November 22-én Budapesten rendezett konferenciát a világ egyik leggyorsabban fejlõdõ internetes vállalata, a Google, és a fõleg hazai internetes kereskedõket és az online piaccal foglalkozó cégeket, szakembereket tömörítõ szervezet, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért. Az egynapos rendezvény délelõttjén online marketinggel foglalkozó hazai cégek és szakemberek tartottak elõadásokat, amelyekben példákon, esettanulmányokon keresztül mutatták be az interaktív hirdetésben rejlõ lehetõségeket.
Bõgel György, a szövetség elnöke megnyitóbeszédében üdvözölte az egybegyûlteket és megnyitotta a konferenciát, amelynek elsõ érdemi elõadását Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség internet-tagozatának vezetõje tartotta. Megtudhattuk, hogy az online hirdetési piac ma Magyarországon mintegy 13-14 milliárd forintot tesz ki, ami a teljes reklámtorta hozzávetõleg 7-8%-a. Ez az összeg becslések szerint 2010-re meghaladja a 26 milliárd forintot, ami körülbelül 13%-os részesedést jelent. Novák Péter kitért arra is, hogyan változtak meg a médiafogyasztási szokások az online világ elõretörésének hatására: az internetezõk egyértelmûen kevesebb idõt töltenek tévézéssel, mint a világhálót nem használók. A jelenleg domináns hirdetési módszereket elemezve kiderült, hogy ezek nem túl hatékonyak, hiszen a netes bannerekre és pop-up reklámokra a felhasználók 47,1, illetve 59%-a teljesen immúnis.
Szutor Ferenc a hirdetésblokkolás elleni küzdelem rejtelmeibe vezette be a hallgatóságot, elmagyarázta, hogy min alapul maga a blokkolás és eddig hogyan próbáltak védekezni ellene. Az elõadás valódi témája egy olyan módszer volt, amelynek segítségével a késõbbiekben az Adverticum hálózatában - illetve jelenleg csak a Prim Online-on - sikerül kiiktatni a hirdetésblokkoló rendszereket, biztosítva ezzel, hogy a hirdetések eljussanak minden felhasználóhoz.
A kávészünetben felélénkült társaságot Cziráki Kata, a Carnation médiatervezõje egy online hirdetési kampány teljes folyamatába vezette be a tervezéstõl a végrehajtáson át egészen a kiértékelésig. Az érdeklõdõk képet kaphattak arról, hogyan zajlik egy profi internetes médiakampány, ha azt nem házon belül, hanem egy ügynökséggel karöltve intézik. Ehhez a témához szorosan kapcsolódott Végvári Imre, az Arcus Interactive Group kommunikációs igazgatója, aki az interaktív marketing elméletével és a legfrissebb nemzetközi trendekkel ismertette meg hallgatóit. Kiderült, hogy az interaktív marketing világszerte viharos gyorsasággal terjed, hiszen 2006-ban pl. az USA-ban a hagyományos média- és reklámbevételek 4,2, az online hirdetések 23,1%-kal nõttek. A fenti trend Magyarországot sem hagyta érintetlenül: a Szonda-Gfk 2007. elsõ félévére vonatkozó közös médiaanalízise szerint az elsõ 12 legnagyobb elérést nyújtó média közül hat már az interneten található.
Az ebédet megelõzõen Sziebig Péter, a Klikkmánia vezetõ tanácsadója az ügynökségek szerepét mutatta be a keresõmarketing területén, majd egy esettanulmány segítségével vázolta fel egy tipikus hirdetõ fejlõdéstörténetét, végül pedig általános piaci körképet adott a hazai helyzetrõl.
A délután folyamán a Google két elõadója, Stekkelpak Zoltán és Reszler Gábor külön szekciókban, a keresõmarketingben jártas, illetve abban járatlan potenciális felhasználóknak, kis- és középvállalkozások képviselõinek mutatta be, hogyan tehetik ismertebbé vállalkozásukat, valamint hogyan tehetnek szert minden korábbinál hatékonyabb és mérhetõbb módon új ügyfelekre. A gyakorlati bemutatóval tarkított elõadások nagy sikert arattak, amit jól jellemzett a hallgatóság soraiból érkezõ rengeteg kérdés.
"A konferencián résztvevõk nagy száma azt mutatja, hogy az online marketing és az internetes kereskedelem egyre nagyobb érdeklõdésre tart számot hazánkban. Fontosnak tartom, hogy a nagyvállalatok mellett a magyar kis- és középvállalkozások is megismerjék a nemzetközi trendeket, és versenyképesek maradhassanak nyugat-európai, távol-keleti vagy akár észak-amerikai vetélytársaikkal szemben is. Biztos vagyok benne, hogy ez a konferencia fontos lépés volt ezen az úton," összegezte tapasztalatait a rendezvényrõl Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselõje.
A SzEK A SZEK alapítói - felismerve az új üzletág gazdaságélénkítõ szerepét - célul tûzték ki, hogy elõsegítik az elektronikus kereskedelem korszerû, gazdaságos és megbízható formáinak elterjedését. Tevékenységük a szakmai ismeretterjesztéstõl az e területet érintõ, készülõ jogszabályok véleményezésén át az etikai normák kialakításáig és elfogadtatásáig tart. A szövetség tagjai között az elektronikus kereskedelmi piac vezetõ vállalkozásai és a témával foglalkozó szakemberek egyaránt megtalálhatók.
További információ: http://www.szek.org
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...