2017-09-24 17:56 | Vállalkozás-online.hu - vállalkozás működtetése
 

 
    Vállalkozás Online a Twitter-en  Vállalkozás Online a Facebook-on  Vállalkozás Online a Facebook-on
Címlap arrow Vállalkozás indítása arrow A vállalkozás nevének kiválasztása

Rovatok
Címlap
Vállalkozás indítása
A vállalkozó
Marketing
E-business
Pénzügyek
Adózás
Jog
Menedzsment
Állás - Munka
Európai Unió
Üzleti etika
KKV e-Learning
Szolgáltatások
Letöltés
Névjegy
e-Tartalom
Hasznos linkek
KKV apró
Üzleti könyvtár
Üzleti K.V.
Cikk beküldése
Keresés
Aktuális
Ingyenes e-book
Vállalkozás alapítása - gyakorlati tanácsok kezdőknek

Ingyenesen letölthető e-book a Vállalkozás-online.hu regisztrált olvasóinak.

Ha már regisztrált, belépés után klikk ide.
Ha még nem, akkor ide.


Tovább...
 
Online tagok
A vállalkozás nevének kiválasztása Megosztom! Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Vállalkozás-online   
2004-09-24 14:17
A vállalkozás nevének kiválasztásaA megfelelõ vállalkozásnév megtalálása számos kezdõ vállalkozó számára ijesztõ feladat, mivel sok minden foroghat kockán. Kitûnik-e a vállalkozás neve a jövõbeli ügyfelek és fogyasztók számára, vagy elvész a vállalkozások sokaságának süllyesztõjében? A vállalkozás neve a megfelelõ üzenetet közvetíti-e, vagy csak véletlenül keresik fel a cégünket az ügyfelek?
 
Hogy leegyszerûsítsük a vállalkozásnév generálásának folyamatát, kezdjünk a következõ kérdések átgondolásával. Ez a kérdéssor segít papírra vetni az ötleteket, elképzeléseket, melyeket már ezután könnyebben felhasználhatunk.

  • Kik valójában a megcélzott fogyasztói kör?
  • Milyen problémák megoldásában segíthet a vállalkozás nekik?
  • Milyen szavak vagy mondatok keltik fel ezen fogyasztók érdeklõdését?
  • Mi az a 3-5 legkézenfekvõbb haszon a vállalkozásban, amit a fogyasztok számára nyújthatunk?
  • Melyek azok a szóképek, amelyek közvetítik a fogyasztó irányába a szempontjából releváns tevékenységet?
  • A versenytársak milyen név alatt dolgoznak, és melyik az a név, amely megkülönbözteti a vállalkozást az adott piaci környezetben?

  •  

    Az ezekre a kérdésekre adott válaszok nyersanyagként szolgálhatnak egy 5-10 nevet tartalmazó lista kidolgozásához.


    A nevek kiértékelése.
    A lista elkészítése után az elsõ kérdés, hogy hogyan szûkítsük le a legnagyobb potenciállal bírók körére? A következõ kérdéseket kell végigvenni:


    -Vajon a megcélzott fogyasztókhoz szól a név?
    Tanulmányozza a potenciális fogyasztók visszajelzéseit. Mely nevek szólnak leginkább nekik?
    -Elõsegíti-e a növekedést a név, vagy behatárol? Amennyiben a név az adott termék vagy szolgáltatás konkrét elõállítási szakaszának elnevezését tartalmazza, hiába terjeszkedik a vállalkozás más folyamatokra, a partnerek és a fogyasztók az elsõ tevékenységéhez kötik.
    -Megkülönbözteti-e a név a vállalkozást a piaci környezetben? Az olyan egyszerû megoldások, mint a vezetéknevek felhasználása a névalkotásban, ha nagyon elterjedtek egy szakterületen belül (például ügyvédek), lehetõvé teszik az újonnan induló vállalkozás számára, hogy a szokásoktól eltérõ nevet válasszon. Ez az eltérõ név már nagy segítséget nyújthat a versenytársaktól való megkülönböztetésben, könnyebben azonosítható lesz a cég a fogyasztók körében.
    -Nincs-e túlbonyolítva a név? Érdemes elkerülni az olyan rövid szójátékok használatát a vállalkozás nevében, amelyek összezavarhatják a fogyasztót, ha nem értik mit is akar jelenteni. Ez különösen akkor kerülendõ, ha olyan imázs kialakítását tervezzük, mely a professzionalitást tükrözi.
    -Könnyen betûzhetõ a név? Ez különösen fontos a honlapok tekintetében. Amennyiben nem betûzhetõ egyszerûen a név, az emberek kevésbé lesznek hajlandóak felhasználóként bejelentkezni, vagy érdeklõdõ e-mailt küldeni. Mindent a lehetõ legkönnyebbé kell tenni a fogyasztók számára.


    Honnan tudjuk, hogy mikor találtuk meg a legmegfelelõbb nevet vállalkozásunknak?
    Ha szerencsések vagyunk, akkor akár három vagy öt nevet is találhatunk, amely jól illeszkedik minden általunk felállított kritériumhoz. Mégis, hogyan hozzuk meg a végsõ döntést?


    Idézzük fel a kiinduló kritériumokat. Melyik név illik leginkább az üzleti célunkhoz? Melyik név írja le a legakkurátusabb módon azt vállalatot, mely még csak a fejünkben létezik? Melyik név tetszik nekünk a leginkább?


    Mindenegyes vállalkozás a maga sajátos útján jut el a végsõ döntéshez. Néhány vállalkozó csak a saját ötleteire hagyatkozik, személyes indokok alapján dönt a névrõl. Mások sokkal "tudományosabbak". Egyes vállalkozások fogyasztói kutatásokat vagy teszteket készíttetnek a célcsoportokkal, hogy lássák a névváltozatok mennyire érzékletesek, hatásosak. Vannak akik fontosnak tarthatják, hogy a termékükön szereplõ márkanév kinézete megfelelõ legyen, így ezen vállalkozások a névnek a logoba való beírásával próbálják ki a különbözõ névváltozatokat, melyik mûködik a legjobb design elemként.


    Használjon fel néhányat, vagy akár mindet a fenti kritériumokból. Létezik viszont néhány igen egyszerû hétköznapi módszer is: kérje ki más emberek véleményét közvetlen környezetében. Megpróbálhatja néha lefirkálni a neveket, hogy saját szemével lássa, hogyan is mutatnak aláírásként, vagy a cége irodaszerein. Minden nevet olvasson fel fennhangon, különös figyelmet szentelve annak, ahogyan hangzanak, amennyiben rádiós vagy televíziós reklámokat sejt a jövõre nézve. A professzionális névkeresõ cégek egy-egy megbízás folyamatára hat hét és hat hónap közötti idõt szentelnek. Önnek természetesen nem szükséges ilyen sok idõt eltöltenie, de legalább azért néhány hetet szánjon a névválasztásra. Mihelyst meghozta döntését a nevet illetõen, azonnal nekikezdhet az új név iránti "rajongás" felépítéséhez, hiszen a vállalkozás nevének kiválasztása az elsõ lépés egy erõs vállalat felépítésében, az elsõ, amely akár az utolsó is lehet az üzleti pályafutásában.

     
    < Előző
    Kapcsolódó témák
    Magyar vállalkozás hírek
    EU, Pályázat hírek


    Go to top of page Go to top of page
    Vállalkozás Online Kövessen minket! Online névjegyek Cikk beküldése Link ajánlása Belépési adatok Kijelentkezés
    Bejelentkezés





    Elfelejtette jelszavát
    Még nem regisztrált? Regisztráljon most
    RSS
    Vállalkozás-online.hu - Periodika
    Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak
    Üzleti könyvtár
    Online névjegyek

    Top 10 cikk
    Friss comment
    Friss cikkek
    Interjú
    Nehéz üzlet a könyvvizsgálat és a könyvelés
    Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálóA kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
     
    Illúzió az ingyenes cégalapítás
    dr. Klausmann Kornél - Illúzió az ingyenes cégalapításAz ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
     
    Szavazzon!
    Ön vásárolt már infóterméket az internetről?
     
    Friss K.V.
    Vállalkozás indítása

    Vállalkozás-online.hu - Periodika Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak Üzleti könyvtár Online névjegyek
    | Címlap | Vállalkozás indítása | A vállalkozó | Marketing | E-business | Pénzügyek | Adózás | Jog | Menedzsment | Állás - Munka | Európai Unió | Üzleti etika | KKV e-Learning |