Mivel egyre több vállalkozó próbálja ki a szerencséjét az Interneten, felvetõdik a kérdés: Milyen terméket éri meg leginkább online úton értékesíteni? A válasz igen egyszerû: információt. Nincs más olyan termék, amit ilyen könnyû lenne elõállítani, ilyen gyorsan piacra lehetne vinni, könnyebben és költséghatékonyabban lehetne elosztani, többszörös haszonnal lehetne értékesíteni, stb.
Az információs termékek számos formában létezhetnek. Lehet egy digitális könyv (e-book), egy tanulmány, jelentés, formanyomtatvány, szoftver, weboldal vagy akár egy hírlevél is. Minden olyan termék, amely információs értéket hordoz információs terméknek tekinthetõ.
Az alábbiakban következzen néhány érv a mellet, hogy miért is az információ a legjobban értékesíthetõ termék az Interneten.
Gyors elõállítás és gyors piacra vitel. El lehet felejteni a hosszú évekig tartó termékfejlesztési ciklust, a költséges gyártást. Egy információs terméket akár pár óra alatt is összelehet állítani, ami aztán rövid idõ alatt már profitot is tud termelni vállalkozásunknak. Ha van egy jó témánk és egy számítógépünk, már rendelkezünk is minden, az információs termék elõállításához szükséges eszközzel.
Nincs szükség nagy raktárkészletre. A vállalkozásunk raktárának kartondobozokkal való feltöltését akár el is felejthetjük, hiszen, ha információt értékesítünk, nincs szükségünk raktárkészletet fenntartani. A termékünk digitális formában van jelen, nem igényel helyet a garázsban vagy a boltunkban, csak a merevlemezen. Ha a sikeres termékünk egy pár MB helyet foglaló elektronikus könyv, azt hiszem nem szorul magyarázatra a különbség!
Alacsony indulási költségek. Információ értékesítésekor, majdhogynem a semmibõl állíthatjuk elõ a terméket. Az elektronikus könyv példájánál maradva, az elõállításához szükséges beruházás a megfelelõ szoftver megvásárlásából és a digitalizálás költségébõl áll (ami lehet a gépíró díja, vagy a digitalizálással eltöltött idõ költsége). Ám amennyiben a könyv, vagy bármilyen más információs termék közvetítõ értékesítõje szeretnénk lenni, úgy ez a költség akár nulla is lehet.
Az értékesítés és a szállítás folyamata teljesen automatizált. Az Internet technológiájának köszönhetõen a nap 24 órájában értékesíthetünk információs termékeket anélkül, hogy a kisujjunkat is megmozdítanánk. Valójában nem szükséges az irodánkban lennünk, hogy a termékünk bevételt termeljen a vállalkozásunk számára. Vannak internetes vállalkozók, akik annak dacára, hogy napi egy órát fordítanak a vállalkozásukra, nyereségesek tudnak lenni. Ellenõrzik a honlapjukat, átnézik az e-maileket, majd a nap többi részét a hobbijuknak és családjuknak szentelik. Mivel az értékesítés és a szállítás teljesen automatizált, a honlapon keresztül bonyolódik minden ügylet. Egy automatizált honlap elárusítóhelyként funkcionál: fogadja a megrendeléseket, kezeli a fizetés folyamatát, "kiszállítja" a terméket e-mail útján, míg a tulajdonosának nem marad más feladata, mint az ügyfelek elégedettségének figyelése, esetleg a kapcsolódó termékek ajánlása.
Azonnali rendelkezésre állás és szállítás. Az online fogyasztók egy rendkívül türelmetlen szegmens, hiszen azonnal meg akarják kapni azt, amit szeretnének. Egy információs termék, vagy szolgáltatás nyújtása a legjobb módja annak, hogy egy fogyasztói szükségletet mihamarabb kielégítsünk. Mint azt korábban említettük, egy automatikusan mûködõ honlap esetében ez természetszerûen adott.
Nincsenek szállítási és kézbesítési terhek. Egy tartós fogyasztási cikk esetében az áru rendelése manuálisan történik, a fizetéseket (legyen az készpénzes, vagy kártyás) a pénztáros rendezi, a készlet feltöltése pedig szintén emberi munkaerõvel történik. Az árukat ki kell rakni a polcokra, esetleg be kell õket árazni, postai kézbesítés esetén pedig el kell vinni azt a postahivatalba. Az ezen tevékenységek kiesése esetén nyert idõt fordíthatjuk vállalkozásunk fellendítésére is, ahelyett, hogy cipekednénk. Egy információs termék esetében a szállítás és kézbesítés e-mail útján, vagy egyszerû letöltéssel is történhet, méghozzá egyazon idõben.
Hogy hol is tudjuk értékesíteni információs termékünket? Jóllehet néhány elektronikus könyv szerzõje a hagyományos utat választja és CD formátumban a könyvesboltokba viszi, a legnagyobb piactere az információs termékeknek azonban az Internet. Egy adott pillanatban az információs termékek ezreit kínálják megvételre az Interneten mûködõ webáruházak (pl.: eBay, Yahoo!, Amazon.com).
A marketing szemszögébõl vizsgálva a témát, szükséges elmondani, hogy amennyiben úgy döntünk, hogy információs termékünket saját magunk szeretnénk értékesíteni, nem elegendõ várni, hogy a fogyasztók megtaláljanak minket, mi magunknak kell a terméket a fogyasztóhoz "elvinni". Meg kell tudnunk találni azokat a potenciális vevõket, akiket érdekelhetik a termékünk. A reklámok helyett néha érdemes ingyenes részletet ajánlani, mivel így könnyebben meggyõzhetjük a fogyasztót, hogy értékes megoldást kínálunk a számára. Egy elégedett vásárló segíthet újabbakat szerezni. |
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...