Idén új alapokra helyezõdhet a hazai bevásárlóközpontok kapcsolata a vevõkkel és az üzlettulajdonosokkal egyaránt. A budapesti Arena Plaza új trendet indított azzal, hogy bevezette a kuponrendszert, vagyis elsõ alkalommal április 16-án kuponos szerdát hirdetett – méghozzá egy olyan vásárlói rétegnek, amely nem az úgynevezett „gazdaságos” megoldások iránti érdeklõdésérõl, hanem a prémium márkák iránti elkötelezõdésérõl ismert. A hazai piacon ebben a formában eddig nem alkalmazott kuponrendszert az Arena Plaza úttörõ kísérletnek szánta, amely azonban meghozta gyümölcsét: a kuponos szerda már elsõ alkalommal közel 20%-kal növelte meg a bevásárlóközpont látogatottságát, jelentõsen emelkedett az üzletek forgalma és a parkolóház is nagyüzemben dolgozott.
Az akció újszerûsége többek között annak is köszönhetõ, hogy az Arena Plaza felismerte a tényt, hogy nemcsak a szûkösebb anyagi helyzetû vásárlók viselkednek árérzékeny módon, hanem a felsõbb szegmensek, a prémium márkák közönségére is lehet hatni a komoly kedvezményekkel – de persze valóban minõségi termékeket és exkluzív shoppingolási körülményeket kell biztosítani számukra.
Az elsõ nap tapasztalatai szerint az akció beváltotta a hozzá fûzött reményeket: a látogatószám az elõzõ hetihez képest közel 20%-kal nõtt. A parkolóházban parkoló autók száma közel 25%-kal növekedett, az áruházban eltöltött órák száma is szignifikánsan megemelkedett. Az adatok elemzése azt mutatja, hogy a vásárlóközönség egésze, de különösen az autós – tehát a tehetõsebb – vásárlók igen kedvezõen reagáltak az Arena úttörõ kezdeményezésére.
Magyarországon még szokatlan, hogy egy pláza a prémium márkák és termékek körében is szembenézzen a fogyasztók árérzékenységével. Egyes magazinok, kisebb boltok szoktak ugyan élni a kuponos akciózás eszközével, de az ilyen esetekben a vásárlók csak egy szûk termékkategóriához, vagy többféle termékhez, de területileg szétszórva juthatnak csak hozzá. Az Arena Plaza magyarországi kezdeményezése abban úttörõ, hogy elsõként kínál rendszeres és tervezhetõ hozzájutási lehetõséget egy helyen, egy idõben, élvonalbeli világmárkák legfrissebb kínálatához jelentõs, 20%-os kedvezmény mellett. Fontos kiemelni, hogy nem outlet típusú vagy szezonális akcióról van szó, mivel az Arena kuponos szerdáján az akcióba bevont világmárkák teljes aktuális kínálatára vonatkozik a kedvezmény, tehát nem a kifutó vagy elõzõ évi modellekre.
Az Arena által hazánkban bevezetett új kereskedelmi koncepció révén az Arena Plaza nemcsak a fogyasztókat kényezteti, hanem nyilvánvalóvá teszi, hogy jó befektetés az Arenában üzlettulajdonosnak is lenni.
Az „Arena Szerda” névre keresztelt koncepció lényege, hogy minden hónap egyik szerdáján 20%-os kedvezménnyel lehet vásárolni azokban az üzletekben, melyek csatlakoztak az akcióhoz. Ez az elsõ olyan kuponos marketing akció, mely megszokott rendszerességgel és állandó partnerekkel kívánja vásárlásra ösztönözni a pénztárcájára érzékeny, de minõségre és exkluzivitásra vágyó magyar közönséget. Mindemellett a kuponok beszerzése sem jelent akadályt a vásárlónak, hiszen ezek a plázában helyben megtalálhatóak, illetve letölthetõek az Arena Plaza honlapjáról. A kuponos szerdában áprilisban 26 üzlet vett részt, és ez a szám – az elsõ kereskedõi visszajelzések alapján – a jövõben dinamikusan bõvülni fog.
A következõ „Arena Szerda” május 14-én lesz.
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...