2017-07-21 02:42 | Vállalkozás-online.hu - vállalkozás működtetése
 

 
    Vállalkozás Online a Twitter-en  Vállalkozás Online a Facebook-on  Vállalkozás Online a Facebook-on
Címlap

Rovatok
Címlap
Vállalkozás indítása
A vállalkozó
Marketing
E-business
Pénzügyek
Adózás
Jog
Menedzsment
Állás - Munka
Európai Unió
Üzleti etika
KKV e-Learning
Szolgáltatások
Letöltés
Névjegy
e-Tartalom
Hasznos linkek
KKV apró
Üzleti könyvtár
Üzleti K.V.
Cikk beküldése
Keresés
Aktuális
Ingyenes e-book
Vállalkozás alapítása - gyakorlati tanácsok kezdőknek

Ingyenesen letölthető e-book a Vállalkozás-online.hu regisztrált olvasóinak.

Ha már regisztrált, belépés után klikk ide.
Ha még nem, akkor ide.


Tovább...
 
Online tagok
Marketing túlélő válságban Megosztom! Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Szilágyi Tímea   
2009-01-16 02:00

Marketing túlélő válságban A gazdasági válság sajnos nagymértékben sújtja a kisvállalkozókat. Ilyenkor a kis cégek vezetői megpróbálják meghúzni az amúgy is szűk nadrágszíjat, és a költségek lefaragásával igyekeznek talpon maradni. Válság idején azonban egyáltalán nem mindegy, hogy mely kiadások kerülnek a megnyirbálásra szánt kosárba.

Sajnálatos módon a marketing sok cégvezetőnek a kiadások kategóriájába tartozik. Úgy gondolják: mivel nem tartozik közvetlenül a tevékenységhez, ezért átmenetileg minden további nélkül szüneteltetni lehet. Sőt, szinte sokan meg is könnyebbülnek, hogy végre nem kell foglalkozni ezzel a területtel és koncentrálhatnak a szakmai dolgokra. Ez óriási hiba, melyre általában csak utólag szoktak rájönni a vállalkozók. Hiszen a marketing tevékenység olyan befektetés, ami a vetés-aratás törvényszerűség mentén működik. Így, ha a válság idején nincs vetés, akkor ezzel együtt később az aratás is elmarad. Amennyiben nem foglalkozunk a marketinggel, nem csak a szűk esztendőkben számíthatunk kisebb bevételre, hanem az enyhülés idején sem jön el az áhított felemelkedés. A válság idején semmiképpen ne mondjunk le a szórólap vagy katalóguskészítésről, az interneten való megjelenésről, a vevőkkel való kapcsolattartás különböző fajtáiról vagy a célcsoportnak szóló rendszeres kommunikációról.

Válságos időkben a marketing tevékenység csökkentése általában reflex-szerűen működik a kisvállalkozásoknál. Hogyha hangsúlyt helyezünk a megfelelő tudatos marketingtevékenységre, ezt kihasználva, még erősíthetjük is a piaci pozíciónkat, hiszen nagy valószínűséggel a konkurencia is a költéscsökkentésnek ezt az útját fogja választani

Ha mégis minden kötél szakad, és okvetlenül szüksége van a reklám célú kiadások csökkentésére, akkor se hagyja abba a reklámozást, érdemes inkább az alábbi ingyenes marketingeszközöket kihasználni:

1. E-mail marketingeszközök
2. Kereszt-maketing
3. Internet-marketing
+1 Szájreklám

1. Az e-mail marketingeszközök közé tartozik például a hírlevelek, e-mail kampányok küldése. A hírlevél célja nem feltétlenül vásárlásra való ösztönzés, inkább a bizalomépítés vagy a szakértelem erősítése. Az e-mail kampányok a termékeladásban játszanak fontos szerepet, nagy előnyük, hogy nem terheli postaköltség.

2. A kereszt-marketing tulajdonképpen kölcsönös ajánlás, együttműködés alapján működik. Célszerű olyan cégekkel felvenni a kapcsolatot, akik hasonló célcsoportoknak kínálnak terméket/szolgáltatást. Például, költségcsökkentés lehet közös szórólap készítése, vagy hirdetési felület bérlése.

3. Az Internet-marketingeszközöket a mai világban már nem szabad lehagyni a palettáról. Egyik alapvető eleme a honlap. Ám a weblap esetén kulcstényező lehet a magas látogatottság folyamatos fenntartása, a keresőkben való jó helyezés elérése, valamint a folyamatos frissítés és aktualizálás. Az internet számos ingyenes lehetőséget kínál ezzel kapcsolatban.

+1. A pozitív szájreklám ereje felbecsülhetetlen az üzleti életben. Ahhoz, hogy a bevételünk szempontjából is előnyös beszédtémát generáljunk a vevőink körében, inkább kreativitás, mint pénz szükséges. Válság idején az emberek különösen levertek, depressziósak lehetnek, ezt kihasználva, már apró figyelmességekkel is jó érzéseket, pozitív élményeket szerezhetünk ügyfeleinknek, amit aztán - ingyen reklámot szerezve ezáltal cégünknek - a legtöbbször megosztanak ismerőseikkel.

A fenti marketingeszközök segítségével csökkenthetjük átmenetileg a kiadásokat, de ennek ellenére a kifelé áramló kommunikáció és annak hatása megmarad, sőt jobban célba érhet. Soha ne feledjük, a nehéz időszak után is van élet, és ennek üzleti sikere a válság idején tett marketingtevékenységen áll vagy bukik.

Forrás: Szilágyi Tímea – www.mikromarketing.hu

Utolsó frissités ( 2009-01-19 13:15 )





Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >


Go to top of page Go to top of page
Vállalkozás Online Kövessen minket! Online névjegyek Cikk beküldése Link ajánlása Belépési adatok Kijelentkezés
Bejelentkezés





Elfelejtette jelszavát
Még nem regisztrált? Regisztráljon most
RSS
Vállalkozás-online.hu - Periodika
Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak
Üzleti könyvtár
Online névjegyek

Top 10 cikk
Friss comment
Friss cikkek
Interjú
Nehéz üzlet a könyvvizsgálat és a könyvelés
Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálóA kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
 
Illúzió az ingyenes cégalapítás
dr. Klausmann Kornél - Illúzió az ingyenes cégalapításAz ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
 
Szavazzon!
Ön vásárolt már infóterméket az internetről?
 
Friss K.V.
Vállalkozás indítása

Vállalkozás-online.hu - Periodika Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak Üzleti könyvtár Online névjegyek
| Címlap | Vállalkozás indítása | A vállalkozó | Marketing | E-business | Pénzügyek | Adózás | Jog | Menedzsment | Állás - Munka | Európai Unió | Üzleti etika | KKV e-Learning |