A közelmúltban napvilágra került korrupciós ügyek apropóján a korrupció magyarországi megítélésérõl és gyakorlatáról, valamint az állami szolgáltatásokkal való elégedettségrõl készíttetett felmérést az Üzlet&Siker magazin. A reprezentatív, telefonos közvélemény-kutatást februárban a TNS Hungary végezte. A felmérés szerint az emberek több mint negyede megengedhetõnek, de legalábbis szükséges rossznak tekinti a hétköznapokban felbukkanó korrupció különbözõ formáit. Az állam szolgáltatásait pedig a legjobb esetben is közepesnél gyengébbre értékelték a megkérdezettek.
"Több mint 500 fõ részvételével végeztük a felmérést arról, hogy miként vélekednek a válaszadók a hétköznapokban felbukkanó korrupcióról, folyamodtak-e az elmúlt 1 évben korrupciós eszközhöz ügyeik megkönnyítése végett, továbbá arról, hogy miként vélekednek a magas szintû vállalati vagy politikai korrupcióról, illetve mennyire elégedettek az állami szolgáltatások színvonalával" - számol be a kérdõívrõl a TNS Hungary partnere, Atkári Csaba. "Érdekes eredmény, hogy míg a hétköznapi korrupciót a válaszolók 29%-a elfogadja, addig a vesztegetés magas szintû megnyilvánulási formáit a válaszadók mindössze 8%-a tolerálja."
Az Üzlet&Siker magazin márciusi száma részletesen is foglalkozik a korrupcióval. Az egyik írás éppen azt boncolgatja, hogy mivel nagyon nehéz kutatási adatokat szerezni a témában, becsléseink sincsenek a korrupció által okozott kár mértékérõl, ahogy annak dinamikájáról sem: nem tudhatjuk, hogy javul, avagy romlik a helyzet Magyarországon. "Mivel a magyarországi kutatási adatok nagyon szegényesek, a felméréssel szeretnénk a magunk szerény eszközeivel hozzájárulni a korrupció elleni harchoz" - nyilatkozik a felmérés indítékáról Juhász Péter projektvezetõ. "Az Üzlet&Siker megpróbálja körbejárni a problémát, és mint az a cikkekbõl kiderül, sajnos alkalmazható, amit Hofi Géza mondott az analfabétizmusról: Magyarországon korrupció nincs... összeírva."
Az emberek véleménye az állami szolgáltatásokról meglehetõsen lesújtó - ez is kiderült a közvélemény-kutatásból. Legrosszabbul az egészségügy teljesített - az ötfokú osztályozási skálán éppen csak elérve a kettest. Valamivel kedvezõbb a rendõrség és az APEH megítélése, de ezek sem érik el a kétharmadot. Az APEH ugyan minimális mértékben megelõzte népszerûségben a rendõrséget, de megjegyzendõ, hogy a megkérdezettek mintegy negyede egyáltalán nem kívánta minõsíteni az adóhivatal munkáját. Az önkormányzatok és az okmányirodák 2,5 körüli érdemjegyeikkel akár büszkék is lehetnek.
A közvéleménykutatás részletes eredményei az Üzlet&Siker március 12-i számában, valamint a www.uzletessiker.hu vagy a www.fn.hu/vallalkozas honlapon megtekinthetõk.
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...