A magyar interneten kétféle vállalkozással találkozhatunk. Az egyik a klasszikus offline cég internetes megjelenése, a másik pedig a napjainkban elterjedt web2.0-ás honlapok, amelyek közösségépítõ erejüknek köszönhetõen sikeres online vállalkozások. Sok üzletember invesztált sok pénzt abba, hogy az ilyen honlapok létrejöjjenek. Sokan meglátták a lehetõséget és éltek is vele. Azt azonban sosem értettem, hogy ha valaki meglátta ebben a lehetõséget, akkor miért nem látta meg az internetes interaktív reklámban rejlõ potenciált is? Manapság erre egyre többen jönnek rá.
Interaktív reklám, internet? Azokról a vállalkozásokról beszélek, akik offline módon vannak jelen a piacon. Például autókölcsönzõk, kiskereskedések stb. Ezeknek a kis- és középvállalkozásoknak nagyon fontos egy jól pozícionált reklám, amit újságban vagy cégkatalógusokban adnak fel. Érdekes módon sokan észreveszik, ha semmit nem mond egy ilyen reklám, akkor nem is nagyon lesz bevétele és új ügyfele. Na igen, a kkv-k azonban ezt még nem nagyon szeretik átültetni az internetre is. Hogy miért? Az számomra rejtély. Ha minden költséget és elérhetõséget számba veszünk, akkor az internet a leghatékonyabb/legköltségkímélõbb módszer.
Üdvözlöm! Ma a magyar kkv honlapok 80 százalékánál ez a fõcím fogad minket. Van egy jó példám erre, amit mostanában elég gyakran használok – sajnos. Ön mikor adott fel utoljára olyan hirdetést egy újságban, hogy „Üdvözlöm a hirdetésemben!”? A reakció erre valószínûleg egy orbitális röhögõ görcs. Pedig ha egy kicsit belegondolunk, ugyanolyan jó, vagy még jobb reklámként használhatnánk az internetet, egy megfelelõen felépített honlappal, mint egy újság-, vagy plakáthirdetést. Azzal az elõnnyel, hogy csak egyszer kell kifizetni a megvalósítás költségét, és csak évente egyszer a tárhely bérleti díjat.
Majd a Józsi unokaöccse megcsinálja! Ezzel szintén nagyon gyakran találkozok. Minek profi webdesigner, vagy online marketing szakértõ, ha én honlapot akarok? Nem szükséges! Az eredmény azonban látható az internetes honlapok többségénél! Az ismerõs unokaöccse tud honlapot készíteni, hiszen már az általános iskolában is oktatják. Azonban mégsem írat minden ügyvezetõ üzleti tervet a gyerekével csak azért, mert tud írni. A jó reklám mindig pénzbe kerül. Egy jó internetes megjelenést, amivel képesek vagyunk interaktívan kommunikálni ügyfeleink felé, vagy eladni, új ügyfeleket hozni, azt a rendszert nem képes elkészíteni a Józsi unokaöccse. Próbáljon egyszer reklámot is íratni vele. Ugye hogy nem fog menni?
Amíg ez a helyzet a legtöbb kkv-nál, addig ne is számítsunk másra, mint egy rakás fölöslegesen üzemeltetett honlapra. Az olyanok, akik ezt felismerték és tettek is érte, fényévekkel mások elõtt járnak ezen a téren. A web2-es szolgáltatások reklámhatékonysága pedig csak ezek után jönne. Annak ereje megsokszorozza a jól felépített honlap látogatóit, és ezzel elterjeszti a vállalkozása hírét. De az offline vállalkozások web2-es reklámkihasználtsága még igencsak alacsony, ami abból következik, hogy maguk a honlapok is gyengécskék.
|
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...