2019-04-23 12:44 |
 

 
    Vállalkozás Online a Twitter-en  Vállalkozás Online a Facebook-on  Vállalkozás Online a Facebook-on
Címlap arrow E-business arrow Az Interneten legjobban értékesíthető termékek

Rovatok
Címlap
Vállalkozás indítása
A vállalkozó
Marketing
E-business
Pénzügyek
Adózás
Jog
Menedzsment
Állás - Munka
Európai Unió
Üzleti etika
KKV e-Learning
Letöltés
Névjegy
e-Tartalom
Hasznos linkek
KKV apró
Üzleti könyvtár
Üzleti K.V.
Cikk beküldése
Keresés
Ingyenes e-book
Vállalkozás alapítása - gyakorlati tanácsok kezdőknek

Ingyenesen letölthető e-book a Vállalkozás-online.hu regisztrált olvasóinak.

Ha már regisztrált, belépés után klikk ide.
Ha még nem, akkor ide.


Tovább...
 
Online tagok
Jelenleg 25 vendég van az oldalon.
Az Interneten legjobban értékesíthető termékek Megosztom! Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Vállalkozás-online   
2004-11-30 00:00
Mivel egyre több vállalkozó próbálja ki a szerencséjét az Interneten, felvetődik a kérdés: Milyen terméket éri meg leginkább online úton értékesíteni? A válasz igen egyszerű: információt. Nincs más olyan termék, amit ilyen könnyű lenne előállítani, ilyen gyorsan piacra lehetne vinni, könnyebben és költséghatékonyabban lehetne elosztani, többszörös haszonnal lehetne értékesíteni, stb.
 
Az információs termékek számos formában létezhetnek. Lehet egy digitális könyv (e-book), egy tanulmány, jelentés, formanyomtatvány, szoftver, weboldal vagy akár egy hírlevél is. Minden olyan termék, amely információs értéket hordoz információs terméknek tekinthető.

Az alábbiakban következzen néhány érv a mellet, hogy miért is az információ a legjobban értékesíthető termék az Interneten.

Gyors előállítás és gyors piacra vitel. El lehet felejteni a hosszú évekig tartó termékfejlesztési ciklust, a költséges gyártást. Egy információs terméket akár pár óra alatt is összelehet állítani, ami aztán rövid idő alatt már profitot is tud termelni vállalkozásunknak. Ha van egy jó témánk és egy számítógépünk, már rendelkezünk is minden, az információs termék előállításához szükséges eszközzel.

Nincs szükség nagy raktárkészletre. A vállalkozásunk raktárának kartondobozokkal való feltöltését akár el is felejthetjük, hiszen, ha információt értékesítünk, nincs szükségünk raktárkészletet fenntartani. A termékünk digitális formában van jelen, nem igényel helyet a garázsban vagy a boltunkban, csak a merevlemezen. Ha a sikeres termékünk egy pár MB helyet foglaló elektronikus könyv, azt hiszem nem szorul magyarázatra a különbség!

Alacsony indulási költségek. Információ értékesítésekor, majdhogynem a semmiből állíthatjuk elő a terméket. Az elektronikus könyv példájánál maradva, az előállításához szükséges beruházás a megfelelő szoftver megvásárlásából és a digitalizálás költségéből áll (ami lehet a gépíró díja, vagy a digitalizálással eltöltött idő költsége). Ám amennyiben a könyv, vagy bármilyen más információs termék közvetítő értékesítője szeretnénk lenni, úgy ez a költség akár nulla is lehet.

Az értékesítés és a szállítás folyamata teljesen automatizált. Az Internet technológiájának köszönhetően a nap 24 órájában értékesíthetünk információs termékeket anélkül, hogy a kisujjunkat is megmozdítanánk. Valójában nem szükséges az irodánkban lennünk, hogy a termékünk bevételt termeljen a vállalkozásunk számára. Vannak internetes vállalkozók, akik annak dacára, hogy napi egy órát fordítanak a vállalkozásukra, nyereségesek tudnak lenni. Ellenőrzik a honlapjukat, átnézik az e-maileket, majd a nap többi részét a hobbijuknak és családjuknak szentelik. Mivel az értékesítés és a szállítás teljesen automatizált, a honlapon keresztül bonyolódik minden ügylet. Egy automatizált honlap elárusítóhelyként funkcionál: fogadja a megrendeléseket, kezeli a fizetés folyamatát, "kiszállítja" a terméket e-mail útján, míg a tulajdonosának nem marad más feladata, mint az ügyfelek elégedettségének figyelése, esetleg a kapcsolódó termékek ajánlása.

Azonnali rendelkezésre állás és szállítás. Az online fogyasztók egy rendkívül türelmetlen szegmens, hiszen azonnal meg akarják kapni azt, amit szeretnének. Egy információs termék, vagy szolgáltatás nyújtása a legjobb módja annak, hogy egy fogyasztói szükségletet mihamarabb kielégítsünk. Mint azt korábban említettük, egy automatikusan működő honlap esetében ez természetszerűen adott.

Nincsenek szállítási és kézbesítési terhek. Egy tartós fogyasztási cikk esetében az áru rendelése manuálisan történik, a fizetéseket (legyen az készpénzes, vagy kártyás) a pénztáros rendezi, a készlet feltöltése pedig szintén emberi munkaerővel történik. Az árukat ki kell rakni a polcokra, esetleg be kell őket árazni, postai kézbesítés esetén pedig el kell vinni azt a postahivatalba. Az ezen tevékenységek kiesése esetén nyert időt fordíthatjuk vállalkozásunk fellendítésére is, ahelyett, hogy cipekednénk. Egy információs termék esetében a szállítás és kézbesítés e-mail útján, vagy egyszerű letöltéssel is történhet, méghozzá egyazon időben.

Hogy hol is tudjuk értékesíteni információs termékünket? Jóllehet néhány elektronikus könyv szerzője a hagyományos utat választja és CD formátumban a könyvesboltokba viszi, a legnagyobb piactere az információs termékeknek azonban az Internet. Egy adott pillanatban az információs termékek ezreit kínálják megvételre az Interneten működő webáruházak (pl.: eBay, Yahoo!, Amazon.com).

A marketing szemszögéből vizsgálva a témát, szükséges elmondani, hogy amennyiben úgy döntünk, hogy információs termékünket saját magunk szeretnénk értékesíteni, nem elegendő várni, hogy a fogyasztók megtaláljanak minket, mi magunknak kell a terméket a fogyasztóhoz "elvinni". Meg kell tudnunk találni azokat a potenciális vevőket, akiket érdekelhetik a termékünk. A reklámok helyett néha érdemes ingyenes részletet ajánlani, mivel így könnyebben meggyőzhetjük a fogyasztót, hogy értékes megoldást kínálunk a számára. Egy elégedett vásárló segíthet újabbakat szerezni.

Utolsó frissités ( 2005-06-07 18:12 )





Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >


Go to top of page Go to top of page
Vállalkozás Online Kövessen minket! Online névjegyek Cikk beküldése Link ajánlása Belépési adatok Kijelentkezés





Elfelejtette jelszavát
RSS
Vállalkozás-online.hu - Periodika
Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak
Üzleti könyvtár
Online névjegyek

Top 10 cikk
Friss comment
Friss cikkek
Nehéz üzlet a könyvvizsgálat és a könyvelés
A kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
 
Illúzió az ingyenes cégalapítás
Az ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
 
Szavazzon!
Ön vásárolt már infóterméket az internetről?
 
Friss K.V.
Vállalkozás indítása

Vállalkozás-online.hu - Periodika Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak Üzleti könyvtár Online névjegyek
| Címlap | Vállalkozás indítása | A vállalkozó | Marketing | E-business | Pénzügyek | Adózás | Jog | Menedzsment | Állás - Munka | Európai Unió | Üzleti etika | KKV e-Learning |