A versenyre az egész világról várnak jelentkezõket. A diákoknak 4-6 fõs csapatokat kell alkotniuk és a rendelkezésükre bocsátott 200 dolláros AdWords-kuponok segítségével egy olyan, maximum 100 fõt foglalkoztató céget és honlapját kell minél ismertebbé tenniük, amelyik nyitott az együttmûködésre, és még nincs AdWords-kampánya. A stratégia kidolgozása után a diákoknak három hetük van a marketingkampány levezénylésére, majd az eredmények kiértékelésére. A kampány sikeres lebonyolítása mellett ugyanis két jelentést is le kell adniuk a csapatoknak: egyet, amely a követendõ stratégiáról szól, még a kampány elõtt, a másikat pedig, amely a folytatásra vonatkozó javaslatokat tartalmazza, annak lezárása után.
A nevezés mindenki elõtt nyitott, de különösen ajánlott a marketinges, reklámmenedzseri, e-kereskedelmi és médiatudományi képzésben részt vevõ diákok számára, hiszen a verseny kiváló lehetõséget nyújt arra, hogy életközeli munkatapasztalatokat szerezzenek, miközben a világ másik felén élõ társaikkal mérhetik össze képességeiket és tudásukat.
A hirdetések bármilyen nyelvûek lehetnek, de a beadandó jelentés és a verseny segédanyagai kötelezõen angol nyelvûek - így a részvétel erõs angoltudást feltételez.
A végsõ sorrendet mintegy harminc szempontot figyelembe véve alakítja ki az egyetemi tanárokból álló zsûri. A legfontosabb tényezõk az oldalletöltések száma, az egy kattintásra jutó költség, az átkattintási arány, a kulcsszóválasztás, a szöveges hirdetés kreativitása, a költségvetés hatékony felhasználása, valamint az elõzetes és az összefoglaló jelentések minõsége.
A verseny gyõztesei tanárukkal együtt egy utazást nyernek a Google Mountain View-i fõhadiszállására, ahol többek között az AdWords-öt kifejlesztõ csapattal is találkozhatnak. Az egyes területek (Amerika; Európa, Közel-Kelet és Afrika; Ázsia) legjobbjai pedig a regionális központokat látogathatják meg.
Az oktatóknak legkésõbb február 1-ig kell a versenyre regisztrálniuk, de a diákok február 10 és május 24 között bármelyik három egymást követõ héten lebonyolíthatják a kampányt. Az eredményhirdetés idén júliusban lesz.
Berthold Hass, a Koblenz-Landaui Egyetem oktatója szerint "a verseny tökéletesen illeszkedik a médiamenedzsment órám tanrendjébe. Kombinálja az elméletet a gyakorlattal, miközben igazán jó szórakozást nyújt a diákok számára!"
A versenyre az egyetemi oktatók a következõ honlapon regisztrálhatják diákjaikat: http://services.google.com/events/marketing_challenge_2007.
Mi is az AdWords? A Google AdWords gyors, egyszerû és igen költséghatékony hirdetési megoldás. Az AdWords hirdetések a keresési találatok mellett jelennek meg a Google egyre növekvõ keresési- és tartalmi hálózatában, így a magyar internetezõk 86%-át érik el.
Az Adwords-ben a felhasználó a kulcsszó-alapú hirdetés létrehozásakor kiválaszthatja, hogy milyen keresõszavak mellett szeretne megjelenni, illetve, hogy maximum mekkora összeget fizetne az egyes kattintások után - hiszen a hirdetõnek csak akkor kell fizetnie, ha rákattintottak a hirdetésére. Hogy még költségtakarékosabban mûködjön, az AdWords Leszámítoló automatikusan a pozíció fenntartáshoz szükséges legalacsonyabb árra csökkenti a kattintás utáni fizetendõ összeget.
Másfelõl a felhasználó weboldalakon is megjelenítheti AdWords-hirdetését. Ilyenkor meghatározhatja, hogy a Google tartalmi hálózatának mely oldalain jelenjenek meg a hirdetései, illetve maximum mennyit fizetne ezer megjelenésért vagy egy kattintásért - elõbbi esetben a hirdetõ akkor fizet, ha megtekintik a hirdetését. Mint ahogy a kulcsszavas hirdetés esetében, az AdWords Leszámítoló itt is a minimálisra csökkenti a hirdetés pozíciójának megtartásához szükséges megjelenés-alapú árat.
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...