2020-02-18 14:25 |
 

 
    Vállalkozás Online a Twitter-en  Vállalkozás Online a Facebook-on  Vállalkozás Online a Facebook-on
Címlap arrow Menedzsment arrow Építsünk termékpiramist! - I. rész

Rovatok
Címlap
Vállalkozás indítása
A vállalkozó
Marketing
E-business
Pénzügyek
Adózás
Jog
Menedzsment
Állás - Munka
Európai Unió
Üzleti etika
KKV e-Learning
Letöltés
Névjegy
e-Tartalom
Hasznos linkek
KKV apró
Üzleti könyvtár
Üzleti K.V.
Cikk beküldése
Keresés
Ingyenes e-book
Vállalkozás alapítása - gyakorlati tanácsok kezdőknek

Ingyenesen letölthető e-book a Vállalkozás-online.hu regisztrált olvasóinak.

Ha már regisztrált, belépés után klikk ide.
Ha még nem, akkor ide.


Tovább...
 
Online tagok
Jelenleg 15 vendég van az oldalon.
Építsünk termékpiramist! - I. rész Megosztom! Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Weinzierl Anett   
2009-11-27 15:24
termekpiramis_vallalkozas Mai cikkemben egy lehetséges termékpiramis modellt fogok bemutatni. Azért írom, hogy lehetséges, mert a termékpiramis folyamatosan alakításra, kibővítésre kerül egy vállalkozás életében. Általában elindulunk egy „alapmodellel” és ahogy követik egymást a vállalkozás életciklusai, folyamatosan alakítgatjuk a modellt. Nos akkor nézzük!


Az alábbiakban tehát egy lehetséges termékpiramis modellt állítottam össze.

termekpiramis


A szintek száma csökkenthető, vagy éppen növelhető, és a piramis csúcsa is kihegyesedhet felfelé, ha a „LUXUS” termék kategória fölé mondjuk beépítünk egy „LUXUS-LUXUS” kategóriát, vagy még kevesebb ügyfélnek tesszük hozzáférhetővé a top terméket.

A játék tehát a csalikkal indul. Itt a cél, hogy minél több potenciális ügyfél lépjen be a rendszerbe. Ideális esetben a legtöbb érdeklődő itt lép be, és ha ügyfél válik belőlük, végighaladnak a termékpiramison. Nagyon fontos, hogy folyamatosan foglalkozzunk a termékfejlesztéssel, mert ezzel biztosíthatjuk, hogy az elégedett ügyfeleknek mindig legyen újabb ajánlatunk: vagyis mindig újra-és újra el tudunk nekik majd adni.

Akkor itt most meg is állnék, és felhívnám a figyelmet egy nagyon fontos dologra! Látszólag nem ide vág a téma, és mégis: ez pedig az áremelés kérdése. Lehet árat emelni, de termékfejlesztéssel párosítva! Amikor valaki folyamatosan látványosan emeli az árait, és emellé semmiféle termékfejlesztés sem társul, akkor veszélyezteti a saját vállalkozását. Másképpen kifejezve: ha árat emelsz, értéket is emelj! Adj is pluszt azért a plusz árért! Sajnos azonban nap mint nap azt látom, hogy nagyon sokszor csak az első pont valósul meg a kisvállalkozóknál: az áremelés. Ezt a játékot azonban nem lehet sokáig játszani termékfejlesztés, és értéknövelés nélkül.

Térjünk is vissza a termékpiramisunkhoz! Tehát az „ideális” jelölt belép a rendszerbe a csalik mentén. A csaliknak rengeteg típusa létezik, ezt most nem taglalnám. Leggyakrabban termékminta, eBook, ingyenes tanulmány, kupon, hanganyag stb.

Az ideális érdeklődőből előbb-utóbb ügyfél lesz. Ha nagyon elégedett az ingyenes anyagainkkal, és megbízik bennünk, akkor lehet, hogy nem is az első fizetős terméknél kezd, hanem mindjárt egy kombinált terméket/szolgáltatást rendel meg. Az ékeket azonban be kell építenünk a szintek közé, hogy egy-egy szinten történő vásárlásnak milyen feltételei vannak (például egy alacsonyabb szinten való vásárlás). A bizalmatlanabbak szépen aluról-felfelé haladnak végig a piramison. Előfeltétel: az ügyfél folyamatosan elégedett!

Ha most kezdesz vállalkozásba, akkor számodra egy induló termékpiramis-csomag felépítése kötelező feladat. Ha már gyakorló KKV vagy, akkor viszont a meglévő termékpiramisod folyamatos fejlesztésével is foglalkoznod kell.

Hamarosan folytatom a cikket a 2. résszel!

Szép hetet, és sikeres vállalkozást kíván:
Weinzierl Anett
felnőttképzési szakértő
kisvállalkozói marketing oktató

Vállalkozó Tanoda
A magyar kisvállalkozók iskolája!
www.vallalkozoi-tanfolyamok.net
Ingyenes marketing tippek, ötletek a Vállalkozó Tanoda hírlevelében!
www.vallalkozoi-tanfolyamok.net/vt_hirlevel.htm
Utolsó frissités ( 2009-11-28 10:59 )





Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >


Go to top of page Go to top of page
Vállalkozás Online Kövessen minket! Online névjegyek Cikk beküldése Link ajánlása Belépési adatok Kijelentkezés





Elfelejtette jelszavát
RSS
Vállalkozás-online.hu - Periodika
Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak
Üzleti könyvtár
Online névjegyek

Top 10 cikk
Friss comment
Friss cikkek
Nehéz üzlet a könyvvizsgálat és a könyvelés
A kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
 
Illúzió az ingyenes cégalapítás
Az ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
 
Szavazzon!
Ön vásárolt már infóterméket az internetről?
 
Friss K.V.
Vállalkozás indítása

Vállalkozás-online.hu - Periodika Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak Üzleti könyvtár Online névjegyek
| Címlap | Vállalkozás indítása | A vállalkozó | Marketing | E-business | Pénzügyek | Adózás | Jog | Menedzsment | Állás - Munka | Európai Unió | Üzleti etika | KKV e-Learning |