2021-04-13 04:39 |
 

 
    Vállalkozás Online a Twitter-en  Vállalkozás Online a Facebook-on  Vállalkozás Online a Facebook-on
Címlap arrow Menedzsment arrow Adok-kapok az üzleti életben

Rovatok
Címlap
Vállalkozás indítása
A vállalkozó
Marketing
E-business
Pénzügyek
Adózás
Jog
Menedzsment
Állás - Munka
Európai Unió
Üzleti etika
KKV e-Learning
Letöltés
Névjegy
e-Tartalom
Hasznos linkek
KKV apró
Üzleti könyvtár
Üzleti K.V.
Cikk beküldése
Keresés
E-tanulmány - Hogyan vezessünk könyvelő irodát?
Hogyan vezessünk könyvelő irodát?

Ingyenesen letölthető e-tanulmány a Vállalkozás-online.hu regisztrált olvasóinak.

Ha már regisztrált, belépés után klikk ide.
Ha még nem, akkor ide.


Tovább...
 
Online tagok
Jelenleg 9 vendég van az oldalon.
Adok-kapok az üzleti életben Megosztom! Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Kundra Anikó, Lépéselőny Média Kft.   
2008-03-03 17:10

Volt már Ön úgy, hogy egy vásárlás után bár megkapta, amiért fizetett mégis csalódott volt? – Azt hiszem erre talán tipikus példa az a fajta üzleti kiszolgálás, ahol szinte rosszul érezzük magunkat, hogy vásárolni szeretnénk, megzavarva az eladót egy fontos telefonbeszélgetésben, vagy a kollegák közötti csevelyt. Ugyan az árut megkaptuk, rendjén a blokkot is elhelyezték a szatyorban, mégsem távozunk jó szájízzel.

Az ilyen vásárlási emlékek visszatérnek, amikor újra olyan szükségletet kell kielégítenünk, amely kapcsán eszünkbe jut, mint lehetséges beszerzési hely a vásárlás és a kiszolgálás. Ha bárhol máshol is beszerezhető, amit keresünk, én inkább adnék egy másik helynek bizalmat.

Bármely vásárlás, így az üzleti életben két cég közötti együttműködésnél is fontos mi van azon túl, hogy megkaptuk, amiért fizettünk. Legegyszerűbb állapotában az értékesítés egyszerűen meghatározható adok-kapok: adok általában pénzt, kapok egy számomra fontos és az igényeimet kielégítő szolgáltatást/terméket. Na de hogyan? Jó esetben mindkét fél elégedett: aki szolgáltatott a pénz mennyiségével, a kifizetés pontosságával – aki pedig igénybe vette az eladottakat, a pénzéért cserébe kapott szolgáltatás minőségével, használhatóságával, színvonalával stb… Tehát az együttműködések cserealapon működő szolgáltatások, többféle típussal.Image

A legrosszabb, ha adunk de semmit nem kapunk. Sajnos hallunk befizetett pénzekről, amiért cserébe „megváltozik az életünk”, hihetetlen kedvezménnyel vásárolhatunk meg valamit, aminek a raktárkészlete hirtelen elfogy, és nem térítik meg a befizetett pénzt…

Az eggyel jobb, amikor kapunk a pénzünkért szolgáltatást, de nem teljesen olyat, amit elvártunk. Nézzünk egy egyszerű példát.

Betérünk egy vendéglátóhelyre, ahol szeretnénk kávét fogyasztani. Kijön a pincér, felveszi a rendelést. Félóra telik el mire megérkezik az asztalunkhoz újra a pincér a kávéval, ami addigra kihűlt. Megkaptuk, amit kértünk, de rosszabbat, mint amit vártunk. Valóban nem tettük hozzá, hogy gyorsan kérjük és melegen azt a kávét, hiszen evidens a kérés, és jóhiszeműen úgy gondoljunk magától értetődő maga a szolgáltatás is. Ez a részleges csere, amihez jutunk olyan, mint a mesében: kaptunk is valamit a pénzünkért meg nem is- hiszen az elvártnál rosszabban részesültünk.

Akár a piaci verseny diktálta konkurenciaharc miatt, vagy pusztán abból kiindulva, hogy az emberek- így a cégek többsége is- fontosnak tartja a korrektséget, az együttműködések fontos típusa az a fajta csere, ahol mindkét fél a megállapodásnak megfelelően teljesít. Például a boltban a polcon kiírt 20 Ft-os ár a pénztárnál is ugyanennyi. Vagy az elvárást beigazolóan a kávé - bár nem mondtuk, de a közmegegyezés értelmében - forró mikor felszolgálják. Valamit, amit kapunk, értékarányos az érte fizetett pénzzel. Például, aki nyaral felkészül, hogy az üdülőhelyeken általában drágább árakra számíthat, mint ha diszkontban vásárolna. Azonban irreálisan magas áron nem veszi meg jó szívvel az üdítőt, és nem érzi jól magát a nagyon drága fagyitól sem, amit a gyerek megkíván a strandon.

Legjobb eset, amikor mindkét fél sokra becsüli a korrektséget, fontos számukra, hogy az eladásból jól kerüljenek ki, a vásárló elégedett legyen, és továbbvigye jó hírüket. Ilyen esetben a megvásárolt szolgáltatáson felül kapunk valami pluszt. Mik lehetne ezek a pluszok? Apró figyelmesség: a plázák mozijában filmet nézőknek díjmentesen biztosít az intézmény parkolási lehetőséget, egy bon-bon a csomagolásnál, pár kedves szó, útbaigazítás hogyan talál az ügyfél haza ha sokat utazott hozzánk és idegen a városban stb… Az elvártakon túlmenően teljesítjük az együttműködésben a tőlünk elvárt cserét.

Ma nagyon sok az azonos típusú és minőségű áru. Két úton tűnhetünk ki: vagy a versenytársakénál jobb árakkal vagy ha az eladottakon túl a fent ismertetett módon az elvártnál bőségesebb cserében részesítjük ügyfeleinket.

Forrás: www.lepeselony.hu
Utolsó frissités ( 2008-04-02 12:58 )





Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >


Go to top of page Go to top of page
Vállalkozás Online Kövessen minket! Online névjegyek Cikk beküldése Link ajánlása Belépési adatok Kijelentkezés





Elfelejtette jelszavát
RSS
Vállalkozás-online.hu - Periodika
Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak
Üzleti könyvtár
Online névjegyek

Top 10 cikk
Friss comment
Friss cikkek
Nehéz üzlet a könyvvizsgálat és a könyvelés
A kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
 
Illúzió az ingyenes cégalapítás
Az ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
 
Szavazzon!
Ön vásárolt már infóterméket az internetről?
 
Friss K.V.
Vállalkozás indítása

Vállalkozás-online.hu - Periodika Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak Üzleti könyvtár Online névjegyek
| Címlap | Vállalkozás indítása | A vállalkozó | Marketing | E-business | Pénzügyek | Adózás | Jog | Menedzsment | Állás - Munka | Európai Unió | Üzleti etika | KKV e-Learning |