2017-09-24 17:48 | Vállalkozás-online.hu - vállalkozás működtetése
 

 
    Vállalkozás Online a Twitter-en  Vállalkozás Online a Facebook-on  Vállalkozás Online a Facebook-on
Címlap

Rovatok
Címlap
Vállalkozás indítása
A vállalkozó
Marketing
E-business
Pénzügyek
Adózás
Jog
Menedzsment
Állás - Munka
Európai Unió
Üzleti etika
KKV e-Learning
Szolgáltatások
Letöltés
Névjegy
e-Tartalom
Hasznos linkek
KKV apró
Üzleti könyvtár
Üzleti K.V.
Cikk beküldése
Keresés
Aktuális
E-tanulmány - Hogyan vezessünk könyvelő irodát?
Hogyan vezessünk könyvelő irodát?

Ingyenesen letölthető e-tanulmány a Vállalkozás-online.hu regisztrált olvasóinak.

Ha már regisztrált, belépés után klikk ide.
Ha még nem, akkor ide.


Tovább...
 
Online tagok
Jelenleg 1 vendég van az oldalon.
A gerilla marketing olcsó és hatásos Megosztom! Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Vállalkozas-online.hu   
2009-04-22 11:01
A gerilla marketing olcsó és hatásosAmikor a nagyvállalatok a válság okozta költségcsökkentések miatt megnyirbálják marketingkiadásaikat, a kisvállalkozásoknak érdemes a brand erősítésen elgondolkodni. Ha belevágna, akkor legyen kreatív! Kis költségvetésből a gerilla marketing lehet az az eszköz, amivel nagy, szórakoztató és élményt adó kampányt futtathat.

Mi a gerilla marketing? A gerilla marketing fogalmát talán úgy adhatjuk meg leginkább, ha megmondjuk, mit nem jelent: reklám- és szponzorációs felületek vásárlását nem jelenti. Tankönyvi megfogalmazás szerint a gerilla marketing a reklámozás és a fogyasztókkal fenntartott személyes kommunikáció innovatív, szokatlan, gyakran meghökkentő módszereket használó formája a marketingüzenetek célba juttatása érdekében. A gerilla marketing több formában is megjelenhet. A legtöbbünknek valószínűleg az jut eszébe, amikor jelmezbe öltözött emberek osztanak ki termékmintákat az utcán, vagy az építkezések kerítésére kiragasztott plakátok. Valamivel kreatívabb megoldás a krétafirka a járdán, de sokan emlékezhetnek a Metro újság kampányára is, amikor táblákkal beálltak a piros lámpánál várakozó kocsik elé. Új termék bevezetésénél, céges eseményeknek (például boltnyitás), speciális akcióknak kiváló lehetőség a gerilla marketing. Lényege, hogy maradjon egyszerű, de legyen élményszerű. Olyan megoldást kell találnia, amire válaszolni fog a célpiaca, olyat, ami feldobja az emberek napját, kizökkenti őket a rutinból. Ezzel marad ugyanis emlékezetes az üzenete.

A gerilla marketing során az eszközöket, a tevékenységeket, az embereket nem a megszokott rutin szerint használjuk. Éppen ezért nincsenek is szabályai, minden méretben és formában létezhet. Ha helyesen használják, segítségével alacsony költségvetésű, nagyhatású útját találhatjuk a jövőbeni fogyasztókhoz.

Mi az üzenet? Egy gerilla marketing kampány megtervezésénél elsőként tisztáznia kell, hogy mi az üzenet. A világosan megfogalmazott üzenet segíteni fog az eszközök kiválasztásában, és könnyebben megoldhatjuk, hogy az üzenet tényleg megragadjon a célpiac fejében. Így egy virágárusnak teljesen más tónust kell megválasztania, mint egy könyvelőnek. Érdemes lehet megfontolni, hogy összefogjon más vállalkozóval, például a helyi kifőzdével.

A kampánystáb Kisvállalkozóként nehéz lehet országos méretű intézménnyel szervezkedni a gerilla kampányhoz, olcsóbban jöhetünk ki, ha saját magunk szervezzük meg a kampány stábját, akár kereszt-promóció keretében is. A kölcsönös segítségre mindig talál partnert. Borkereskedőként megkérheti a szomszédos pizzázót, hogy osszanak ki meghívókat a következő borkóstolóra, cserébe Ön pizza-kuponokat oszthat ki a borkóstolón. Könyvelőként együttműködhet ügyvédekkel.

A nagyvállalatokkal még jó időkben is nehéz versenyezni. A recesszióban ugyanakkor az emberek igyekeznek közösséget keresni, amelyben támogatni tudják egymást. Használja ki ezt az ösztönös viselkedést és szervezzen közösséget. Jó alkalom lehet helyi összejövetelek, előadások, workshopok, szemináriumok szervezése a cég tevékenységének témájában. Teremtsen kapcsolatot, hadd érezzék a vevők, hogy törődnek velük, hogy van kihez menniük, amikor kérdésük van. Megéri a befektetést, mert bevétellé konvertálódik később.
Utolsó frissités ( 2009-04-22 11:19 )





Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >


Go to top of page Go to top of page
Vállalkozás Online Kövessen minket! Online névjegyek Cikk beküldése Link ajánlása Belépési adatok Kijelentkezés
Bejelentkezés





Elfelejtette jelszavát
Még nem regisztrált? Regisztráljon most
RSS
Vállalkozás-online.hu - Periodika
Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak
Üzleti könyvtár
Online névjegyek

Top 10 cikk
Friss comment
Friss cikkek
Interjú
Nehéz üzlet a könyvvizsgálat és a könyvelés
Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálóA kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
 
Illúzió az ingyenes cégalapítás
dr. Klausmann Kornél - Illúzió az ingyenes cégalapításAz ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
 
Szavazzon!
Ön vásárolt már infóterméket az internetről?
 
Friss K.V.
Vállalkozás indítása

Vállalkozás-online.hu - Periodika Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak Üzleti könyvtár Online névjegyek
| Címlap | Vállalkozás indítása | A vállalkozó | Marketing | E-business | Pénzügyek | Adózás | Jog | Menedzsment | Állás - Munka | Európai Unió | Üzleti etika | KKV e-Learning |