2017-09-24 17:56 | Vállalkozás-online.hu - vállalkozás működtetése
 

 
    Vállalkozás Online a Twitter-en  Vállalkozás Online a Facebook-on  Vállalkozás Online a Facebook-on
Címlap arrow Marketing arrow Tapadós marketingüzenet

Rovatok
Címlap
Vállalkozás indítása
A vállalkozó
Marketing
E-business
Pénzügyek
Adózás
Jog
Menedzsment
Állás - Munka
Európai Unió
Üzleti etika
KKV e-Learning
Szolgáltatások
Letöltés
Névjegy
e-Tartalom
Hasznos linkek
KKV apró
Üzleti könyvtár
Üzleti K.V.
Cikk beküldése
Keresés
Aktuális
Ingyenes e-book
Vállalkozás alapítása - gyakorlati tanácsok kezdőknek

Ingyenesen letölthető e-book a Vállalkozás-online.hu regisztrált olvasóinak.

Ha már regisztrált, belépés után klikk ide.
Ha még nem, akkor ide.


Tovább...
 
Online tagok
Tapadós marketingüzenet Megosztom! Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Vallalkozás-online.hu   
2009-03-27 17:43
Tapadós marketingüzenetAz emlékezetes marketingüzenettel jól növelhető az eladások száma. Vegyünk sorra 4 alapvető tippet, hogy a vállalkozás marketing üzenetét felejthetetlenné tegyük és elkerüljük az ablakon kidobott hirdetési forintokat.


Előfordult már Önnel, hogy azon kapta magát, hogy egy reklám dallamát dúdolja, vagy egy reklámszlogent idézett? Nos ez sokunkkal előfordult már. Bizonyos dolgok csak úgy megtapadnak a fejünkben, sokszor úgy tűnik, talán örökre is. De mi tesz egy marketing üzenetet emlékezetessé, mitől tapad meg az emberi agyban, míg a többi sok ezerre csak alig vagy egyáltalán nem emlékszünk?

Az emberek memóriája igencsak bonyolultan és szelektíven működik. Olyan dolgokra emlékszünk, amelyek csakis önmagunknak fontosak, nem pedig másoknak. Mindenki saját és egyedi szűrővel rendelkezik, amelyen keresztül látja és megtapasztalja a világot, és ebbe a felénk irányuló marketingüzenetek is beletartoznak.

A fogyasztók eléréséhez és befolyásolásához évente marketingre elköltött milliárdokat csakis mért és kutatással alátámasztott kampányokban használják fel. Ezekből a kutatásokból világosan látszik, hogy mi tehet egy marketingüzenetet emlékezetessé. Kiválasztottunk 4 elemet ezek közül, amelyeket alkalmazva sikeresen javíthatja vállalkozása marketingüzenetének eredményességét.

  1. Érzelmeket vált ki Hasson akár a szívükre, sokkolja őket, okozzon meglepetést vagy nevettessen, az üzenet befogadója összhangba kerül a kibocsájtóval és jobban fog emlékezni a marketingüzenetre, mivel az érzelmeire volt hatással. Nem meglepő tehát, hogy a díjnyertes reklámfilmek is megnevettetik az embereket. Az üzenet maga eléri, hogy újra és újra megnézzék vagy meghallgassák, még akkor is, ha már jól ismerik a poént. De más érzelmek is emlékezetessé tehetik a reklámot. Gondoljunk csak az olyan hirdetésekre, amelyek oly sok ember szemébe csalnak könnyeket. Az ember emlékszik azokra a dolgokra, amelyek a szívét, elméjét vagy képzelőerejét érintik. Szeretünk továbbá magunkban dúdolni, például egy jó szignált, ezért ha az a vállalkozás nevét, vagy egy cselekvést is tartalmaz, akkor évekre is megmaradhat az üzenet a fogyasztóban.
  2. Személyes ajánlás Amikor a kutatók arra kérik a fogyasztókat, hogy sorolják fel, pontosan milyen tényezők vannak közvetlen hatással a vásárlási döntéseikre, akkor a barátok és ismerősök személyes ajánlásai mindig a listák élén szerepel. A kérdés tehát az, hogyan gerjeszthet személyes ajánlást eredményező szóbeszédet a vállalkozás marketingüzenete? A legalapvetőbb tényezők a kiváló termék vagy szolgáltatás, a tisztességes árak és a kimagasló vevőkezelés. A PR kampány keretében megjelenő online és nyomtatott cikkek, egy hatásos és részletes információkat tartalmazó weboldal, egy jól kidolgozott ajánlóprogram, vagy a vevőhűség programok mindegyike személyes ajánlásokhoz vezethet. Az online, vagy akár a hagyományos social networking segítségével szintén elérhetjük, hogy az emberek a vállalkozásunkról beszéljenek.
  3. "AHA" élmény Ha újat tanít, vagy felnyitja a szemünket bizonyos tényekről, akkor a marketingüzenet szintén emlékezetes marad. Az agyunk folyamatosan új információkat keres, tehát a jó reklám kinyitja az elmét új dolgokra vagy ötletekre. Gondoljunk azokra a hirdetésekre, amelyek arra buzdítják az embert, hogy a megszokott dolgokat új úton közelítse meg, vagy próbálja meg új, jobb eszközökkel megoldani a hétköznapi feladatokat. A legjobb marketingüzenetek kinyitják az emberi elmét.
  4. Kínáljon felejthetetlen megtakarításokat A mai világban a pénzmegtakarításra, vagy az igazán alacsony árakra emlékeznek az emberek, és terjesztik is családtagjaik és barátaik körében. Az ilyen ajánlatot azonban hihetővé is kell tenni, ezért kerülni érdemes a túlzó kijelentéseket, a fogyasztói és szakmai tesztekkel, továbbá kiegészítő adatokkal pedig bizalmat lehet építeni. A legfontosabb ugyanakkor, hogy az alacsony árat garantálni is kell, biztosítva ezzel, hogy megtakarítást kínáló vállalkozásra emlékezzen a vevő.
Utolsó frissités ( 2009-03-27 17:52 )





Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >


Go to top of page Go to top of page
Vállalkozás Online Kövessen minket! Online névjegyek Cikk beküldése Link ajánlása Belépési adatok Kijelentkezés
Bejelentkezés





Elfelejtette jelszavát
Még nem regisztrált? Regisztráljon most
RSS
Vállalkozás-online.hu - Periodika
Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak
Üzleti könyvtár
Online névjegyek

Top 10 cikk
Friss comment
Friss cikkek
Interjú
Nehéz üzlet a könyvvizsgálat és a könyvelés
Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálóA kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
 
Illúzió az ingyenes cégalapítás
dr. Klausmann Kornél - Illúzió az ingyenes cégalapításAz ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
 
Szavazzon!
Ön vásárolt már infóterméket az internetről?
 
Friss K.V.
Vállalkozás indítása

Vállalkozás-online.hu - Periodika Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak Üzleti könyvtár Online névjegyek
| Címlap | Vállalkozás indítása | A vállalkozó | Marketing | E-business | Pénzügyek | Adózás | Jog | Menedzsment | Állás - Munka | Európai Unió | Üzleti etika | KKV e-Learning |