2021-04-13 03:24 |
 

 
    Vállalkozás Online a Twitter-en  Vállalkozás Online a Facebook-on  Vállalkozás Online a Facebook-on
Címlap arrow Menedzsment arrow Honnan jön a pénz?

Rovatok
Címlap
Vállalkozás indítása
A vállalkozó
Marketing
E-business
Pénzügyek
Adózás
Jog
Menedzsment
Állás - Munka
Európai Unió
Üzleti etika
KKV e-Learning
Letöltés
Névjegy
e-Tartalom
Hasznos linkek
KKV apró
Üzleti könyvtár
Üzleti K.V.
Cikk beküldése
Keresés
Ingyenes e-book
Vállalkozás alapítása - gyakorlati tanácsok kezdőknek

Ingyenesen letölthető e-book a Vállalkozás-online.hu regisztrált olvasóinak.

Ha már regisztrált, belépés után klikk ide.
Ha még nem, akkor ide.


Tovább...
 
Online tagok
Jelenleg 7 vendég van az oldalon.
Honnan jön a pénz? Megosztom! Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Vallalkozás-online.hu   
2009-04-08 12:26

Minden vállalkozónak tudnia kell, hogy az üzleti modell, amiben a vállalkozása működik, milyen pontokon termel bevételt. Vajon tudja minden vállalkozó, hogy honnan is jön a pénz a cégébe?


A vállalkozónak pontosan ismernie kell azt a pontot, ahol a vállalkozása pénzt termel, ami azt jelenti, hogy megértette és tökéletesen ismeri a vállalkozása üzleti modelljét. A helyes döntések meghozatalához és a későbbi növekedéshez ez elengedhetetlen elvárás.

Amikor egy vállalkozás elindul, akkor a tulajdonos a jó üzleti ötletre koncentrál, de később a cég egyre kifinomultabban kezd működni, egyre több apróság kerül felszínre, amivel bonyolultabbá válik a működés. A vállalkozónak ekkor arra kell koncentrálnia, amihez a legjobban ért. Az értékesítő az értékesítésben marad, a termékfejlesztő a termékfejlesztésben, de senki sem lehet mindenes. Ezért fontos, hogy a vállalkozó folyamatosan figyelje a profitinformációk alakulását a cégben, különösen a versenytársak vonatkozásában.

Felmerülhet a kérdés: mire jó ez az információ egy kisvállalkozásban? A cégek a költségek elemzésével ismerhetik fel a pénztermelés pontos helyét az üzleti modelljükben, majd oda koncentrálnak, ahol a legjobb eredményeket tudják elérni. Ha tisztában vagyunk például a fix- és változó költségek alakulásával a különböző termelési szintekhez mérten, akkor már meg is tettük az első lépést, hogy megtaláljuk a pénz forrását. Könnyebben lehet így például a termékportfoliót is átalakítani: meg lehet találni az alacsony hasznot hozó terméket, javítani lehet a termékstruktúrát, esetleg el lehet hagyni néhányat, de az alulárazásra/túlárazásra is fény derülhet.

Ha annyira fontos tudni, honnan is jön a pénz a vállalkozásba, akkor vajon minden vállalkozó tisztában van ezzel? Nos, sajnos nem ez a helyzet. A vállalkozások többsége egy egész csomagként tekint a termékeire vagy szolgáltatásaira, és csak nagyon kevesen vizsgálják az egyes részek nyereségességét. Sokan mondhatják, hogy nehéz ezt külön-külön mérni, nem érdemes vesződni ezzel. Viszont érdemes kategorizálni, ami mindjárt könnyebbé teszi a dolgunk. Kisvállalatként pedig nyugodtan becsülhetünk is, mert csak kis mértékben tévedhetünk. Ha az ügyfélszolgálat jóformán csak egy termékcsoport kiszolgálását végzi, akkor nyugodtan allokálhatjuk annak költségét kizárólag oda. Apró kiadásnál ugyanakkor (bejárati ajtó javítása) már nincs is értelme precízen felosztani. Ha már csak megközelítőleg tudunk helyesen költségeket csoportosítani, akkor kkv méretben, a jó vezetői döntésekhez az éppen elég is lesz.

Kérdés, hogy milyen gyakran kell ilyen vizsgálatot végezni a vállalkozásban? Általánosságban az mondható, hogy a negyedéves értékelések megfelelő gyakoriságúak, feltéve, hogy ezt a könyvelési nyilvántartás is támogatni tudja. Ettől a gyakoriságtól némileg el lehet térni, de nem nagyon érdemes.

Ne felejtsük el ugyanakkor, hogy a vállalkozás legfontosabb prioritása még mindig a vevőszerzés, és a profitelemzésnek is ezt kell szolgálnia.
Utolsó frissités ( 2009-04-08 12:38 )





Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >


Go to top of page Go to top of page
Vállalkozás Online Kövessen minket! Online névjegyek Cikk beküldése Link ajánlása Belépési adatok Kijelentkezés





Elfelejtette jelszavát
RSS
Vállalkozás-online.hu - Periodika
Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak
Üzleti könyvtár
Online névjegyek

Top 10 cikk
Friss comment
Friss cikkek
Nehéz üzlet a könyvvizsgálat és a könyvelés
A kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
 
Illúzió az ingyenes cégalapítás
Az ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
 
Szavazzon!
Ön vásárolt már infóterméket az internetről?
 
Friss K.V.
Vállalkozás indítása

Vállalkozás-online.hu - Periodika Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak Üzleti könyvtár Online névjegyek
| Címlap | Vállalkozás indítása | A vállalkozó | Marketing | E-business | Pénzügyek | Adózás | Jog | Menedzsment | Állás - Munka | Európai Unió | Üzleti etika | KKV e-Learning |