2017-07-21 02:33 | Vállalkozás-online.hu - vállalkozás működtetése
 

 
    Vállalkozás Online a Twitter-en  Vállalkozás Online a Facebook-on  Vállalkozás Online a Facebook-on
Címlap

Rovatok
Címlap
Vállalkozás indítása
A vállalkozó
Marketing
E-business
Pénzügyek
Adózás
Jog
Menedzsment
Állás - Munka
Európai Unió
Üzleti etika
KKV e-Learning
Szolgáltatások
Letöltés
Névjegy
e-Tartalom
Hasznos linkek
KKV apró
Üzleti könyvtár
Üzleti K.V.
Cikk beküldése
Keresés
Aktuális
Ingyenes e-book
Vállalkozás alapítása - gyakorlati tanácsok kezdőknek

Ingyenesen letölthető e-book a Vállalkozás-online.hu regisztrált olvasóinak.

Ha már regisztrált, belépés után klikk ide.
Ha még nem, akkor ide.


Tovább...
 
Online tagok
Ki a tökéletes web 2.0-ás termékmenedzser? Megosztom! Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Internet-marketing.hu   
2007-06-29 00:33

Ki a tökéletes web 2.0-ás termékmenedzser?Cikkünkben bemutatjuk milyen jellemvonásokkal kell rendelkeznie egy online termékmenedzsernek, ha sikeres szeretne lenni a web 2.0 világában. Több tulajdonságot sorolunk fel, melyekkel a termékmenedzserek hiába rendelkeznek, ha nem tudják megfelelően kommunikálni, hogy mikor és mit kell fejleszteni, miben különbözik termékük a versenytársakétól.


Jóllehet napjainkban - a Web 2.0 világában - a felhasználók szinte mindenre befolyást tudnak gyakorolni, az online piacon tevékenykedő cégek termékmenedzsereire mégis különösen nagy kihívások és kitűnő karrier lehetőségek várnak.

A cégvezetőknek nehéz azonban megállapítani, hogy a termékmenedzseri állásra frissen jelentkező jelölt vajon megfelel-e az adott pozícióra ebben az újszerű környezetben. Ehhez nyújt némi segítséget cikkünk.

Van néhány olyan jellemvonás, mely meg kell, hogy egyezzen az összes kiváló, a technológiai piac területén tevékenykedő termékmenedzserben.

Először is szenvedélyesen szeretniük kell a területet ahol dolgoznak. Az emberek többsége különleges kifejezésekkel illeti az ilyen személyiségeket, akik megszállottan rajonganak valami iránt: internet-mániás, gép-bolond, videó játék-függő. Mégis pontosan ezek azok a jellemzők, melyek után kutatnunk kell, ha a termékeink iránt szenvedélyesen lelkesedő kollégát keresünk.

Másodszor egy jó termékmenedzsernek "képben kell lennie" a mindenkori megvalósítható design-al és a fejlesztési lehetőségekkel kapcsolatban. Ugyanis azt a képességet, amikor valaki képes átfordítani, hogy egy adott technológia mire lesz jó a végfelhasználóknak, már-már szakértelemnek hívjuk.

Végül a jó termékmenedzserek kulcsszerepet töltenek be a cég életében is, mert mesterien tudják értelmezni milyen funkciókra, tartalomra és sajátosságokra van szüksége piacuknak, és ezek miképpen kivitelezhetők.

A web 2.0 környezet azonban számos egyéb tulajdonságot is megkövetel a termékmenedzserektől.

  • Előrelátó és szerény Megkérdezni a vásárlókat arról, hogy mit szeretnének, a piackutatás leggyatrább módja. A fogyasztók ugyanis a legtöbb esetben képtelenek megfogalmazni mire lenne szükségük. Tőlünk várják, hogy kigondoljuk a megoldást. A vásárlók egy jelentős csoportja azonban mégsem szereti, ha parancsolnak neki - szeretnének belefolyni az eseményekbe és lehetőséget kapni véleményük kinyilvánítására. Tehát amikor a "látnok" termékmenedzser kolléga után kutatunk, győződjünk meg arról is, hogy megfelelően alázatos-e az illető. Lépjünk túl a csodálatosan kreatív ötletein és koncentráljunk arra, hogy fog kijönni vásárlói közösségünkkel.
  • Hit az emberekben Képtelenség, hogy valaki sikeres web 2.0-ás termékmenedzser legyen, ha nincs eredendően bizalma a csoport erejében. Ha nem tudja magáévá tenni az ötletet, hogy a felhasználók egy közössége képes precízen létrehozni például a Wikipédiát, ha felfordul a gyomra attól, hogy a miniszterelnöke blogol, ha égető vágyat érez arra, hogy átalakítsa azokat a hozzászólásokat melyeket a felhasználók küldenek be a honlapon akkor semmi keresnivalója a web 2.0 világában. Semmiképpen ne válasszunk olyan termékmenedzser kollégát online cégünkhöz aki túlságosan szabály-orientált és mindent kontrollálni akar.
  • Szociális beállítottságú A jó termékmenedzserek a jelenben élnek és jó megfigyelőképességgel rendelkeznek a piacukon jelentkező társadalmi trendeket illetően. A lelkes termékmenedzser tettre kész, kreatív és folyamatos kapcsolatot ápol a célközönséggel - elolvassa a felhasználói véleményeket és válaszaiban "mögé" kérdez a dolgoknak. Érdemes hangsúlyt fektetnünk arra, hogy jelöltünk mennyire képes aktívan figyelni másokra, eléggé interaktív-e a stílusa és könnyedén képes-e beilleszkedni új közösségekbe.
  • Közreműködő Egy jó termékmenedzser nélkülözhetetlen szerepet játszik az informatikai termékek fejlesztésében is, mert biztosítja a kulcs kapcsolatot a vásárlók és a programozók között. A programozóknak segít a problémák megoldásában azzal, hogy új megközelítéseket javasol. A webfejlesztés ezen új generációjában azonban akivel igazán együtt kell működnie az a vásárlók csoportja. Folyamatosan elérhetővé kell tennie magát a fogyasztók számára és aktívan visszajelzéseket kell gyűjtenie - blogokon, fórumokon vagy egyéb más platformokon keresztül - például teszt programok sikerességéről, termékhasználati tapasztalatokról stb.
A fentiekben rengeteg tulajdonságot soroltunk fel, melyekkel a termékmenedzserek hiába rendelkeznek, ha nem tudják megfelelően kommunikálni, hogy mikor és mit kell fejleszteni, miben különbözik termékük a versenytársakétól és hogy tudják a legjobban kihasználni az adott termék vagy szolgáltatás funkcióit és lehetőségeit.

Minden szervezet más, ezért különböző kihívásokat kínál a marketingesek számára is. Ha egy online vállalatnak sikerül kiválasztania és kinevelnie a megfelelő termékmenedzsert az jelentős különbséget fog eredményezni bevételében is, mert egy megfelelő szakember segítségével nemcsak vásárlói tudatába, hanem a szívébe is könnyedén belophatja magát.

Utolsó frissités ( 2008-02-21 14:19 )





Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >


Go to top of page Go to top of page
Vállalkozás Online Kövessen minket! Online névjegyek Cikk beküldése Link ajánlása Belépési adatok Kijelentkezés
Bejelentkezés





Elfelejtette jelszavát
Még nem regisztrált? Regisztráljon most
RSS
Vállalkozás-online.hu - Periodika
Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak
Üzleti könyvtár
Online névjegyek

Top 10 cikk
Friss comment
Friss cikkek
Interjú
Nehéz üzlet a könyvvizsgálat és a könyvelés
Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálóA kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
 
Illúzió az ingyenes cégalapítás
dr. Klausmann Kornél - Illúzió az ingyenes cégalapításAz ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
 
Szavazzon!
Ön vásárolt már infóterméket az internetről?
 
Friss K.V.
Vállalkozás indítása

Vállalkozás-online.hu - Periodika Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak Üzleti könyvtár Online névjegyek
| Címlap | Vállalkozás indítása | A vállalkozó | Marketing | E-business | Pénzügyek | Adózás | Jog | Menedzsment | Állás - Munka | Európai Unió | Üzleti etika | KKV e-Learning |