2019-04-19 14:18 |
 

 
    Vállalkozás Online a Twitter-en  Vállalkozás Online a Facebook-on  Vállalkozás Online a Facebook-on
Címlap arrow E-business arrow Az online marketingsiker mérése

Rovatok
Címlap
Vállalkozás indítása
A vállalkozó
Marketing
E-business
Pénzügyek
Adózás
Jog
Menedzsment
Állás - Munka
Európai Unió
Üzleti etika
KKV e-Learning
Letöltés
Névjegy
e-Tartalom
Hasznos linkek
KKV apró
Üzleti könyvtár
Üzleti K.V.
Cikk beküldése
Keresés
E-tanulmány - Hogyan vezessünk könyvelő irodát?
Hogyan vezessünk könyvelő irodát?

Ingyenesen letölthető e-tanulmány a Vállalkozás-online.hu regisztrált olvasóinak.

Ha már regisztrált, belépés után klikk ide.
Ha még nem, akkor ide.


Tovább...
 
Online tagok
Jelenleg 22 vendég van az oldalon.
Az online marketingsiker mérése Megosztom! Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Vallalkozás-online.hu   
2009-01-08 13:09

Végre van weboldalunk. Az emberek rákattintanak. És?! A webstratégiánk nem lesz teljes, ha nem használjuk ki egyik legfőbb előnyét a hagyományos marketinggel szemben: a rugalmasságát. Ez lehetővé teszi, hogy költséghatékonyan változtassuk meg stratégiánkat. A weblapunkról szerezett információ segít annak meghatározásában, hogy melyik termék megy jól, melyek nem; hogy a vállalkozás marketingstratégiája működik-e vagy sem; illetve a kulcsszavak milyen hatékonyan működnek a kereső motorokon.

Ezen adatok összegyűjtésével és értelmezésével a webanalitika foglalkozik, számtalan olyan alap mutatószámot használva, amellyel Ön is nyomon követheti sikerességét. Mielőtt azonban elkezdi a kampánya – és csak a kampány – sikerességét mérni, fontos, hogy tisztában legyen céljaival, és hogy ismerje a célközönséget. Önnek talán az a legfontosabb, hogy növelje az értékesítését és a bevételeit, de honlap ahhoz is hozzájárulhat, hogy potenciális vevőket szerezzen általa; hogy közösséget építsen; hogy növelje a márka ismertségét, de PR eszköznek is jól beválhat. A honlapját úgy is megszerkesztheti, hogy segítségével vállalkozásának bármilyen célját nyomon tudja követni. A tárhelyszolgáltatók tudnak olyan nyers adatokkal szolgálni, melyekkel megalapozhatja webanalitikáját, és könnyen kiszámolhat néhány olyan alapvető mutatószámot, amellyel a teljesítményét mérheti.

Találatok: minden file, amit letöltenek a weblapjáról „találatnak” számít. Ezek lehetnek képek, scriptek, vagy bármi más, amit a böngésző vagy a keresőmotor letölt ahhoz, hogy meg lehessen nézni az oldalt. Például, ha a honlapja tartalmaz négy képet és egy JavaScript file-t, az 5 találatként jelenik meg, jóllehet, csak egy ember nézte meg az oldalt. Ezért a találatok nem számítanak megbízható mértékegységnek, amikor a látogatók számának felmérése a cél.

Egyedi látogatók: a találatokkal ellentétben sokkal pontosabb mérési eszköznek bizonyul, ha azt nézzük meg, hány egyedi látogatója volt az oldalnak. Hacsak nem használ cookie-kat (lásd lent), ez a legjobb becslési módszer, főleg ha nincs lehetőség megbízhatóbbat választani.

Oldalletöltések: amikor az egyedi látogató felmegy a weboldalára, megtudhatja, hogy hány oldalt nézett meg, amit az oldalletöltések (page views) mutatószám ad meg. Ez akkor hasznos, ha azt vizsgálja, hogy a látogató milyen mélységig nézi meg a honlapját.

Hivatkozók (Referrers): azok az oldalak, ahonnan a látogató a honlapjára érkezett. Ez például egyszerű módját kínálja annak a felmérésére, hogy mennyire sikeres a keresőmotor stratégiája.

Ahhoz, hogy megértse, hogy a fogyasztók milyen online útvonalakat járnak be mielőtt vásárolnának, egy sokkal aktívabb mérési módszerre van szükség, az úgy nevezett oldalcímkézésre (page tagging). Kiegészítő kódot kell adni honlapja minden egyes oldalának, így nyomon követhetővé válik, hogy a vásárlók milyen útvonalakon járják be a honlapját. Választ kaphat olyan kérdésekre, mint:

  • A vásárlók a honlapról vagy „landing page”-en (landoló, érkező oldalak) keresztül érkeznek?
  • Melyik linkre klikkelnek a leggyakrabban?
  • Milyen mélységig nézik át a honlapot, illetve hány oldalt néznek meg egy alkalommal?

Például ha van egy termékbemutató, vagy egy link a honlapon lévő videóhoz, a page tagging módszerével láthatóvá válik, hogy melyik termékek, vagy modulok után érdeklődnek a látogatók leginkább. Az olyan szolgáltatások, mint a Google Analytics minden szükséges eszközt díjmentesen biztosít ahhoz, hogy az eredményeket online vizsgálja. Másik lehetőség cookie-k készítése. Ezek olyan szövegrészletek, melyeket a látogató böngészőjére küldenek, és melyek minden egyes alkalommal visszajönnek, mikor a látogató újból felmegy a honlapra. A cookie-k tartalmazhatnak információt a felhasználóról; úgymint a login adatokat, vagy vásárlói kosár információkat. Továbbá segítségükkel meg lehet számolni, hogy hány felhasználó hány alkalommal látogatta meg weboldalát.

Ezek az adatok segíthetnek abban, hogy jobban megértse a vásárlási szokásokat, és célzott ajánlatokat tehessen az egyes látogatóknak. Azonban vigyázni kell, mert nagyon könnyű elmerülni az információáradatban, aminek megszerzése sokkal inkább költséges lehet, mint amennyire hatékony, nem is beszélve a ráfordított időről. Tehát dönteni kell arról, hogy a webanalitikát hosszú távú ellenőrzésre, vagy napi taktikai eszközként használja, hiszen meg kell találnia az egyensúlyt a befektetés és az eredmények között.

Utolsó frissités ( 2009-01-08 13:19 )





Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >


Go to top of page Go to top of page
Vállalkozás Online Kövessen minket! Online névjegyek Cikk beküldése Link ajánlása Belépési adatok Kijelentkezés





Elfelejtette jelszavát
RSS
Vállalkozás-online.hu - Periodika
Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak
Üzleti könyvtár
Online névjegyek

Top 10 cikk
Friss comment
Friss cikkek
Nehéz üzlet a könyvvizsgálat és a könyvelés
A kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
 
Illúzió az ingyenes cégalapítás
Az ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
 
Szavazzon!
Ön vásárolt már infóterméket az internetről?
 
Friss K.V.
Vállalkozás indítása

Vállalkozás-online.hu - Periodika Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak Üzleti könyvtár Online névjegyek
| Címlap | Vállalkozás indítása | A vállalkozó | Marketing | E-business | Pénzügyek | Adózás | Jog | Menedzsment | Állás - Munka | Európai Unió | Üzleti etika | KKV e-Learning |