2017-07-27 20:35 | Vállalkozás-online.hu - vállalkozás működtetése
 

 
    Vállalkozás Online a Twitter-en  Vállalkozás Online a Facebook-on  Vállalkozás Online a Facebook-on
Címlap

Rovatok
Címlap
Vállalkozás indítása
A vállalkozó
Marketing
E-business
Pénzügyek
Adózás
Jog
Menedzsment
Állás - Munka
Európai Unió
Üzleti etika
KKV e-Learning
Szolgáltatások
Letöltés
Névjegy
e-Tartalom
Hasznos linkek
KKV apró
Üzleti könyvtár
Üzleti K.V.
Cikk beküldése
Keresés
Aktuális
Ingyenes e-book
Vállalkozás alapítása - gyakorlati tanácsok kezdőknek

Ingyenesen letölthető e-book a Vállalkozás-online.hu regisztrált olvasóinak.

Ha már regisztrált, belépés után klikk ide.
Ha még nem, akkor ide.


Tovább...
 
Online tagok
Honlap: csak 3 másodperce van! Megosztom! Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Internet-marketing.hu   
2007-05-08 13:17

Honlap: csak 3 másodperce van!Cikkünk segítségével bekukucskálhat látogatói elméjébe és megtudhatja mi játszódik le gondolataikban azokban az első másodpercekben, amikor megérkeznek az Ön weboldalára.






Tulajdonképpen mi alapján döntik el az emberek, hogy böngésznek-e egy weboldalon vagy sem? Mikor születik meg a döntés, hogy egy honlap tetszik-e a látogatónak? Bízik-e az ott található információban, vagy esetleg kételkedik benne? Amikor az emberek találkoznak egy weboldallal vagy bármilyen más marketing anyaggal, mi játszódik le az első 3 másodpercben a fejükben? Mi történik a 4-7 és a 7-10 másodperc között?

A következőkben részletesen bemutatjuk, mi zajlik le az emberi agyban egy új információval való találkozás egyes szakaszaiban, különösen az első három másodpercre fókuszálva.

Kutatások kimutatták, hogy az emberek a hétköznapi, nem túl fontos információkra általában 10-15 másodpercen belül reagálnak - az információ beérkezésétől számítva. 15 másodperc nagyon hosszú idő. A legtöbben nem is érzékelik milyen hosszú is valójában. Javaslom, próbálja ki Ön is, milyen, amikor 15 másodpercig beszél valamiről. Lehet, hogy közben még szünetet is kell tartania.

Figyelemfelkeltés Az emberek a kapcsolatba kerülés első 3-5 másodpercét arra használják, hogy eldöntik az adott információ érdekli-e őket és/vagy felkelti-e a figyelmüket. Minden esetben ez az idő intervallum a figyelem felkeltési szakasz. Az emberek ekkor még nem az információ hasznosságát értékelik, csak azt, hogy szeretnék-e mélyebben megismerni, hogy aztán eldönthessék hatással lesz-e rájuk vagy sem. Más szavakkal: eldöntik, hogy megéri-e időt szánniuk az információ megismerésére.

Ha Ön most csak gyorsan "átfutja" ezt a cikket mielőtt belekezd a rendes elolvasásába, akkor a figyelem felkeltési szakaszban van.

Elköteleződés A kezdeti 3-5 másodperc után következik a 4-7 másodperces szakasz, melyet az emberek arra használnak, hogy eldöntsék képesek-e megérteni annyira az adott anyagot, hogy megéri tovább fáradozniuk az információ tanulmányozásával. Ez a kapcsolat kezdetének az elköteleződési fázisa.

Ezen a ponton az információ minősítése átalakul az "érdekesnek tűnik"-ből a "hasznosnak tűnik" szakaszába. Ha Ön most abbahagyja a cikk gyors átfutását és lelassít, hogy elolvassa az egyes bekezdéseket is - feltételezhetően azért, hogy kiderítse van-e valami hasznos az Ön számára a leírtakban - akkor az elköteleződési szakaszban van. Vagyis, ez az anyag lekötötte az Ön figyelmét.

Cselekvés A harmadik szakasz 6-8 másodperc között zajlik, amikor is az emberek eldöntik, miként reagálnak a bemutatott információra. Ez a kapcsolat kezdetének cselekvési szakasza. Az olyan anyagok melyek különböző cselekvésre késztető elemeket tartalmaznak, az elköteleződési szakaszt akár 10 vagy 15 másodpercre is elnyújthatják, mielőtt az agy döntési központja jelezné a tudatnak, hogy milyen cselekvésbe is kezdjen végül (például: mentse el az anyagot későbbre, olvassa el újra most azonnal, hogy megértse stb.).

Ezen a ponton Ön már eléggé lelassított ahhoz, hogy rendesen elolvassa az egyes bekezdéseket, fontos gondolatok és információk után kutatva, remélve, hogy olyasmit talál, amit a későbbiekben fel tud használni. Dönthet úgy is, hogy megéri elolvasni ezt a cikket, de nem most, így elteszi későbbre. Mindkét esetben valamilyen cselekvést fog végrehajtani a cikkben talált információk mélyebb megismerése érdekében.

Ezért ha meg akarja fogni látogatóit az Ön honlapja főoldalának vagy bármely más érkezési oldalának is figyelemfelkeltőnek, lebilincselőnek és cselekvésre késztetőnek kell lennie és mindezt 3-10 másodperces időtartamban egybesűrítve. Máskülönben - ebben az időhiánnyal küszködő világban - a legtöbb ember aligha fog az Ön weboldalára szánni 10 másodpercet, hacsak nem tudja biztosan, hogy az elé tárt információban valami igazán értékesre fog bukkanni.

Szubjektív és objektív tapasztalat Az információk feltérképezése, különösen az első 3-5 másodperc a szubjektív tapasztalatok alapján zajlik. A legtöbb embernek azonban az objektív tapasztalatok szimpatikusabbak, így elsőként most ezekről olvashat bővebben.

Az objektív tapasztalat egy olyan élmény, melyben mindenki egyetért. Például: "mindannyian láttuk ahogy megtörtént valami és mindenki egyetért abban, hogy mi történt". Az objektív tapasztalat az, amely például a bíróságot is érdekli. "Mindannyian láttuk, ahogy a kocsi áthajtott a piros lámpán; vagy mindannyian láttuk, amikor az egyik ember elvett valamit a másiktól."

A szubjektív tapasztalat a dolgok saját, privát belső értelmezése. Szubjektív tapasztalatok szerint eszünk, szubjektív tapasztalatok szerint alszunk, gondolkodunk, szeretünk, nevetünk, sírunk és öregszünk meg. Ez nem mások hiedelmeire és gondolataira alapszik. Akár tetszik akár nem mindennapi döntéseink legnagyobb része saját szubjektív tapasztalataink alapján történik (milyen autót vezetünk, milyen emberekkel találkozunk, milyen ízlésünk van az ételeket és a ruhákat illetően stb.)

Ez a különbözőség fontos, mert az emberek az információkra szubjektíven a tudattalanból reagálnak még azelőtt, mielőtt a tudatos elme reagálhatna ugyanarra az információra. (Ezek a tudattalan viselkedések azonban tökéletesen lemodellezhetők és kiszámíthatók.)

Az első 3 másodperc Amikor valaki találkozik egy információval a legtöbb reakció már az első három másodpercben lezajlik. Mit jelent ez az Ön számára, ha online üzletéből szeretne megélni? Mindössze három másodperce van arra, hogy megszerezze és megtartsa látogatója figyelmét és ki kell találnia, hogy tegye meg ezt anélkül, hogy látogatói rájönnének, hogy Ön bármit is tudatosan tesz velük.

Abban a pillanatban, amikor látogatói rájönnek, hogy Ön figyeli őket, tapasztalatuk szubjektívről, tökéletesen objektívre vált át és többé nem lesznek már elkötelezettek az Ön honlapján található információk és lehetőségek iránt (például a vásárlás vagy egyéb más konverziós tevékenység iránt).

Ezen 1-3, 4-7 és 7-10 másodperces idő intervallumok - figyelemfelkeltés, elköteleződés, cselekvés - hordozzák magukban a valódi tudományt a szuper attraktív honlapok és marketing anyagok mögött. Ha Ön időt szán az "első benyomás" tökéletes megtervezésére és megvalósítására, akkor weboldala többi részén már a nyertesek nyugalmával dolgozhat. Ha azonban nem fordít elég figyelmet az "érkezési" oldalak kialakítására, mert elhanyagolható apróságnak véli, könnyen előfordulhat, hogy nem lesz látogató, aki eljut weboldala belső részeibe, bármilyen tökéletesre is készítette el azt.

Utolsó frissités ( 2008-02-21 14:13 )





Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >


Go to top of page Go to top of page
Vállalkozás Online Kövessen minket! Online névjegyek Cikk beküldése Link ajánlása Belépési adatok Kijelentkezés
Bejelentkezés





Elfelejtette jelszavát
Még nem regisztrált? Regisztráljon most
RSS
Vállalkozás-online.hu - Periodika
Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak
Üzleti könyvtár
Online névjegyek

Top 10 cikk
Friss comment
Friss cikkek
Interjú
Nehéz üzlet a könyvvizsgálat és a könyvelés
Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálóA kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
 
Illúzió az ingyenes cégalapítás
dr. Klausmann Kornél - Illúzió az ingyenes cégalapításAz ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
 
Szavazzon!
Ön vásárolt már infóterméket az internetről?
 
Friss K.V.
Vállalkozás indítása

Vállalkozás-online.hu - Periodika Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak Üzleti könyvtár Online névjegyek
| Címlap | Vállalkozás indítása | A vállalkozó | Marketing | E-business | Pénzügyek | Adózás | Jog | Menedzsment | Állás - Munka | Európai Unió | Üzleti etika | KKV e-Learning |