2021-03-01 02:15 |
 

 
    Vállalkozás Online a Twitter-en  Vállalkozás Online a Facebook-on  Vállalkozás Online a Facebook-on
Címlap arrow Magyar vállalkozás arrow Marketing Expo 2010 - A vevőnek az illúzió kell

Marketing Expo 2010 - A vevőnek az illúzió kell Megosztom! Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Vallalkozás-online.hu   
2010-10-16 09:49
Második alkalommal rendezte meg Marketing Expo elnevezésű konferenciáját a Marketing Commando. A szakmai kiállítás témája az online marketing volt, célja pedig a magyar vállalkozások eredményes online marketingjének segítése.


Közel 1.800 fő részvételével zajlott október 16-án a II. Marketing Expo. A rendezvénynek a Budapesti Jégpalota adott otthont. Az expón kiállító szakcégek már bevált látogatószerzési és listaépítési módszereket, illetve új stratégiákat és eszközöket mutattak be, amelyekkel jelentősen javítható az online marketing eredményessége. A szervezők célja, hogy a vállalkozások az online stratégiájuk kivitelezéséhez eszközöket és megfelelő alvállalkozókat találhassanak – a témában mind kezdő, mind pedig haladó vállalkozók egyaránt.

Összesen öt plenáris előadás színesítette a programot, az Expo díszvendége pedig Schobert Norbi volt, akit az üzleti sikereinek titkáról faggatott a szervező. Megtudhattuk, hogy Norbiban, mint vállalkozóban, a küldetéstudat és az üzleti célok nyomják igazában a gázpedált. Véleménye szerint a sikeres üzlethez a jó márkanév, a 3L (Location, Likvidity, Loyalty), a folyamatos termékfejlesztés, és a jó design szükséges. Ezért elengedhetetlen például a folyamatos piackutatás a cégénél, de az is fontos, hogy a direkt marketing jelen legyen a marketing struktúrában. „A közösségi médiát azért érdemes felhasználni, mert könnyen kezelhető, a postok mindenhol azonnal megjelennek, azt is el lehet mondani, amit a reklámtörvény már nem engedi, és elérésben akár erősebbek is lehetünk, mint a nagy portálok.” – ismertette véleményét a közösségi marketingről az egészség guru.

Az interneten a hiteles cégeké a jövő Az első előadó az Expót megálmodó Wolf Gábor volt, aki a bizalomépítésről beszélt. A marketing szakértő az előadásában kiemelte, hogy az internet szerepe az eladásban ugyan csökkent, ám ez csak annak köszönhető, hogy most stabilizálódik, így csak az a helyzet, hogy újra kell gondolni a stratégiákat és nem felhagyni az internettel.
„Igazából nincs olyan, hogy online marketing, csak így van pozícionálva a tanácsadói piacon, az internet csak egy újabb csatorna.” – mondta el véleményét a kkv marketing szakértő. Felhívta a közönség figyelmét arra az érdekes tényre, hogy amíg a jó terméket szerény vagy hiányos marketinggel áruló cégek csődbe mennek, addig a silány termékekkel, de kiváló marketinggel piacon lévő vállalkozások rövidebb távon magasabb eladást realizálnak. Wolf Gábor 5 olyan lehetséges problémát ismertetett, amelyen javítani kell, hogy a potenciális vevőjelöltek higgyenek egy vállalkozásnak:
  1. nem hisznek a vállalkozónak,
  2. nem hisznek a cégben,
  3. nem hisznek a portékában,
  4. a vállalkozó nem hisz önmagában,
  5. a vevőjelöltek nem hisznek magukban.
Ugyanakkor a becsületesnek vagy lelkiismeretesnek vélt hozzáállás nem segít eladni: pusztán a tények, adatok közlése nem fog eladni (ISO minősítés, diplomák száma, a cég életkora, stb…) mert ez unalmas, a vevőknek az illúzióra van szükségük. Ne akarjuk a vevők torkán lenyomni a száraz infókat, adjunk inkább hozzá egy kis csokit. Így az az alaptörvény állítható fel, hogy az eladás az illúziókeltésről, a csomagolásról szól. Lehet jó egy vállalkozó, de annak is kell látszódnia, tehát a képlet a következők szerint alakul:

SIKER=IGAZSÁG+ILLÚZIÓ

A sikernek ezen képletét a szakértő elmondása szerint a következő eszközök segíthetik: legyen a vállalkozó szakértő a témában, váljon sikeressé, híressé és megváltóvá a vevők szemében, adjon a vevőknek önbizalmat, csináljon a vállalkozó hírt magából, és végül legyen hű önmagához.

Az előadása végén Wolf Gábor bemutatta hamarosan boltokba kerülő könyvét, amely címe „Kisvállalati Marketing Biblia”. A novembertől kapható könyv egyszerű, közérthető nyelvezetben, gyakorlatias példákkal színesítve, konkrét kampánymintákkal mutatja be a kisvállalati marketing alapjait. Aki ismeri a „Marketing Navigátor” című Wolf kiadványt, annak nem lesz benne sok újdonság.

Jagodics Rita, a Marketing Commando tanácsadója a honlapok látogatottságának növeléséhez mutatott be eszközöket. Rámutatott, hogy az utóbbi években megváltoztak a fogyasztói szokások, amihez alkalmazkodni kell: a vásárlók körültekintőbbek lettek, sok ajánlat közül választják ki a legjobbat, az online rendelések időben eltolódtak és a reklámok egyre nehezebben fejtik ki hatásukat. Barazsy Ákos a MiniCRM.hu alapítója, vevőszerzési szakértő előadásában bemutatta, hogy a magyar kkv-k jelentős része nem méri az értékesítés eredményeit, és nem tervezi az értékesítés folyamatait, amivel rengeteg potenciális vevőt veszítenek el. Kihangsúlyozta: nem lehet egy lépésben eladni, az értékesítés egy több lépésből álló folyamat. Ezért értékesítési forgatókönyvet javasol készíteni. Gandera Balázs, az Intren Kft. ügyvezetője előadásában bemutatta, hogy a kis- és középvállalkozók hogyan profitálhatnak a közösségi marketingből. Mint fogalmazott: arról mindenki sokat beszél, hogy hogyan legyen több barátunk a közösségi oldalakon, de arról szinte senki, hogyan legyen több vevőnk. Véleménye szerint az egyik legjobb megoldás, ha lépésről lépésre ismerkedünk meg a közösséggel: előbb csatlakozzunk, kövessük a tagokat, szóljunk hozzá a témákhoz. Ha a tagok ráébrednek, hogy a terepen mi vagyunk a legjobbak, legérdekesebbek, a figyelem felénk fordul. Ezt a figyelmet lehet a vásárlás felé irányítani.

Online marketing jogi szemmel Róth Dénes igazságügyi informatikai szakértő, a Proteus Consulting ügyvezetője előadásában felhívta a figyelmet, hogy a virtuális biznisz jogi kockázatot magában rejtő orosz rulett, ha nem ismerjük a jogi kereteket. Akár egy vállalkozás domain neve is visszavonható ha az megegyezik vagy megtévesztően hasonlít egy olyan névre, melynek használatára más jogosult. A számos jogi buktató közül többek között felhívta a figyelmet a listaépítési szabályok betartására: többi közt be kell szerezni a regisztráló írásbeli hozzájárulását, és tájékoztatni kell arról, hogy hogyan és mire használjuk majd adatait. A hírlevelek kapcsán elmondta: azonosíthatónak kell lenni a feladónak, és szerepelnie kell annak is, hogy miért kapja a hírlevelet a címzett.

Hozzászólások
hozzászólok keresés RSS
Hozzászólás
név:
e-mail:
 
website:
tárgy:
UBBkód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
Kerjuk irja be a kepen lathato kodot!
motor: !JoomlaComment 3.20

3.20 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

Utolsó frissités ( 2010-11-01 13:39 )





Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >


Go to top of page Go to top of page
Vállalkozás Online Kövessen minket! Online névjegyek Cikk beküldése Link ajánlása Belépési adatok Kijelentkezés





Elfelejtette jelszavát
RSS
Vállalkozás-online.hu - Periodika
Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak
Üzleti könyvtár
Online névjegyek

Top 10 cikk
Friss comment
Friss cikkek
Nehéz üzlet a könyvvizsgálat és a könyvelés
A kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
 
Illúzió az ingyenes cégalapítás
Az ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
 
Szavazzon!
Ön vásárolt már infóterméket az internetről?
 
Friss K.V.
Vállalkozás indítása

Vállalkozás-online.hu - Periodika Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak Üzleti könyvtár Online névjegyek
| Címlap | Vállalkozás indítása | A vállalkozó | Marketing | E-business | Pénzügyek | Adózás | Jog | Menedzsment | Állás - Munka | Európai Unió | Üzleti etika | KKV e-Learning |