A névjegykártyákon õrzött, jegyzetekbe, határidõnaplókba felírt, kis cetlikre firkált telefonszámokat válthatja ki az új IP alapú közös céges telefonkönyv a vállalkozásoknál. Ugyanis már kapható olyan (IP) telefonkészülék, amelyet a vállalkozás ügyféladatbázisával összekötve akár több tízezer, folyamatosan frissülõ telefonszám tárolására képes.
Lepipálja a mobilt "A mobil, mert nem elég, hogy mindig kéznél van, de az összes fontos telefonszám is el van mentve benne" - kezdi Sándor Zoltán a beszélgetést amikor arról kérdezem, mi mobiltelefon sikerének kulcsa. Ám egy vállalkozás esetében, ahol az ügyfelek száma akár több ezer is lehet megoldhatatlan, hogy az összes telefonszámot az összes céges mobilon tároljuk – ráadásul naprakészen.
Erre kínál megoldást az IP telefonközpontok többségénél támogatott megoldás az úgynevezett közös telefonkönyv. Lényege, hogy a cég összes dolgozójának összes (IP telefonközponthoz csatlakoztatott) IP telefonkészülékérõl keresni – majd egy gombnyomással tárcsázás nélkül hívni tudjuk az összes elmentett ügyfeleinket – pont úgy mint "kicsiben" a mobillal. A megoldás segítségével:
mindig frissek a telefonszámok – csak egy excell fájlt kell csak karbantartani, (vagy a az ügyfélnyilvántartóból idõnként exportálni), annak tartalmát összes készülék "látja"
PC bekapcsolása nélkül is hozzáférhetünk az ügyfél-adatbázishoz.
A megoldás háttéreben az un. XML techonológia áll.
Bejövõ hívások: szám helyett név A mobiltelefon (elõre elmentett) hívó nevét is kijelzi, ugyan úgy az IP telefon is képes az akár több ezres adatbázisból kikeresni és a kijelzõre írni a ügyfelünk nevét bejövõ hívás esetén. Mennyivel jobban érzi magát az ügyfél, ha rögtön nevén szólítjuk!
Az már csak hab a tortán, hogy a nem fogadott hívások kezelése is sokkal egyszerûbb, mert nem csak telefonszám – de mindjárt a visszahívandó neve is látszik. „Mobiltelefon szolgáltatások, csak "nagyban" és központosítva" - foglalja össze a megoldás lényegét Sándor Zoltán. A közös telefonkönyvet használni akaróknak nem csak IP telefonra, de az azokat egy rendszerbe kötõ IP telefonközpontra is szükségük lesz.
Olyan mint amikor a térképet felváltotta a GPS „A közös céges telefonkönyv fejlesztésének következõ lépése, hogy ne csak IP telefonról hanem mobilról is elérhetõek legyen a ügyfeleink hívószámait tartalmazó adatbázis” – avat be Sándor Zoltán a fejlesztés tervekben. Például épp egy találkozóra igyekszünk, (és elfelejtettük a mobilba menteni a partner telefonszámát) akkor nem szükséges irodába telefonálhatni, hogy "…ad már meg, kérlek, Kovács úr telefonszámát…", hanem mobilunkról a céges központi telefonkönyvbõl – mobil interneten át – egy pillanat alatt kikereshetjük Kovács úr számát és már hívhatjuk is.
Szükségtelenné válik névjegykártyatartó, megszûnik a idegesítõ jegyzetfüzet lapozgatás, és a sehonnan máshonnan be nem szerezhetõ kis cetlik sem tudnak többé eltûnni. "Minden telefonszámot egy központi helyen tárolunk, és azt megosztjuk a cég összes munkatársával." – folytatja Sándor. A változás olyan nagymértékû, mint amikor például GPS-re cseréltük a térképeket.
Akkor itt a vége? Az igazi nagy durranás az volna ha sikerülne a teljes országos telefonkönyvet elektronikus formában a készülékek kijelzõjére kiíratni. Ennek persze több technikai és jogi akadálya is van. A telefonkönyv elérhetõ ugyan CD-s kiadásban is, de azt csak számítógépünkön használhatjuk, nem integrálható a telefonközponttal.
Ha elhárulnak a jogi akadályok és a felhasználók az Országos telefonkönyvben asztali Ip telefon készülékükrõl és mobiljukról tudnak keresni és hívni– szakértõk szerint az akár a hagyományos papír alapú telefonkönyvek végét is jelentheti.
De addig még sok fából lesz vékony papíros, szürke vastag könyv, amit évente kihajítunk...
Forrás: www.telefonkozpont.eu
|
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...