Nemrég olvastam egy idei felmérést, melynek
kiemelt témája a webáruház volt. Egész pontosan arról szólt, hogy milyen elvárásokat
támasztanak az internetezõk a webshopokkal kapcsolatosan. Akinek már van webáruháza
vagy tervezi annak megnyitását, akkor jó ha tudja, mit várnak el tõle a látogatók.
Errõl lesz szó a továbbiakban.
Webshopban történõ vásárlásnak köztudottan van két lényeges elõnye: ez a
kényelem és a gyorsaság. Akár kedvenc hintaszékünkbõl pillanatok alatt meg
tudjuk venni azt, ami szeretnénk, ráadásul a non-stop nyitva tartás miatt
ezt akár éjjel 2 órakor is megtehetjük. Nem kell sorban állással, utazgatással,
bájcsevegéssel fecsérelni az amúgy is drága idõnket, ezért pénz és idõtakarékos
megoldás az online vásárlás, ennek ellenére Magyarországon lassú ütemben növekszik
az internetes vásárlók köre.
A kutatás rámutat arra, hogy fokozatosan bõvül viszont az a réteg, aki a vásárlás
elõtt információgyûjtésre használja az online boltokat. Erre a neten annyi
idõt szánhat az ember, amennyit csak akar, hiszen nem néz szúrós pillantásokkal
az eladó, ha tizedszerre is meg akarjuk nézni a termék leírását, vagy a mûszaki
adatokon alaposabban át akarjuk rágni magunkat. Van idõ hosszasan mérlegelni
az egyes alternatívák között. Most nézzünk néhány olyan kiemelten fontos elvárást,
amit az internetezõk megneveztek online boltokkal kapcsolatban.
A válaszadók többsége, 75%-a szerint kiemelten fontos
a megfelelõ, részletes termékinformáció. A termékrõl szóló leírás, tájékoztató
úgy tûnik, az egyik legfontosabb elvárás, hiszen ezek az elõbb említett
vásárlás elõtti információ begyûjtésének elengedhetetlen részei.
A kutatás szerint 63%-nak lényeges, hogy olcsóbban lehessen vásárolni a
webáruházban, mint az üzletben.
Az internetezõk elég magas aránya, 62%-a nyilatkozott
úgy, hogy fontosnak tartja, hogy a webáruház értesítést küldjön az aktuális
akciókról.
63% szerint nélkülözhetetlen a termékfotó, preferálja a felnagyítható funkciót.
Megint 60%-uk természetesnek veszi, hogy bizonyos összeg felett ingyenes
a kiszállítás.
Mivel vásárlás elõtt szeretjük megismerni mások tapasztalatát az adott
árucikkel kapcsolatban, így lényeges elem egy webshopban a fogyasztói értékelés,
valamint a fórum, ahol a felhasználók megoszthatják véleményüket, tapasztalatukat
a termékrõl. Ezt a funkciót a megkérdezetteknek közel a fele tartja lényegesnek.
Ez utóbbi – megjegyzem - jó lehetõsége arra, hogy látogató kicsit lelassuljon
a böngészésben és több idõt töltsön el a honlapon.
A megkérdezettek 30%-ának elvárása, hogy az online bolttól rendszeresen
hírleveleket kapjon.
A fenti felsorolást, szerintem, minden jelenlegi és leendõ webáruház tulajdonosnak
ismernie kellene és nem utolsó sorban figyelembe venni a programozásnál, fejlesztésnél.
Sosem árt tisztán látni, milyen elvárásoknak kell megfelelni a mai internetezõ
társadalomban. Érdemes gyorsan lecsekkolnia mindenkinek a saját online boltját,
hogy átmegy-e a rostán!
A kötelezõ könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelõvel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelõk helyzetérõl.
Az ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínûleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségrõl, az ingyenes cégalapításról.
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...