2017-07-21 02:37 | Vállalkozás-online.hu - vállalkozás működtetése
 

 
    Vállalkozás Online a Twitter-en  Vállalkozás Online a Facebook-on  Vállalkozás Online a Facebook-on
Címlap

Rovatok
Címlap
Vállalkozás indítása
A vállalkozó
Marketing
E-business
Pénzügyek
Adózás
Jog
Menedzsment
Állás - Munka
Európai Unió
Üzleti etika
KKV e-Learning
Szolgáltatások
Letöltés
Névjegy
e-Tartalom
Hasznos linkek
KKV apró
Üzleti könyvtár
Üzleti K.V.
Cikk beküldése
Keresés
Aktuális
Ingyenes e-book
Vállalkozás alapítása - gyakorlati tanácsok kezdőknek

Ingyenesen letölthető e-book a Vállalkozás-online.hu regisztrált olvasóinak.

Ha már regisztrált, belépés után klikk ide.
Ha még nem, akkor ide.


Tovább...
 
Online tagok
Sikeres online könyvmarketing 10 lépésben Megosztom! Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Vallalkozás-online.hu   
2009-02-05 00:00

Sikeres online könyvmarketing 10 lépésbenEgy könyv online marketingje egyszerre kifizetődő és kihívásokkal teli. Kifizetődő, mert az online marketingeszközök többsége ingyenes, vagy csekély költséggel jár. Tudni azonban, hogy mit és milyen sorrendben kell tenni, már sokkal több kihívást rejt magában. Nézzünk most egy online könyvmarketing módszert az, amelynek segítségével befolyásolni tudjuk munkánk eredményességét, illetve folyamatosan növelhetjük az értékesítést is.

Az ad hoc könyvmarketing csak túl sok energiát visz el, ráadásul az eredmények is elmaradnak. Azonban, ha megfelelő sorrendben használja az egyes marketing eszközöket, akkor a munkája hatványozottan hozza az elvárt hasznot - hosszú távon is. Mindegy, hogy a könyvét hagyományos kiadón keresztül, vagy saját maga adja ki, Önnek is részt kell vennie könyve marketingjében, népszerűsítésében. Kövesse az alábbi 10 lépést: keltse fel az érdeklődést, adja el a könyvét. Alkalmazza a következő eszközöket, maximalizálja az online marketing eredményét.

Hat hónappal a megjelenés előtt

1. Készítsen egy honlapot könyvének. Ne olyat, mint egy hagyományos honlap, melyet a kiadók is készítenek szerzőik számára. Saját honlapra van szüksége, ahol Ön felelős a tartalomért, melynek a domain neve a könyv címe. Alkalmazzon professzionális szövegírót, aki megírja a kezdőoldalt. Bizonyosodjon meg arról, hogy a honlapja a kereső motorok és az ügyfelek szempontjából egyaránt optimalizált. Az írás és az internetes szövegírás nem ugyan az. Azért, mert megírt egy könyvet, még nem biztos, hogy eléggé felkészült a honlap szövegének megírására is.

Négy hónappal a megjelenés előtt

2. Kezdjen el blogot írni a könyvéről, aminek célja, hogy kapcsolatba lépjen és párbeszédbe kezdjen másokkal a koncepcióról, a könyvvel kapcsolatos elgondolásokról. A blogra tekintsen úgy, mint holnapja kiterjesztésére és támogató eszközére. Írjon blog bejegyzést legalább heti két-három alkalommal. Ezzel egy időben kezdjen kommenteket írni más olyan emberek blogjára, akik a könyvéhez kapcsolódó témában blogolnak. A kommenteknél bizonyosodjon meg arról, hogy az Ön teljes neve, a könyvének címe, és a honlapjára vagy a blogjára mutató linket is beírta. Folytassa a könyvéről szóló kommentek és a blog írását az elkövetkezendő 18-36 hónapban is.

3. Kezdjen el cikkeket írni online kiadványokba. A magyar neten is van olyan gyűjtőhely, ahová beküldheti cikkeit (e-Tartalom például). Írjon 500-750 szavas, a könyve témájával összefüggő cikkeket. Jelentessen meg ezekből annyit, amennyit csak tud, mielőtt a könyve megjelenne. Ezekben a cikkekben is adja meg honlapja vagy blogja címét. A végén szólítson fel cselekvésre, például: "Kattintson ide, és töltsön le egy ingyenes fejezetet". Folytassa a cikkek írását jövőbeni olvasóinak az elkövetkező 18-36 hónapban is.

Két hónappal a megjelenés előtt

4. Készítsen egy virtuális "könyv road-showt" az interneten. Ugye még nem is tudta, hogy egyáltalán létezik ilyen! A virtuális sokkal jobb, mint a hagyományos könyvbemutató. Íme, hogy miért: " Izgalmas nyomon követni, ahogyan a könyv híre egyik blgoról a másikra terjed. " Üdítő látni, ahogyan a könyv címe különböző helyeken bukkan fel az Interneten. " Minden pénzt megér elolvasni más emberek kommentjeit. " Nagyszerű rálátást biztosít, ha a könyvre más ember szemszögéből tudunk tekinteni. " Felesleges pénzt költeni az utazásra, az egészet el lehet végezni otthonról. Keressen meg olyan bloggereket, akik a könyve témájával foglalkoznak. Ajánljon fel nekik egy-egy példányt, hogy írjanak róla kritikát a virtuális road-show idejére. A virtuális road-show kezdetét a könyve megjelenése utáni második hétre tegye, majd töltse meg annyi virtuális megállóval, amennyivel csak lehetséges.

A könyv megjelenésének ideje

5. Tudassa az illetékesekkel, hogy szívesen ad interjút. Az internet számtalan lehetőséget nyújt interjúk készítésére és rengeteg ember érdekelt lehet benne. Vannak szerzők, akik napi 5 interjút adnak a megjelenéskor - ami elég erőteljes marketingstratégia. Napi 5 interjú talán nem szükséges, de heti 5 alkalom már segít abban, hogy megismerjék a nevét és könyvét, hogy beszéljenek Önről és a könyvéről. A kiadást követően egy teljes évig folyamatosan keresse a lehetőséget, hogy interjút adjon.

6. Folyamatosan írjon sajtóközleményt a könyvéről. Mindent, ami hírértékű tudasson az emberekkel. Például a könyv kiadásának időpontját, a virtuális road-show menetrendjét, nyilvános beszédeket, vagy bármilyen díjat, amit nyert. Adja közzé ezeket minden ingyenes PR csatornán. Különleges alkalmakkor használjon fizetős PR eszközöket is. Folytassa a sajtó kiadványok és közlemények írását egy éven keresztül.

Két hónappal a könyv megjelenés után

7. Használja a közösségi médiát, az online kapcsolatokat a könyv promóciójához. Kezdetben csak 1-2 felületet válasszon, különben hamar belefáradhat. Készítse el a profilját és kezdje el reklámozni könyvét. A lényeg, hogy aktív maradjon. Ahogy múlik az év vonjon be újabb és újabb közösségi eszközöket.

8. Nevezze be könyvét országos versenyekbe. Ha nyer, vagy helyezést ér el, észreveszik Önt, reflektorfénybe kerülhet, és nő az Ön és a könyve ismertsége egyaránt. Azon túl, hogy könyvén megjelenhet a helyezés, fel is kerül a toplistákra, amit online és nyomtatott formában is megküldenek az illetékeseknek. Nevezze be a könyvét, ha teheti a megjelenést követő 1-2 évben.

Hat hónappal a könyv megjelenése után

9. Készítsen egy bevezető videót könyvéről (könyv trailer-t). Ez viszonylag költséges dolog, de azért fontolja meg, hogy saját maga készíti-e a videót, vagy megbíz egy profit. Ha szakértő céget bíz meg elképzelhető az is, hogy hozzáfér az adott cég marketing hálózatához. Amennyiben a videót magának készíti el, számolnia kell a tanulási időszakkal, amíg összeáll a végleges videó. A videó trailer nyújtson kellő információt, szórakoztasson, legyen rövid és lényegre törő (ne legyen hosszabb három percnél), továbbá legyen és professzionális. Aztán töltse fel minden lehetséges videó megosztó oldalra. A következő évben készítsen több 1 perces videót a könyvről és terjessze őket.

Nyolc hónappal a könyv megjelenés után

10. Használja a Google AdWords szolgáltatását a könyve reklámozásához. A Google AdWords a Google saját reklámfelülete, amely klikkelés alapú díjszabással dolgozik. Ilyen hirdetések a szponzorált linkek, melyek a kereső oldalainak jobb sarkában jelennek meg. Mivel a hirdető minden egyes klikkelés után fizet, alaposan gondolja át, hogy egy hónapban mennyit szeretne egy ilyen típusú reklámra költeni. Ha tudja, hogy milyen kulcsszavakat kell használni, és milyen niche piacot szeretne megcélozni, akkor viszont nagyon hatékony reklámozási forma lehet. A regisztráció nagyon könnyű, folyamatosan lehet változtatni a szponzorált kulcsszavakon, így maximalizálhatja a sikerét. Legjobb, ha profi szakembert bíz meg, vagy elvégez egy szakirányú gyorstalpalót/infóterméket. Addig használja ezt az eszközt, ameddig csak szeretné.

A hatékony online marketing nem ad hoc. Több lehetősége is van arra, hogy az olvasók tudomást szerezzenek a könyvéről, de be is vonhatja őket az eladásnövelésbe. A megvalósítás érdekében aktív szerepet kell vállalnia a könyv marketingjében. Kövesse a fenti lépéseket a leírt sorrendben, hogy maximalizálni tudja hatékonyságát, a könyve eladási mutatója pedig folyamatosan növekedjen.
Utolsó frissités ( 2009-02-12 12:04 )





Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >


Go to top of page Go to top of page
Vállalkozás Online Kövessen minket! Online névjegyek Cikk beküldése Link ajánlása Belépési adatok Kijelentkezés
Bejelentkezés





Elfelejtette jelszavát
Még nem regisztrált? Regisztráljon most
RSS
Vállalkozás-online.hu - Periodika
Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak
Üzleti könyvtár
Online névjegyek

Top 10 cikk
Friss comment
Friss cikkek
Interjú
Nehéz üzlet a könyvvizsgálat és a könyvelés
Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálóA kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
 
Illúzió az ingyenes cégalapítás
dr. Klausmann Kornél - Illúzió az ingyenes cégalapításAz ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
 
Szavazzon!
Ön vásárolt már infóterméket az internetről?
 
Friss K.V.
Vállalkozás indítása

Vállalkozás-online.hu - Periodika Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak Üzleti könyvtár Online névjegyek
| Címlap | Vállalkozás indítása | A vállalkozó | Marketing | E-business | Pénzügyek | Adózás | Jog | Menedzsment | Állás - Munka | Európai Unió | Üzleti etika | KKV e-Learning |