2019-04-19 15:05 |
 

 
    Vállalkozás Online a Twitter-en  Vállalkozás Online a Facebook-on  Vállalkozás Online a Facebook-on
Címlap arrow E-business arrow 5 tipp a hatékonyabb weboldalhoz

Rovatok
Címlap
Vállalkozás indítása
A vállalkozó
Marketing
E-business
Pénzügyek
Adózás
Jog
Menedzsment
Állás - Munka
Európai Unió
Üzleti etika
KKV e-Learning
Letöltés
Névjegy
e-Tartalom
Hasznos linkek
KKV apró
Üzleti könyvtár
Üzleti K.V.
Cikk beküldése
Keresés
Ingyenes e-book
Vállalkozás alapítása - gyakorlati tanácsok kezdőknek

Ingyenesen letölthető e-book a Vállalkozás-online.hu regisztrált olvasóinak.

Ha már regisztrált, belépés után klikk ide.
Ha még nem, akkor ide.


Tovább...
 
Online tagok
Jelenleg 20 vendég van az oldalon.
5 tipp a hatékonyabb weboldalhoz Megosztom! Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Zajdó Csaba   
2008-02-18 21:47

Hogyan hozzuk ki a maximumot a vállalkozásunk netes megjelenéséből, és lendítsük fel hatékonyan cégünk forgalmát? A netezők sietnek és türelmetlenek: ha rövid idő alatt nem találkoznak olyan tartalommal, amely érdekli őket, akkor már ott is hagyják az oldalunkat, és jó eséllyel soha nem is jönnek vissza



1. Használjuk ki maximálisan weboldalunk főoldalát

A legsúlyosabb hiba, amit egy weboldal a vállalkozás elkövethet, hogy a főoldalát semmitmondó tartalommal tölti fel, például egy bemutatkozó szöveggel, vagy ami még rosszabb: egy úgynevezett intro oldallal várja a látogatókat, mely általában valamilyen látványos animáció, aminek azonban az égvilágon semmilyen pozitív hatása nincs, ellenben a látogatók igen nagy százalékát elriasztja.

Az Internet használók egyik fő jellemzője, hogy sietnek és türelmetlenek: statisztikák szerint maximum 10-15 másodpercünk van meggyőzni a látogatót, hogy érdemes az oldalon maradnia és alaposabban körbenéznie. Ha ez alatt az idő alatt nem találkozik a látogató olyan tartalommal, mely érdekli őt, akkor klikk, már ott is hagyta az oldalunkat, és jó eséllyel soha nem is jön vissza. Ezért fontos, hogy a főoldalunkat olyan tartalmakkal töltsük meg, melyeket a leginkább fontosnak érzünk, hogy megosszunk a látogatókkal.

2. Mindig legyen az oldalnak valamilyen konkrét célja

Ha nem üdvözlő szöveggel célszerű várni a látogatókat, akkor mivel? Ez attól függ, hogy mi a célja a weboldalnak. Egy KKV nem engedheti meg magának azt a luxust, hogy weboldala rövid távú cél-nélküli legyen, és csak az imázs-építést szolgálja. Egy weboldalnak alapvetően két fő rövid távú célja lehet: az eladás és a címlista építés.

Azaz, ha terméket vagy egyszerű szolgáltatást árulunk, akkor érdemes lehet felajánlani a látogatóknak a közvetlen vásárlás lehetőségét, akár egy megrendelő oldal segítségével (ha csak pár termékünk van), akár webáruházas (kosárba rakós) megoldással, ha sok terméket árulunk.

Ha nagy a termékünk újdonság vagy információ tartalma, vagy egészen nagy értékű termékeket illetve szolgáltatásokat árulunk, akkor könnyen előfordulhat, hogy nem lehetséges számunkra a közvetlen értékesítés. Ilyenkor is célszerű viszont megszerezni valamilyen elérhetőségét a látogatóknak, hogy utána közvetlenül tudjuk majd kommunikálni feléjük a marketing üzeneteinket. Egy email címet megszerezni könnyebb, mint gondolnánk, ajánljunk fel például valamilyen tanulmányt cserébe azért, ha feliratkozik a hírlevelünkre.

3. Írjon egy figyelemfelkeltő címet

Bármi legyen is az oldalunk célja, egy meggyőző és figyelemfelkeltő címsor önmagában megsokszorozhatja az üzenetünk hatékonyságát. Egy olyan semmitmondó címsor, mint "Köszöntjük weboldalunkon", vagy "Üdvözöljük az XYZ cég weboldalán" csak az értékes helyet pazarolja, és elvonja a látogatók figyelmét az érdemi tartalmak elől.

Helyette szólítsa meg a célcsoportját, keltse fel a figyelmét és érdeklődését, és vegye rá, hogy tovább olvasson a termékeiről vagy szolgáltatásairól. Ne féljen a hosszú címektől, tévhit az, hogy az emberek nem olvasnak végig egy hosszú címsort.

4. Építse ki a hitelességet

Kommunikáljon bármit is a vevői felé, és legyen bármilyen meggyőző is az üzenete, a vásárlók gyakran félnek az Interneten történő vásárlástól, sőt néha még az email címük megadásától is, főleg ha egy ismeretlen oldalról van szó. Ha belegondolunk ez jogos is lehet, hiszen egy sosem-látott eladótól vásárol egy sosem-látott terméket.

Számos hatékony módszer létezik azonban a vásárlói bizalmatlanság csökkentésére. Ezek egy része az olyan marketing eszközökhöz kapcsolódik, mint az esettanulmányok vagy ajánlások, más részük inkább a vevők számára fontos adatok kommunikálásáról szól. Mindig kommunikálja megfelelően a kapcsolati és cég adatokat, adjon minél több lehetőséget a látogatóknak a kapcsolatfelvételre, és próbáljon előre megválaszolni minden olyan kérdést, ami felmerülhet a látogatókban. Továbbá figyeljen oda, hogy oldala mindig naprakész legyen, az elavult információk, lejárt határidejű akciók mindig igen nagy mértékben rombolják a hitelességet.

5. Sugalljon profizmust

Az Internetes látogatók épp olyan felületesek, mint az offline vásárlók, és épp úgy a látvány alapján ítélnek első sorban. Lehet Öné a legjobb a termék, és hozzá a legmeggyőzőbb az értékesítési szöveg, ha a weboldala a látványvilágával és kinézetével nem kommunikálja ezt a fajta profizmust, akkor a látogatók ezt nem fogják Önnek elhinni.

Öné állítólag az egyik legnagyobb forgalmazója a termékeinek? És minden szavával a termékek minőségét hangsúlyozza? Ugyanakkor az oldala úgy néz ki, mint amit pár perc alatt összedobtak, és mindent sugároz, csak minőséget nem? A minőségi design alapvető fontosságú egy olyan oldalnál, mely minőséget és megbízhatóságot akar kommunikálni, így célszerű ezt szakemberek által megterveztetni.

A szerző a webáruházak fejlesztésével és tanácsadásával foglalkozó WebShop-Experts Kft. ügyvezetője.

Forrás: www.webshopexperts.hu
Utolsó frissités ( 2008-03-04 00:05 )





Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >


Go to top of page Go to top of page
Vállalkozás Online Kövessen minket! Online névjegyek Cikk beküldése Link ajánlása Belépési adatok Kijelentkezés





Elfelejtette jelszavát
RSS
Vállalkozás-online.hu - Periodika
Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak
Üzleti könyvtár
Online névjegyek

Top 10 cikk
Friss comment
Friss cikkek
Nehéz üzlet a könyvvizsgálat és a könyvelés
A kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
 
Illúzió az ingyenes cégalapítás
Az ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
 
Szavazzon!
Ön vásárolt már infóterméket az internetről?
 
Friss K.V.
Vállalkozás indítása

Vállalkozás-online.hu - Periodika Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak Üzleti könyvtár Online névjegyek
| Címlap | Vállalkozás indítása | A vállalkozó | Marketing | E-business | Pénzügyek | Adózás | Jog | Menedzsment | Állás - Munka | Európai Unió | Üzleti etika | KKV e-Learning |