Szinte már alig akad olyan weboldal ahol valamilyen
formában ne lenne jelen online videó. Sokan csak szórakozásra használják, akad
azonban jó néhány olyan leleményes vállalkozó, aki komoly profitra tesz szert
a segítségével. Cikkünkbõl megtudhatja mire érdemes figyelnie, ha egy minden
igényt kielégítõ online videó kampányt szeretne készíteni.
A legtöbb látogató számára az online videó világa hasonló egy vidámparkbeli
kiránduláshoz: a lehetõségek és izgalmak széles tárháza, mely garantálja,
hogyha bemegy, elfelejti miért is érkezett, de biztos, hogy elégedetten távozik,
mert a pozitív külsõ ingerek olyan mennyiségben zúdulnak rá, hogy még gondolkodni
is elfelejt.
Ha azt szeretné, hogy az Ön által készített online videó a szórakozás mellett
hasznos és értelmes információt is nyújtson érdeklõdõinek, érdemes elolvasnia
tanácsainkat.
Készítsen tervet mielõtt nekilát Logikusnak
tûnik, de vajon Ön végiggondolta? A rendkívül nagy nyomás alatt, hogy megtalálja
és motiválja azokat az érdeklõdõket akik megnézik, letöltik esetleg megvásárolják
anyagát, sokan elfelejtik letisztázni, hogy pontosan mi is a videó célja,
milyen irányvonalat követ és hogy épülnek egymásra az egyes elemek. Hisz,
mint egy írásos anyagnál, itt is ugyanolyan fontos az egyszerûség és a gördülékenység.
Ráadásul egy ilyen terv jó alapot nyújthat a média stratégia megtervezéshez
és kivitelezéséhez, beleértve a digitális továbbítási lehetõségeket is (vírus
marketing).
Kínáljon izgalmas tartalmat Az online
videó létrejötte elsõsorban a szociális média térnyerésének köszönhetõ.
Ezen belül is a web 2.0-ás technológiáknak (különösen a továbbítható, megosztható
videó) és a (fõleg külföldön közkedvelt) sorozatoknak, melyek alapvetõen
web videó gyanánt készültek. Valószínûleg ez a trend játszotta a legfontosabb
szerepet, a fogyasztói ízlések és elvárások változásában. Az érdeklõdõk
egyre növekvõ mértékben kutatnak olyan tartalom után, melyet eddig csak
a tv-ben vagy a hagyományos média egyéb helyein lehetett látni. Fontos tehát,
hogy videói tartalmát úgy állítsa össze, hogy gazdag és élmény dús legyen
az alkotás, szem elõtt tartva a formátum könnyû továbbíthatóságát az egyes
platformok közt, melyet napjaink web 2.0-ás látogatói használnak. Kampánya
sikere ugyanis a legnagyobb mértékben attól függ, hogy mennyire nyeri el
egy-egy látogatói közösség tetszését és õk mennyire igyekeznek videóját
megosztani egymással.
Mérje a kampány eredményeit Fontos, hogy
egy kampány indítása elõtt tisztázza le azt is, miként méri az eredményeket.
Az internet ebbõl a szempontból rengeteg lehetõséget kínál a hagyományos
médiával ellentétben. Számtalan típusú online videó technológia létezik
már ráadásul a formátumok is különbözhetnek. Némelyik beágyazva egy weboldalon,
míg a másik csak ráúszik az alap tartalomra. Nyilván mindegyiket másképp
kell és lehet mérni. Kövesse nyomon a technika fejlõdését, hogy naprakész
információkkal rendelkezhessen a mérési folyamat megtervezésekor. Önnek
egy a lényeg. Hányan töltötték le anyagát és kattintottak rá a benne elhelyezett
linkre. A jó hír, hogy az internet még ennek ellenére is megkérdõjelezhetetlenül
jobban mérhetõ média mint a hagyományos eszközök. Legfeljebb néhány riportjában
oda kell tennie egy kis megjegyzést, hogy "ez és ez nem mérhetõ".
Optimalizálja videóit is a keresõmotorokra
A "Google Universal Search" májusi bevezetése arra késztette a szórakoztató
vagy videó marketingben érdekelteket, hogy biztosítsák: az összes eszközük,
a képektõl a videókig, a weboldalaktól a vírus kampányokig optimalizálva
legyen a keresõmotorokra. Jóllehet a videó keresés egyelõre még megmaradt
kezdeti fázisában, azonban ha versenyben akar maradni mégis csak foglalkoznia
kell vele. Legalább annyira, hogy a videói tartalmának megtervezésekor figyel
a keresõoptimalizálási szempontokra is.
Termeljen pénzt videóival Ha egyszer megértette
az online média és a közösségi továbbítás nyújtotta lehetõségeket és ennek
fényében készíti el videóit, akkor segítségükkel sokkal több haszonra tehet
szert annál, hogy megnõ márkája ismertsége. Az egyik módszer, hogy olyan
tartalmat kínál videójában, mely célcsoportjának megér annyit, hogy fizessen
érte. Még ha elsõre idegenkedik is tõle, érdemes kipróbálnia ezt a lehetõséget.
Példaként régóta létezik már olyan "sikeresen mûködõ iparág" mely ebbõl
tartja fent magát. Akkor az Ön által kínált hasznos információkra miért
ne lenne érdeklõdõ? Ha reklámfilmjeivel csak márkaismertséget kíván elérni
és fõként látogatói érzelmeire kíván hatni, akkor érdemes elgondolkodnia
a reklámhely eladáson. Ilyen lehet például egy hirdetés a videó tartalom
körül, egy megjelenített szponzori partnerkapcsolat a tartalomban, vagy
hirdetések a cél oldalon (bannerek pl.). Higgye el sokan fizetnének azért,
hogy bekerülhessenek látogatói látóterébe. Ha pedig megfér egymás mellett
az Ön tartalma és mások hirdetése, akkor miért ne tenne szert egy kis plusz
bevételre?
Noha minden marketingesnek mások a céljai és az elvárásai, a fentiekben leírtak
talán mégis tudnak némi eligazítást adni az újszerû média világában. Legyen
fogászati kezelés, alakformálás, számítógép szervízelés vagy bármilyen szolgáltatás
vagy termék amirõl az online videója szól, ha idõben lép és kihasználja a
konkurenciája által még fel nem fedezett eszközöket és területeket, garantáltan
Ön lesz a nyerõ a versenyben - legalább egy pár hónapig.
A kötelezõ könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelõvel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelõk helyzetérõl.
Az ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínûleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségrõl, az ingyenes cégalapításról.
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...