2019-04-19 14:35 |
 

 
    Vállalkozás Online a Twitter-en  Vállalkozás Online a Facebook-on  Vállalkozás Online a Facebook-on
Címlap arrow E-business arrow Milyen weboldalt válasszunk a vállalkozásunknak?

Rovatok
Címlap
Vállalkozás indítása
A vállalkozó
Marketing
E-business
Pénzügyek
Adózás
Jog
Menedzsment
Állás - Munka
Európai Unió
Üzleti etika
KKV e-Learning
Letöltés
Névjegy
e-Tartalom
Hasznos linkek
KKV apró
Üzleti könyvtár
Üzleti K.V.
Cikk beküldése
Keresés
Ingyenes e-book
Vállalkozás alapítása - gyakorlati tanácsok kezdőknek

Ingyenesen letölthető e-book a Vállalkozás-online.hu regisztrált olvasóinak.

Ha már regisztrált, belépés után klikk ide.
Ha még nem, akkor ide.


Tovább...
 
Online tagok
Jelenleg 23 vendég van az oldalon.
Milyen weboldalt válasszunk a vállalkozásunknak? Megosztom! Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Vállalkozás-online.hu   
2008-03-25 11:18

Legyen az egy egyszerű honlap, vagy összetett és fejlett webshop, a legtöbb vállalkozás ma már szükségesnek érzi, hogy valamilyen céges weboldal üzemeltessen. A vállalkozásunk számára a legmegfelelőbb weboldal típus kiválasztása döntő fontosságú lehet a hatásos internetes jelenlét kialakításában.



Három típus

Rengeteg üzleti célú weboldal létezik, de mindet be tudjuk sorolni három könnyen elkülöníthető kategóriába:

  1. bemutatkozó honlap - ez egyszerű kommunikációs eszközként működik;
  2. kirakat weboldal - azon vállalkozásoknak, amelyek igénylik a termékválasztékuk részletesebb bemutatását;
  3. webshop - ha online szeretnénk termékeinket árusítani.

Bemutatkozó honlap

Ez számos vállalkozás első online lépése. Ha van egy honlapunk az olyan mintha a névjegykártyánkat vagy a szórólapunkat tennénk fel a világhálóra. Használhatjuk arra is, hogy kapcsolatot tartsunk a már meglévő vásárlókkal, vagy új vásárlók megszerezésére az interneten szörfözők közül. Egy jó honlap a következőket tartalmazza:

  • cégnév és logó,
  • az üzleti tevékenység rövid leírása,
  • a szolgáltatások vagy termékek összefoglalása,
  • kapcsolattartási adatok, mint például a cégünk címe, telefonszáma, e-mail címe és a kapcsolattartó neve,
  • nyitvatartási idő (ha van ilyen),
  • a termékeinkről, szolgáltatásainkról vagy üzleti tevékenységünkről készült fényképek és videók,
  • látogatói visszajelzések, észrevételek kérése, gyakran ismételt kérdések.

Ez a fajta weboldal különösen alkalmas azon vállalkozásoknak, amelyek a helyi vásárlókat vették célba és amelyek könnyen meghatározható, egyértelmű termék vagy szolgáltatáspalettával rendelkeznek - például egy fogorvosi praxis, vagy egy takarítással foglalkozó vállalkozás számára. Mivel minimális karbantartást igényel és viszonylag ritkán kell frissíteni, a bemutatkozó honlap egy meglehetősen költséghatékony megoldás.

Kirakat weboldal

Ez nagyjából ugyanaz mintha a katalógusunkat vagy termék brossuránkát tennénk fel a világhálóra. Ugyanazokat az információkat fogja tartalmazni mint a honlap, azonban megfelelő számú oldalon elosztva, több adatot és képet kell tartalmaznia az egyes termékeinkről illetve szolgáltatásainkról.

Bár ez a megoldás jóval több lehetőséget kínál, mindig próbáljuk az oldalunkat a lehető legegyszerűbben kialakítani, mivel az internetezők figyelme meglehetősen véges. Az oldalon legyen egyszerűen a tájékozódás - minél kevesebb kattintásra van szükség, hogy hozzáférjünk egy adott információhoz, annál jobb.

Ha nem akarunk online kereskedni, de úgy érezzük, hogy a szolgáltatásaink illetve termékeink számára előnyös lenne ha a vásárlók több információhoz jutnának, akkor ez a nekünk való megoldás.

A kirakat tipusú oldal költségesebb mint egy egyszerű bemutatkozó honlap, mivel rendszeresen kell frissítenünk új adatokkal, termékekkel és szolgáltatásokkal. Amennyiben egy külső céget bízunk meg a weboldalunk üzemeltetésével, bizonyosodjunk meg róla, hogy az oldalt rendszeresen frissíthetjük, amikor csak akarjuk.

Webshop

Amennyiben úgy érezzük, hogy a vásárlóink készek online bonyolítani a vásárlást, akkor a következő e-business megoldás egy online bolt kialakítása. Ez akkor bizonyulhat előnyösnek, ha szándékunkban áll bekapcsolódni egy elektronikus ellátási láncba.

Néhány termék - mint például az információ, szoftver vagy a képek ideálisan illeszkednek az e-businesshez, mivel közvetlenül az interneten keresztül szállíthatóak. Azonban ha a termékünk vagy szolgáltatásunk hagyományos, akkor az online üzlet megkívánja, hogy figyelembe vegyük a következő kérdéseket:

  • Tudjuk-e teljesíteni a vásárlók rendeléseit - ideális esetben három napon belül - bárhol az országon belül?
  • Hajlandóak vagyunk-e felállítani egy ügyfélszolgálati osztályt a problémák, megkésett szállítások, cserék és visszafizetések kezelésére?
  • Képesek vagyunk-e fogadni hitelkártyás, illetve egyéb online fizetéseket is, és ugyanakkor meg is tudjuk-e győzni a vásárlóinkat az ilyen típusú tranzakciók biztonságáról?

Mindegy, hogy egy egyszerű bemutatkozó oldal vagy az online bolt mellett döntünk, mindenképpen jó, ha első lépésként kialakítunk egy profi honlapot amíg a fejlettebb megoldásokon dolgozunk.

A lehetséges buktatókat azzal is elkerülhetjük ha beszélünk másokkal a tevékenységi körünkből, és megtudjuk ők milyen tapasztalatokat szereztek az internettel kapcsolatban. Az üzleti vagy szakmai kapcsolataink segítségünkre lehetnek ebben.

Utolsó frissités ( 2008-04-09 00:48 )





Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >


Go to top of page Go to top of page
Vállalkozás Online Kövessen minket! Online névjegyek Cikk beküldése Link ajánlása Belépési adatok Kijelentkezés





Elfelejtette jelszavát
RSS
Vállalkozás-online.hu - Periodika
Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak
Üzleti könyvtár
Online névjegyek

Top 10 cikk
Friss comment
Friss cikkek
Nehéz üzlet a könyvvizsgálat és a könyvelés
A kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
 
Illúzió az ingyenes cégalapítás
Az ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
 
Szavazzon!
Ön vásárolt már infóterméket az internetről?
 
Friss K.V.
Vállalkozás indítása

Vállalkozás-online.hu - Periodika Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak Üzleti könyvtár Online névjegyek
| Címlap | Vállalkozás indítása | A vállalkozó | Marketing | E-business | Pénzügyek | Adózás | Jog | Menedzsment | Állás - Munka | Európai Unió | Üzleti etika | KKV e-Learning |