Mit várnak el a webáruházak látogatói? |
|
|
|
|
Szilágyi Tímea
|
2009-08-28 16:09 |
Nemrég olvastam egy idei felmérést, melynek
kiemelt témája a webáruház volt. Egész pontosan arról szólt, hogy milyen elvárásokat
támasztanak az internetezők a webshopokkal kapcsolatosan. Akinek már van webáruháza
vagy tervezi annak megnyitását, akkor jó ha tudja, mit várnak el tőle a látogatók.
Erről lesz szó a továbbiakban.
Webshopban történő vásárlásnak köztudottan van két lényeges előnye: ez a
kényelem és a gyorsaság. Akár kedvenc hintaszékünkből pillanatok alatt meg
tudjuk venni azt, ami szeretnénk, ráadásul a non-stop nyitva tartás miatt
ezt akár éjjel 2 órakor is megtehetjük. Nem kell sorban állással, utazgatással,
bájcsevegéssel fecsérelni az amúgy is drága időnket, ezért pénz és időtakarékos
megoldás az online vásárlás, ennek ellenére Magyarországon lassú ütemben növekszik
az internetes vásárlók köre.
A kutatás rámutat arra, hogy fokozatosan bővül viszont az a réteg, aki a vásárlás
előtt információgyűjtésre használja az online boltokat. Erre a neten annyi
időt szánhat az ember, amennyit csak akar, hiszen nem néz szúrós pillantásokkal
az eladó, ha tizedszerre is meg akarjuk nézni a termék leírását, vagy a műszaki
adatokon alaposabban át akarjuk rágni magunkat. Van idő hosszasan mérlegelni
az egyes alternatívák között. Most nézzünk néhány olyan kiemelten fontos elvárást,
amit az internetezők megneveztek online boltokkal kapcsolatban.
-
A válaszadók többsége, 75%-a szerint kiemelten fontos
a megfelelő, részletes termékinformáció. A termékről szóló leírás, tájékoztató
úgy tűnik, az egyik legfontosabb elvárás, hiszen ezek az előbb említett
vásárlás előtti információ begyűjtésének elengedhetetlen részei.
- A kutatás szerint 63%-nak lényeges, hogy olcsóbban lehessen vásárolni a
webáruházban, mint az üzletben.
-
Az internetezők elég magas aránya, 62%-a nyilatkozott
úgy, hogy fontosnak tartja, hogy a webáruház értesítést küldjön az aktuális
akciókról.
- 63% szerint nélkülözhetetlen a termékfotó, preferálja a felnagyítható funkciót.
- Megint 60%-uk természetesnek veszi, hogy bizonyos összeg felett ingyenes
a kiszállítás.
- Mivel vásárlás előtt szeretjük megismerni mások tapasztalatát az adott
árucikkel kapcsolatban, így lényeges elem egy webshopban a fogyasztói értékelés,
valamint a fórum, ahol a felhasználók megoszthatják véleményüket, tapasztalatukat
a termékről. Ezt a funkciót a megkérdezetteknek közel a fele tartja lényegesnek.
Ez utóbbi – megjegyzem - jó lehetősége arra, hogy látogató kicsit lelassuljon
a böngészésben és több időt töltsön el a honlapon.
- A megkérdezettek 30%-ának elvárása, hogy az online bolttól rendszeresen
hírleveleket kapjon.
A fenti felsorolást, szerintem, minden jelenlegi és leendő webáruház tulajdonosnak
ismernie kellene és nem utolsó sorban figyelembe venni a programozásnál, fejlesztésnél.
Sosem árt tisztán látni, milyen elvárásoknak kell megfelelni a mai internetező
társadalomban. Érdemes gyorsan lecsekkolnia mindenkinek a saját online boltját,
hogy átmegy-e a rostán!
Felhasznált irodalom: E-Commerce
Trend Report 2009
Forrás: Szilágyi Tímea www.mikromarketing.hu
|
Utolsó frissités ( 2009-08-28 16:27 )
|
nagy okosság, ezután mindenki vérprof...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing már...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem tu...
Akkor most leshetjük, mint a trafipax...