Az ügynökségek és hirdetõ vállalkozások számára különösen
fontos információt jelent, hogy vásárlás elõtt a piaci célcsoportjuk milyen
arányban keres információkat az interneten. A fogyasztók szokásai ezen a téren
országonként és termékkategóriánként is különbözhetnek. Az online fogyasztói
magatartás megismerése lehetõvé teszi a döntéshozók számára, hogy marketing
költségvetésüket a leghatékonyabban allokálják.
A Consumer Commerce Barometer (CCB) szolgáltatása ebben nyújt segítséget, amely
egy ingyenes, online kutatási eszköz. A CCB a TNS vállalat adataira támaszkodva
szolgáltat információt a fogyasztói szokásokról összesen 27 országban, 36 termékkategóriában.
Az ügynökség vagy a hirdetõ vállalkozás az eszközt használva országok és termékkategóriák
mentén hasonlíthatja össze piaci célcsoportja online információgyûjtési és vásárlási
szokásait. Az évente frissülõ adatoknak köszönhetõen a trendekben bekövetkezõ
változások is nyomon követhetõk és mérhetõk az eszköz segítségével.
A CCB-t az IAB Europe és a Google a barcelonai IAB
Interact Congress rendezvényen jelentette be 2010. június 2-án. A résztvevõ országok:
Ausztrália, Ausztria, Belgium, Csehország, Dánia, Dél-Afrikai Köztársaság,
Egyesült Arab Emirátusok, Egyesült Királyság, Egyiptom, Finnország,
Franciaország, Görögország, Írország, Izrael, Hollandia, Lengyelország,
Magyarország, Németország, Olaszország, Oroszország, Norvégia, Portugália,
Spanyolország, Svédország, Svájc, Törökország, Új-Zéland. A CCB ingyenes,
nyilvános kutatási eszköz mely elérhetõ a www.consumerbarometer.eu címen.
Catherine Borrel, az IAB Europe kutatási menedzsere elmondta: "Azért támogatjuk
ezt az (online) marketinggel foglalkozók számára hasznos kezdeményezést, mert
segíti õket a fogyasztói viselkedések megértésében és összehasonlításában a
különbözõ piacok és iparágak mentén. Ez a szolgáltatás kiegészíti az IAB Europe
eddigi éves kutatását, mely az online reklámköltést, a fogyasztói viselkedést
és attitûdöket vizsgálja, miközben fényt derít az internet vásárlási folyamatban
betöltött szerepére a különbözõ régiókban."
"Korábban a fogyasztói viselkedés megértésében többnyire csak becslésekre vagy
külsõ szolgáltatóktól drágán megvásárolt adatokra tudtak támaszkodni a döntéshozók.
Ma a Consumer Commerce Barometer ezeket az információkat ingyen, egy helyen
biztosítja az ügynökségeknek és a hirdetõknek. Így a fogyasztói magatartás elemzése
egyszerûbbé és gyorsabbá válik - akár a különbözõ termékkategóriákat, akár az
egyes országokat vizsgáljuk. Ez hozzásegíti a cégeket erõforrásaik hatékonyabb
elosztásához" - mondta Henry Eccles, a Google Europe termék marketing menedzsere.
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...