Európai szabályváltozás a Google-nél: Levédett kifejezés is lehet hirdetési kulcsszó |
|
|
|
|
Vallalkozás-online.hu
|
2010-08-05 18:57 |
Az Európai Bíróság döntését figyelembe véve a Google vállalat módosította a védjegyekkel kapcsolatos szabályzatát Európában és az Európai Szabadkereskedelmi Társulás (EFTA) tagországaiban.
Jelen szabályváltozás, mely szeptember 14-én lép majd hatályba, a Google európai szabályrendszerét azonos szintre hozza a világ többi országában alkalmazottal. Kanadában és az USA hirdetőkre már 2004-óta, a Nagy-Britanniában és Írországban 2008-tól és a legtöbb országra (https://adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?hl=en&answer=144298) pedig 2009 májusától érvényes ez a szabály.
Ahhoz, hogy egy vállalat megjelenjen a Google oldalán a szponzorált linkek között, a hirdetéséhez kulcsszavakat kell rendelnie. Európában sokáig vitatott kérdés volt, hogy használhatnak-e a vállalatok harmadik fél által levédett kifejezést kulcsszóként.
A Google új szabályzata értelmében az Európában hirdető vállalatok, ha a Google oldalán szeretnének reklámokat elhelyezni, a védjeggyel ellátott kifejezések közül is választhatnak kulcsszavakat maguknak. Így ha egy felhasználó rákeres például egy TV gyártóra, releváns hirdetéseket találhat viszonteladóktól, tesztoldalaktól, használt termékeket árusító üzletektől is, csakúgy mint más gyártóktól. A korábbi európai rendelkezések szerint a márkatulajdonosok panaszt nyújthattak be, hogy megakadályozzák valamely harmadik fél hirdetéseinek aktiválódását.
Egy védjegy tulajdonosa, ha úgy érzi, hogy egy harmadik fél által feladott, a védjegyet kulcsszóként használó hirdetés megtéveszti a fogyasztókat a termék vagy szolgáltatás eredetéről, panaszt tehet a Google-nél. Amennyiben a Google is megtévesztőnek ítéli a kérdéses hirdetést, eltávolítja azt. A Google hirdetések szövegére vonatkozó szabályzata nem változik – illetéktelen hirdetők továbbra sem lesznek képesek levédett kifejezéseket használni a reklámjaik szövegében. Ez a védjegyekkel kapcsolatos szabályváltozás csak a kulcsszavakat érinti.
A védjegyekkel kapcsolatos szabályzat aktualizálása az Európai Bíróság márciusi döntésének következménye, ahol a bíróság kimondta, hogy a Google nem sérteti meg a védjegyekre vonatkozó törvényeket azzal, hogy megengedi hirdetőinek harmadik fél által levédett kulcsszavak használatát. Ez a változás lehetővé teszi, hogy a Google világszerte összehangolja szabályzatát, és az új eljárással felhasználóinak még több releváns hirdetést biztosítson egy-egy Google keresést követően.
|
Utolsó frissités ( 2010-08-05 19:07 )
|
nagy okosság, ezután mindenki vérprof...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing már...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem tu...
Akkor most leshetjük, mint a trafipax...