk szlogenje "Takarékoskodjunk a vevőink idejével". Ebből úgy érzékelem, hogy előadásuk sarkalatos pontja az idő és a vevő. Miért ez a kettő?

Sz.Z.: Mindannyian korlátozott idővel rendelkezünk! Így valamennyi vállalkozásnak is a gazdasági életben ugyanaz az 1 éve van, hogy lemérje teljesítményét, akár multinacionális cégről, akár kkv-ról van szó. Nem mindegy hát, hogyan gazdálkodnak ez alatt a gazdasági év alatt.

Az hogy mennyire hatékonyak, nagyban azon múlik, hogy meghatározott idő alatt mennyire gyorsan és megbízhatóan tudnak teljesíteni. A megbízhatóságot azért tartom itt fontosnak kiemelni, mert ha ez az alapvető feltétel nem teljesük, akkor nem beszélhetünk hatékonyságról sem, ugyanis a megbízhatatlanság mindig pazarlással jár együtt.

A vevő akkor elégedett, ha gyorsan "elintézettnek tudja" a problémáját, az alvállalkozó gyorsan intézi a rá bízott feladatot, megrendelőjének ezzel keveset kell foglalkoznia. Egy üzleti partner segít a gyors döntéshozatalban, leveszi ügyfelei válláról a terheket, igaz ez a logisztikára, csakúgy mint bármely más üzleti területre.

V-o.hu : Ön szerint egy mai magyar vállalkozó tisztában van azzal, hogy a logisztika milyen vevői elvárásokat képes teljesítsen, miben tud hozzájárulni az ő cége sikeréhezi? Egyáltalán, ismerik saját vevőiket a cégek?

Sz.Z.: Itt is felmérésünkre tudok hivatkozni: a kiértékelésből kiderült, hogy sajnos megdöbbentően kevéssé ismerik a vevői elvárásokat. Ennek okát 4 fő tényezőben látom. A vevő igények felmérése ma Magyarországon - saját kutatásaink alapján - alapvetően a következő eseteket jelenti:

1. A vállalkozások saját maguk kitalálják, hogy szerintük mit akar az ő vevőjük.
2. A konkurenciát másolják
3. Ha konkurenciát nem is, de valamiféle külföldi példát követnek
4. A legfontosabb, és a leghatékonyabb megoldást nagyon ritkán teszik meg: saját felméréseket végeznek, megkérdezik a vevőiket, hogy mit is igényelnének ők, mire lenne szükségük.

Hihetetlen, hogy ez milyen egyszerűen hangzik, mégis így van. Számos hazai példát tudnék említeni, amikor vállalkozások olyan szolgáltatásokat nyújtottak tetemes költségvonzattal, melyre valójában vevőjének nem is volt szüksége! Nem kell mondanom, hogy hét számjegyben volt mérhető az az összeg, amit felesleges költöttek el ezekre a szolgáltatásokra.

V-o.hu : Elmondásából úgy érzem, a fő gond az, hogy a vállalkozások információhiánnyal küszködnek. Mi lehet a megoldás, pl. a felmérés?

Sz.Z.: Igen, mindenféleképpen kardinális információforrásnak tartom a felméréseket, a vevői igények kutatását, a folyamatok mérését. Elképesztő és a mai gazdasági helyzetben tarthatatlan, hogy az adatok többségében rendelkezésre állnak a számítógépben ugyan, mégsem válnak információvá! A meglévő adatokat elemezni, rendszerezni kell, melyek aztán pozitívan képesek befolyásolni üzleti tevékenységünket. Így a vezetők nem látják meg a lehetőségeket sem, ez pedig egyenesen a hatékony irányítás kárára válik.

V-o.hu : Eddigi konferenciáikon már hallottuk, hogy "vesszőparipájuknak" tekintik a logisztikai gondolkodásmód elterjesztését, széles körű megismertetését. Most, 2007-ben hogy látja, mennyire jellemzi a vállalkozásokat a tudatos logisztika alkalmazása?

Sz.Z.: A helyzet nem sokat változott, pontosan ezért szeretnénk elindítani 2007-ben a logisztikai előadássorozatot kkv vezetők számára. A legnevesebb hazai szakmai szervezetek egyikének támogatását már elnyertük, név szerint a Magyar Logisztikai Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT).

Törekvésünk valóban az, hogy a cégvezetők szemléletet váltsanak, bár tudjuk, ez egy hosszú folyamat. A logisztikai gondolkodásmód elterjedésével a vállalatok hatékonysága is nő, ezt legelőször a vezetőknek kell felismernie, megismernie. A logisztika célokat minden cégvezetőnek képesnek kell lennie megfogalmaznia, a munkatársai számára elérhetővé tenni. Természetesen mérni kell a szükséges változtatások eredményességét, ez alapján úgy módosítani a folyamaton, hogy a költségei csökkenjenek, és gyorsan szolgálja ki vevőit.

V-o.hu : A gyakorlatban a logisztika hogyan járulhat hozzá, hogy sikeresebbek, eredményesebbek lehessenek?

Sz.Z.: A logisztika támogató tevékenység, a gyakorlatban is elsősorban arra koncentrál, hogy a folyamatok milyen gyorsan, hatékonyan tudnak működni. A logisztika tudatos alkalmazásával a cégvezetők rendezettebbé tudják tenni folyamataikat, ez önmagában "mellékhatásként" versenyképessé tudják tenni vállalkozásukat. Nem nagyképű állítás, hogy innentől kezdve a vállalkozás sikeres működtetése is már sokkal egyszerűbbé, könnyedebbé válik.

V-o.hu : Előadásukban elhangzik, hogy a vállalatok kevesebb mint felének van állandó logisztikai partnere. Ön hogy látja, ez előny-e, vagy inkább hátrány a vállalatok számára?

Sz.Z.: Mindenképpen hátrány! Sokkal jobban számíthat valaki egy állandó logisztikai partnerre a problémásabb helyzetekben, elvárhat támogatást, rugalmasabb hozzáállást. Költségek tekintetében szintúgy működik ez. Nézzük például a kereskedelmet: általában egy vállalkozás a nagytételű vásárlásainál engedményt kér. Ezt a logisztikában elfelejtik, holott ugyanúgy működik. Hosszútávú partnerkapcsolatban sokkal kedvezőbb feltételeket, hozzáállást lehet elvárni és kapni.

Ha a megrendelők munkatársai a munkaidejük nem kevés részét annak minden költségével együtt azzal töltik, hogy megkeresik a különböző szállítmányozókat és minden egyes feladatra árajánlatokat kérnek be, ez hosszútávon egyáltalán nem gazdaságos, bár ezt még csak igen kevesen vették észre. Ugyanis azoknak a munkavállaló(k)nak, aki(k) szállítmányozókat versenyeztet(nek), a munkabérük, a járulékuk, a telefon és egyéb költségük sokkal magasabb költséget képeznek, míg hosszút távú szerződésnél sokkal kedvezőbb feltételeket tud kialkudni, így már garanciák is kerülhetnek a megállapodásba, és a munkaerő hatékonyabb, értékesítés támogató tevékenységet tud végezni.

V-o.hu : Megdöbbentett az a kutatási adat, amit előadásukban publikálnak, miszerint hogy a cégek 89%-a saját raktárral rendelkezik, és majdnem felük még további bővítést tervez! Mit gondol, ésszerű döntés ez a mostani megszorító intézkedések mellett? Hány vállalkozás "életébe" kerülhet egy ilyen döntés?

Sz.Z.: Szép számokat lehetne most mondani…Hogy ésszerű döntés-e vagy sem, azt részletes kutatás, elemzés kell hogy megelőzze. A probléma ott van, hogy a vállalatok nem vizsgálják meg, hogy adott idő múlva, tegyük fel 5 éves időszakban, mekkora fejlődést, eredményeket érhetnének el, ha azt az összeget, időt, energiát amit a raktárépítésre, fenntartásra szánnak, nem erre, hanem mondjuk a kereskedelembe, gyártásba, fejlesztésekbe fektetnék. Meglepő, de számos vállalkozás előzetesen nem kalkulál azzal, hogy vannak időszakok, amikor lecsökken forgalmuk, vagy amikor kiemelkedően magas forgalmat bonyolítanak. Nem tudják biztosan, hogy lesz-e tőkéjük új raktárat építeni?

Gyorsan változó eseményekhez rugalmas infrastruktúra kell, ennek formája pedig a bérlés. Az építéshez rengeteg tőke, pénz kell, ezzel hatalmas terheket vállalnak magukra a cégek! Nagyon komolyan meg kell fontolni egy ilyen beruházást, hiszen a szezonalitást, a gyorsan változó igényeket tökéletesen tudja biztosítani a ki tudja elégíteni a raktárbérlés rendszere. A raktárépítés költségét viszont hosszú éveken keresztül cipeli a cég.

V-o.hu : Visszatérve az előadássorozathoz: a legelsőt március 1-én tartják Budapesten. Amikor 2007 végén lezárul az előadássorozat, mit gondol most, milyen hatása, eredménye lesz akkor?

Sz.Z.: Meggyőződésem, hogy hozzájárul ahhoz, hogy valami pozitív változás elinduljon, a cégvezetőkben jelentős felismerések szülessenek a kutatások fontosságáról, a vevők igényeinek figyelembe vételéről. Jelentős hozzájárulás ez a Ghibli Kft. részéről, valójában egy "logisztikai misszió", amit szeretnénk tovább folytatni az elkövetkező években. Bízom benne, hogy 2007 végén már a kkv-k egy része olyan tudás birtokában lesz, ami jelenleg nagyon hiányzik a piacról, amit valójában nem kapnak meg senkitől.
Utolsó frissités ( 2007-02-01 17:11 )





Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >


Go to top of page Go to top of page
Vállalkozás Online Kövessen minket! Online névjegyek Cikk beküldése Link ajánlása Belépési adatok Kijelentkezés





Elfelejtette jelszavát
RSS
Vállalkozás-online.hu - Periodika
Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak
Üzleti könyvtár
Online névjegyek

Top 10 cikk
Friss comment
Friss cikkek
Nehéz üzlet a könyvvizsgálat és a könyvelés
A kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
 
Illúzió az ingyenes cégalapítás
Az ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
 
Szavazzon!
Ön vásárolt már infóterméket az internetről?
 
Friss K.V.
Vállalkozás indítása

Vállalkozás-online.hu - Periodika Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak Üzleti könyvtár Online névjegyek
| Címlap | Vállalkozás indítása | A vállalkozó | Marketing | E-business | Pénzügyek | Adózás | Jog | Menedzsment | Állás - Munka | Európai Unió | Üzleti etika | KKV e-Learning |