2017-07-27 20:44 | Vállalkozás-online.hu - vállalkozás működtetése
 

 
    Vállalkozás Online a Twitter-en  Vállalkozás Online a Facebook-on  Vállalkozás Online a Facebook-on
Címlap

Rovatok
Címlap
Vállalkozás indítása
A vállalkozó
Marketing
E-business
Pénzügyek
Adózás
Jog
Menedzsment
Állás - Munka
Európai Unió
Üzleti etika
KKV e-Learning
Szolgáltatások
Letöltés
Névjegy
e-Tartalom
Hasznos linkek
KKV apró
Üzleti könyvtár
Üzleti K.V.
Cikk beküldése
Keresés
Aktuális
E-tanulmány - Hogyan vezessünk könyvelő irodát?
Hogyan vezessünk könyvelő irodát?

Ingyenesen letölthető e-tanulmány a Vállalkozás-online.hu regisztrált olvasóinak.

Ha már regisztrált, belépés után klikk ide.
Ha még nem, akkor ide.


Tovább...
 
Online tagok
Mit várnak el a webáruházak látogatói? Megosztom! Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Szilágyi Tímea   
2009-08-28 16:09
Mit várnak el a webáruházak látogatói? Nemrég olvastam egy idei felmérést, melynek kiemelt témája a webáruház volt. Egész pontosan arról szólt, hogy milyen elvárásokat támasztanak az internetezők a webshopokkal kapcsolatosan. Akinek már van webáruháza vagy tervezi annak megnyitását, akkor jó ha tudja, mit várnak el tőle a látogatók. Erről lesz szó a továbbiakban.


Webshopban történő vásárlásnak köztudottan van két lényeges előnye: ez a kényelem és a gyorsaság. Akár kedvenc hintaszékünkből pillanatok alatt meg tudjuk venni azt, ami szeretnénk, ráadásul a non-stop nyitva tartás miatt ezt akár éjjel 2 órakor is megtehetjük. Nem kell sorban állással, utazgatással, bájcsevegéssel fecsérelni az amúgy is drága időnket, ezért pénz és időtakarékos megoldás az online vásárlás, ennek ellenére Magyarországon lassú ütemben növekszik az internetes vásárlók köre.

A kutatás rámutat arra, hogy fokozatosan bővül viszont az a réteg, aki a vásárlás előtt információgyűjtésre használja az online boltokat. Erre a neten annyi időt szánhat az ember, amennyit csak akar, hiszen nem néz szúrós pillantásokkal az eladó, ha tizedszerre is meg akarjuk nézni a termék leírását, vagy a műszaki adatokon alaposabban át akarjuk rágni magunkat. Van idő hosszasan mérlegelni az egyes alternatívák között. Most nézzünk néhány olyan kiemelten fontos elvárást, amit az internetezők megneveztek online boltokkal kapcsolatban.

  • A válaszadók többsége, 75%-a szerint kiemelten fontos a megfelelő, részletes termékinformáció. A termékről szóló leírás, tájékoztató úgy tűnik, az egyik legfontosabb elvárás, hiszen ezek az előbb említett vásárlás előtti információ begyűjtésének elengedhetetlen részei.
  • A kutatás szerint 63%-nak lényeges, hogy olcsóbban lehessen vásárolni a webáruházban, mint az üzletben.
  • Az internetezők elég magas aránya, 62%-a nyilatkozott úgy, hogy fontosnak tartja, hogy a webáruház értesítést küldjön az aktuális akciókról.
  • 63% szerint nélkülözhetetlen a termékfotó, preferálja a felnagyítható funkciót.
  • Megint 60%-uk természetesnek veszi, hogy bizonyos összeg felett ingyenes a kiszállítás.
  • Mivel vásárlás előtt szeretjük megismerni mások tapasztalatát az adott árucikkel kapcsolatban, így lényeges elem egy webshopban a fogyasztói értékelés, valamint a fórum, ahol a felhasználók megoszthatják véleményüket, tapasztalatukat a termékről. Ezt a funkciót a megkérdezetteknek közel a fele tartja lényegesnek. Ez utóbbi – megjegyzem - jó lehetősége arra, hogy látogató kicsit lelassuljon a böngészésben és több időt töltsön el a honlapon.
  • A megkérdezettek 30%-ának elvárása, hogy az online bolttól rendszeresen hírleveleket kapjon.

A fenti felsorolást, szerintem, minden jelenlegi és leendő webáruház tulajdonosnak ismernie kellene és nem utolsó sorban figyelembe venni a programozásnál, fejlesztésnél. Sosem árt tisztán látni, milyen elvárásoknak kell megfelelni a mai internetező társadalomban. Érdemes gyorsan lecsekkolnia mindenkinek a saját online boltját, hogy átmegy-e a rostán!

Felhasznált irodalom: E-Commerce Trend Report 2009

Forrás: Szilágyi Tímea www.mikromarketing.hu

Utolsó frissités ( 2009-08-28 16:27 )





Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >


Go to top of page Go to top of page
Vállalkozás Online Kövessen minket! Online névjegyek Cikk beküldése Link ajánlása Belépési adatok Kijelentkezés
Bejelentkezés





Elfelejtette jelszavát
Még nem regisztrált? Regisztráljon most
RSS
Vállalkozás-online.hu - Periodika
Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak
Üzleti könyvtár
Online névjegyek

Top 10 cikk
Friss comment
Friss cikkek
Interjú
Nehéz üzlet a könyvvizsgálat és a könyvelés
Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálóA kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
 
Illúzió az ingyenes cégalapítás
dr. Klausmann Kornél - Illúzió az ingyenes cégalapításAz ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
 
Szavazzon!
Ön vásárolt már infóterméket az internetről?
 
Friss K.V.
Vállalkozás indítása

Vállalkozás-online.hu - Periodika Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak Üzleti könyvtár Online névjegyek
| Címlap | Vállalkozás indítása | A vállalkozó | Marketing | E-business | Pénzügyek | Adózás | Jog | Menedzsment | Állás - Munka | Európai Unió | Üzleti etika | KKV e-Learning |