Közel 1.800 fő részvételével zajlott október 16-án a II. Marketing Expo. A rendezvénynek a Budapesti Jégpalota adott otthont. Az expón kiállító szakcégek már bevált látogatószerzési és listaépítési módszereket, illetve új stratégiákat és eszközöket mutattak be, amelyekkel jelentősen javítható az online marketing eredményessége. A szervezők célja, hogy a vállalkozások az online stratégiájuk kivitelezéséhez eszközöket és megfelelő alvállalkozókat találhassanak – a témában mind kezdő, mind pedig haladó vállalkozók egyaránt.
Összesen öt plenáris előadás színesítette a programot, az Expo díszvendége pedig Schobert Norbi volt, akit az üzleti sikereinek titkáról faggatott a szervező. Megtudhattuk, hogy Norbiban, mint vállalkozóban, a küldetéstudat és az üzleti célok nyomják igazában a gázpedált. Véleménye szerint a sikeres üzlethez a jó márkanév, a 3L (Location, Likvidity, Loyalty), a folyamatos termékfejlesztés, és a jó design szükséges. Ezért elengedhetetlen például a folyamatos piackutatás a cégénél, de az is fontos, hogy a direkt marketing jelen legyen a marketing struktúrában. „A közösségi médiát azért érdemes felhasználni, mert könnyen kezelhető, a postok mindenhol azonnal megjelennek, azt is el lehet mondani, amit a reklámtörvény már nem engedi, és elérésben akár erősebbek is lehetünk, mint a nagy portálok.” – ismertette véleményét a közösségi marketingről az egészség guru.
Az interneten a hiteles cégeké a jövő Az első előadó az Expót megálmodó Wolf Gábor volt, aki a bizalomépítésről beszélt. A marketing szakértő az előadásában kiemelte, hogy az internet szerepe az eladásban ugyan csökkent, ám ez csak annak köszönhető, hogy most stabilizálódik, így csak az a helyzet, hogy újra kell gondolni a stratégiákat és nem felhagyni az internettel.
„Igazából nincs olyan, hogy online marketing, csak így van pozícionálva a tanácsadói piacon, az internet csak egy újabb csatorna.” – mondta el véleményét a kkv marketing szakértő. Felhívta a közönség figyelmét arra az érdekes tényre, hogy amíg a jó terméket szerény vagy hiányos marketinggel áruló cégek csődbe mennek, addig a silány termékekkel, de kiváló marketinggel piacon lévő vállalkozások rövidebb távon magasabb eladást realizálnak. Wolf Gábor 5 olyan lehetséges problémát ismertetett, amelyen javítani kell, hogy a potenciális vevőjelöltek higgyenek egy vállalkozásnak:
- nem hisznek a vállalkozónak,
- nem hisznek a cégben,
- nem hisznek a portékában,
- a vállalkozó nem hisz önmagában,
- a vevőjelöltek nem hisznek magukban.
Ugyanakkor a becsületesnek vagy lelkiismeretesnek vélt hozzáállás nem segít eladni: pusztán a tények, adatok közlése nem fog eladni (ISO minősítés, diplomák száma, a cég életkora, stb…) mert ez unalmas, a vevőknek az illúzióra van szükségük. Ne akarjuk a vevők torkán lenyomni a száraz infókat, adjunk inkább hozzá egy kis csokit. Így az az alaptörvény állítható fel, hogy az eladás az illúziókeltésről, a csomagolásról szól. Lehet jó egy vállalkozó, de annak is kell látszódnia, tehát a képlet a következők szerint alakul:
SIKER=IGAZSÁG+ILLÚZIÓ
A sikernek ezen képletét a szakértő elmondása szerint a következő eszközök segíthetik: legyen a vállalkozó szakértő a témában, váljon sikeressé, híressé és megváltóvá a vevők szemében, adjon a vevőknek önbizalmat, csináljon a vállalkozó hírt magából, és végül legyen hű önmagához.
Az előadása végén Wolf Gábor bemutatta hamarosan boltokba kerülő könyvét, amely címe „Kisvállalati Marketing Biblia”. A novembertől kapható könyv egyszerű, közérthető nyelvezetben, gyakorlatias példákkal színesítve, konkrét kampánymintákkal mutatja be a kisvállalati marketing alapjait. Aki ismeri a „Marketing Navigátor” című Wolf kiadványt, annak nem lesz benne sok újdonság.
Jagodics Rita, a Marketing Commando tanácsadója a honlapok látogatottságának növeléséhez mutatott be eszközöket. Rámutatott, hogy az utóbbi években megváltoztak a fogyasztói szokások, amihez alkalmazkodni kell: a vásárlók körültekintőbbek lettek, sok ajánlat közül választják ki a legjobbat, az online rendelések időben eltolódtak és a reklámok egyre nehezebben fejtik ki hatásukat. Barazsy Ákos a MiniCRM.hu alapítója, vevőszerzési szakértő előadásában bemutatta, hogy a magyar kkv-k jelentős része nem méri az értékesítés eredményeit, és nem tervezi az értékesítés folyamatait, amivel rengeteg potenciális vevőt veszítenek el. Kihangsúlyozta: nem lehet egy lépésben eladni, az értékesítés egy több lépésből álló folyamat. Ezért értékesítési forgatókönyvet javasol készíteni. Gandera Balázs, az Intren Kft. ügyvezetője előadásában bemutatta, hogy a kis- és középvállalkozók hogyan profitálhatnak a közösségi marketingből. Mint fogalmazott: arról mindenki sokat beszél, hogy hogyan legyen több barátunk a közösségi oldalakon, de arról szinte senki, hogyan legyen több vevőnk. Véleménye szerint az egyik legjobb megoldás, ha lépésről lépésre ismerkedünk meg a közösséggel: előbb csatlakozzunk, kövessük a tagokat, szóljunk hozzá a témákhoz. Ha a tagok ráébrednek, hogy a terepen mi vagyunk a legjobbak, legérdekesebbek, a figyelem felénk fordul. Ezt a figyelmet lehet a vásárlás felé irányítani.
Online marketing jogi szemmel Róth Dénes igazságügyi informatikai szakértő, a Proteus Consulting ügyvezetője előadásában felhívta a figyelmet, hogy a virtuális biznisz jogi kockázatot magában rejtő orosz rulett, ha nem ismerjük a jogi kereteket. Akár egy vállalkozás domain neve is visszavonható ha az megegyezik vagy megtévesztően hasonlít egy olyan névre, melynek használatára más jogosult. A számos jogi buktató közül többek között felhívta a figyelmet a listaépítési szabályok betartására: többi közt be kell szerezni a regisztráló írásbeli hozzájárulását, és tájékoztatni kell arról, hogy hogyan és mire használjuk majd adatait. A hírlevelek kapcsán elmondta: azonosíthatónak kell lenni a feladónak, és szerepelnie kell annak is, hogy miért kapja a hírlevelet a címzett.
nagy okosság, ezután mindenki vérprof...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing már...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem tu...
Akkor most leshetjük, mint a trafipax...