Cikkünkben bemutatjuk milyen jellemvonásokkal
kell rendelkeznie egy online termékmenedzsernek, ha sikeres szeretne lenni a
web 2.0 világában. Több tulajdonságot sorolunk fel, melyekkel a termékmenedzserek hiába rendelkeznek, ha nem tudják megfelelõen kommunikálni, hogy mikor és mit kell fejleszteni, miben különbözik termékük a versenytársakétól.
Jóllehet napjainkban - a Web 2.0 világában - a felhasználók szinte mindenre
befolyást tudnak gyakorolni, az online piacon tevékenykedõ cégek termékmenedzsereire
mégis különösen nagy kihívások és kitûnõ karrier lehetõségek várnak.
A cégvezetõknek nehéz azonban megállapítani, hogy a termékmenedzseri állásra
frissen jelentkezõ jelölt vajon megfelel-e az adott pozícióra ebben az újszerû
környezetben. Ehhez nyújt némi segítséget cikkünk.
Van néhány olyan jellemvonás, mely meg kell, hogy egyezzen az összes kiváló,
a technológiai piac területén tevékenykedõ termékmenedzserben.
Elõször is szenvedélyesen szeretniük kell a területet ahol dolgoznak. Az emberek
többsége különleges kifejezésekkel illeti az ilyen személyiségeket, akik megszállottan
rajonganak valami iránt: internet-mániás, gép-bolond, videó játék-függõ. Mégis
pontosan ezek azok a jellemzõk, melyek után kutatnunk kell, ha a termékeink
iránt szenvedélyesen lelkesedõ kollégát keresünk.
Másodszor egy jó termékmenedzsernek "képben kell lennie" a mindenkori megvalósítható
design-al és a fejlesztési lehetõségekkel kapcsolatban. Ugyanis azt a képességet,
amikor valaki képes átfordítani, hogy egy adott technológia mire lesz jó a
végfelhasználóknak, már-már szakértelemnek hívjuk.
Végül a jó termékmenedzserek kulcsszerepet töltenek be a cég életében is,
mert mesterien tudják értelmezni milyen funkciókra, tartalomra és sajátosságokra
van szüksége piacuknak, és ezek miképpen kivitelezhetõk.
A web 2.0 környezet azonban számos egyéb tulajdonságot is megkövetel a termékmenedzserektõl.
-
Elõrelátó és szerény Megkérdezni a vásárlókat
arról, hogy mit szeretnének, a piackutatás leggyatrább módja. A fogyasztók
ugyanis a legtöbb esetben képtelenek megfogalmazni mire lenne szükségük.
Tõlünk várják, hogy kigondoljuk a megoldást. A vásárlók egy jelentõs csoportja
azonban mégsem szereti, ha parancsolnak neki - szeretnének belefolyni az
eseményekbe és lehetõséget kapni véleményük kinyilvánítására. Tehát amikor
a "látnok" termékmenedzser kolléga után kutatunk, gyõzõdjünk meg arról is,
hogy megfelelõen alázatos-e az illetõ. Lépjünk túl a csodálatosan kreatív
ötletein és koncentráljunk arra, hogy fog kijönni vásárlói közösségünkkel.
-
Hit az emberekben Képtelenség, hogy valaki sikeres
web 2.0-ás termékmenedzser legyen, ha nincs eredendõen bizalma a csoport
erejében. Ha nem tudja magáévá tenni az ötletet, hogy a felhasználók egy
közössége képes precízen létrehozni például a Wikipédiát, ha felfordul a
gyomra attól, hogy a miniszterelnöke blogol, ha égetõ vágyat érez arra,
hogy átalakítsa azokat a hozzászólásokat melyeket a felhasználók küldenek
be a honlapon akkor semmi keresnivalója a web 2.0 világában. Semmiképpen
ne válasszunk olyan termékmenedzser kollégát online cégünkhöz aki túlságosan
szabály-orientált és mindent kontrollálni akar.
-
Szociális beállítottságú A jó termékmenedzserek
a jelenben élnek és jó megfigyelõképességgel rendelkeznek a piacukon jelentkezõ
társadalmi trendeket illetõen. A lelkes termékmenedzser tettre kész, kreatív
és folyamatos kapcsolatot ápol a célközönséggel - elolvassa a felhasználói
véleményeket és válaszaiban "mögé" kérdez a dolgoknak. Érdemes hangsúlyt
fektetnünk arra, hogy jelöltünk mennyire képes aktívan figyelni másokra,
eléggé interaktív-e a stílusa és könnyedén képes-e beilleszkedni új közösségekbe.
-
Közremûködõ Egy jó termékmenedzser nélkülözhetetlen
szerepet játszik az informatikai termékek fejlesztésében is, mert biztosítja
a kulcs kapcsolatot a vásárlók és a programozók között. A programozóknak
segít a problémák megoldásában azzal, hogy új megközelítéseket javasol.
A webfejlesztés ezen új generációjában azonban akivel igazán együtt kell
mûködnie az a vásárlók csoportja. Folyamatosan elérhetõvé kell tennie magát
a fogyasztók számára és aktívan visszajelzéseket kell gyûjtenie - blogokon,
fórumokon vagy egyéb más platformokon keresztül - például teszt programok
sikerességérõl, termékhasználati tapasztalatokról stb.
A fentiekben rengeteg tulajdonságot soroltunk fel, melyekkel a termékmenedzserek
hiába rendelkeznek, ha nem tudják megfelelõen kommunikálni, hogy mikor és
mit kell fejleszteni, miben különbözik termékük a versenytársakétól és hogy
tudják a legjobban kihasználni az adott termék vagy szolgáltatás funkcióit
és lehetõségeit.
Minden szervezet más, ezért különbözõ kihívásokat kínál a marketingesek számára
is. Ha egy online vállalatnak sikerül kiválasztania és kinevelnie a megfelelõ
termékmenedzsert az jelentõs különbséget fog eredményezni bevételében is,
mert egy megfelelõ szakember segítségével nemcsak vásárlói tudatába, hanem
a szívébe is könnyedén belophatja magát.
|
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...