Amennyiben saját magunk írjuk a cikket, rengeteg
dolgot kell figyelembe vennünk ahhoz, hogy az profi legyen. Bár elképzelhetõ,
hogy a cikket a továbbiakban még átszerkesztik, fontos, hogy olyan formába öntsük,
ami elnyeri az újságírók tetszését.
A cikk felépítése A lap bal felsõ sarkában adjunk meg a levél
címsorát (a "Sajtóközlemény" például megfelelõ). Közvetlen ez után, egy sort
kihagyva adjuk meg az általunk megfelelõnek tartott idõpontot a cikk nyomtatásba
kerülésére, "AZONNALI KÖZLÉSRE" ha gyorsan szeretnénk megjelentetni, vagy
pl. 200X. JANUÁR 19. UTÁN, ha a jövõben.
Hagyjunk ki még egy sort és adjuk meg a vállalkozásunk kapcsolattartójának
összes szükséges elérhetõségét (név, cím: otthoni és munkahelyi, telefonszám:
otthoni, munkahelyi és fax szám, e-mail cím)
Két sor kihagyása után vastagított betûkkel adjuk meg a cikk címsorát, használjunk
nagy betûket minden sor kezdetén. Húzzuk alá a címsort.
Most következik a cikk elsõ és egyben legfontosabb bekezdése. Elképzelhetõ,
hogy a cikkünk több bekezdésbõl fog állni, azonban létfontosságú, hogy az
egész cikkünket összefoglaljuk az elsõben, mivel helyhiány miatt lerövidíthetik.
Ezen kívül az olvasók érdeklõdését is fel kell keltse, ha azt akarjuk, hogy
az egész cikket elolvassák.
A cikk formázása Használjunk A4-es méretû papírt. A margók
ne legyenek 2,5 cm-nél kisebbek a lap mindkét oldalán. A lapnak mindig csak
egy oldalára nyomtassunk, soha ne mindkét oldalra.
Gépelésnél használjunk 1,5-es vagy dupla sorközt, hogy a cikk olvasható legyen,
és ha szükséges az újságírók könnyen belejavíthassanak.
A bekezdéseket azon az oldalon fejezzük be, ahol elkezdtük, ne válasszuk szét
õket úgy, hogy egy másik oldalon folytatódjanak. Ha egynél több lapot használunk
fel a teljes cikkhez, azt jelezzük a következõ szöveg használatával a lap
alján, közepén: - folyt. - (ne hagyjuk ki a gondolatjeleket sem) A következõ
szimbólumokkal jelöljük a cikk végét az utolsó bekezdés után, a lap közepén:
# # #
Hogyan tegyük olvashatóbbá/információdúsabbá? A szövegbe tökéletesen
illeszkedhet egy szakértõtõl, esetleg saját magunktól származó idézet a szóban
forgó témával kapcsolatban. Ez lehet az ön személyes véleménye vagy további
információ.
Mi mást kell még tartalmaznia a sajtóközleménynek? Küldjünk
egy friss fotót a kapcsolattartó személyrõl, akinek az adatait a cikkben megadtuk.
Küldhetünk fotókat a vállalkozásunkról is (részlegek, irodák, stb.). Ezek
a fotók növelhetik a cikk kiadásának esélyét és esetleg, nyomtatásba is kerülhetnek.
A kötelezõ könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelõvel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelõk helyzetérõl.
Az ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínûleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségrõl, az ingyenes cégalapításról.
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...