Ma tartotta második kapcsolatépítõ napját a Vállalkozz Hatékonyan Klub (VHK), ahol több mint 1.200 fõ lelkes magyar vállalkozó igyekezett minél több névjegykártyát kiosztani egymás közt.
Reggel nyolc órakor nyitotta meg kapuit az Europa Hotels & Congress Centerben megrendezett „II. VHK kapcsolatépítõ nap” üzleti expó. Annak, aki lemaradt volna a rendezvényrõl, most összefoglaljuk, mi mit láttunk.
A kiállítótér térképe szerint 58 pulton igyekeztek a tanácsadók és megoldásszállítók jobbnál-jobb ajánlatokkal elkápráztatni a látogatókat. Az egyik slágertéma a marketing volt: szoftverekkel, tanácsadással, oktatással jöttek a cégek, de voltak gyógyítók, mûanyaggyártók, napelem szállítók és asztrológusok is. A pultok jól megközelíthetõek voltak, nem zsúfolódtunk össze túlságosan. (Viszont a büfénél sosem volt szabad asztal…)
A kiállítók mellett szórólapokat is lehetett gyûjteni, ugyanis minden résztvevõ szabadon kirakhatta bemutatkozó anyagát az arra kijelölt helyre. Itt aztán már az elsõ óra végére káosz volt, mert a papírok elég gyorsan összekeveredtek. A következõ alkalomra valamit ki lehetne találni, mert így csak a papírgyûjtõ diákok fognak jól járni. A nap végén sokan már csak a névjegyüket rakták ki az asztalra. A kínálat itt még szélesebb körû volt. Találtunk többek közt könyvelõt, gyógy-wellness céget, követelés behajtót, fogorvost, honlap fejlesztõt, inkubátorházat, sms marketingest, ügyfélpanasz kezelõt, reklámügynökséget, barterbrókert, de még tenerifei szállást is ajánlottak 600 euró értékben (persze 30 év feletti pároknak, tehát timeshare ügynök az illetõ).
A kiállítótér egy sarkában kapcsolatépítõ pontot alakítottak ki, ahol egy moderátor segítségével igyekeztek összehozni a lehetséges együttmûködõket. A moderátor itt elõbb tartott egy kis prezentációt a partnerprogramokról, majd témakörökre bontva „üzleti kerítõként” bíztatta együttmûködésre a vállalkozókat.
A különteremben elõadásokat tartottak öt témában. Az elsõ elõadó Kelkó Tamás VHK alapító HR szakértõ volt. Õ a cégekben dolgozó vérszívókra, azaz kapcsolatromboló, antiszociális, energiavámpír kollégákra igyekezett felhívni a hallgatóság figyelmét. „Az emberismeret stratégiai fontosságú, szerintem tanítani kellene a középiskolákban.” – mondta beszédében Kelkó Tamás. Mint megtudtuk, ezeknek az embereknek – akik általában báránybõrbe bújt farkasok – alapvetõen három típusát különböztethetjük meg: ezek a nyilvánvalók, a burkoltak és az apátiásak, de ugyanakkor azt is hozzátette, hogy bizony nem könnyû õket felismerni, sõt általában már túl késõn derül ki, hogy ki a cég vámpírja. Természetesen nem csak a cégen belül találkozhatunk velük: lehet ilyen egy vevõ, egy beszállító, de egy barátnak vélt embertársunk, rokonunk is.
dr Tóth András VHK alapító pénzügyi szakértõ elõadásában lelkesedést igyekezett önteni hallgatóságába, mert a recesszió végével egy szebb és jobb világra fogunk majd ébredni, ahol a válság elõttinél is magasabb tõkehozamok jellemzik majd a befektetéseket. De addig is tanácsa szerint minél hamarabb le kell szokjunk arról, hogy a „gatyánkat toljuk” le az árversenyben! „A gatyaletolás tipikus magyar kulcsprobléma, amivel hamar árverseny alakul ki. Ezzel az a baj, hogy aki a legolcsóbb árat adja, az a legalacsonyabb profitot realizálja, illetve a leghûtlenebb és a legproblémásabb vevõket kapja.” – intett minket dr Tóth András. A gatyaletolás probléma megoldásaként azt tanácsolta a vállalkozóknak, hogy ne legyenek összehasonlíthatóak: koncentráljanak a minõségre, a gyorsaságra, vagy vállaljanak durva garanciákat – akár 100-200 százalékban –, de lehetnek megbízhatóbbak, kiépíthetnek szakértõi státuszt, edukálják a vevõket, vagy legalább írjanak egy könyvet. Alapvetõ problémaként említette még a stratégiai tervezés hiányát, ami pedig egyáltalán nem lenne nagy falat: egy kkv-nak elegendõ lenne egy 1-2 oldalas is.
Kíváncsian vártuk a partnermarketingrõl szóló elõadást, lévén, hogy kapcsolatépítõ napon voltunk. Pálinkás Róbert marketing szakértõ meghívott elõadóként ebbe a témába vezetett be minket (vagy inkább csak csiklandozta az érdeklõdésünket és többnyire a saját dobozos termékét promótálta). Amit biztosan megtudtunk az az, hogy mintegy öt évvel ezelõtt a magyar kkv-k felfedezték ugyan a partneri együttmûködés lehetõségét az értékesítésben, de mivel rosszul végezték, ezért tönkre is tették ezt a piacot. „Sokan próbálták, de kevesen sikeresek ebben. Jóllehet rengeteg munkával jár, alapvetõen két dolog kell hozzá: az ajánlati tõke és a kapcsolati tõke. Ez ma az a módszer, amivel a legtöbbet lehet keresni.” – mondta Pálinkás Róbert. Ezt a csorbát kiköszörülendõ a szakértõ létrehozott egy oktatási anyagot, hogyan is kell jól partnermarketinget folytatni.
A kiállítótérben egy kis emelvényen lehetõség volt kerekasztal beszélgetésekben az elõadókat személyesen is kifaggatni, a fejlõdni vágyó vállalkozók itt konkrét tanácsot kérhettek.
Összességében jó volt a kapcsolatépítõ nap – mi is gyûjtöttünk pár névjegyet és szórólapot – és reméljük a következõ alkalommal is elnézhetünk.
|
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...