A tevékenység folytatásában az egyéni vállalkozó személyesen köteles közremûködni, továbbá a kötelezettségeiért teljes vagyonával, és korlátlanul felel. Az egyéni vállalkozó személyes közremûködése jelentheti a vállalkozás megszervezését, irányítását, könyvelését is, de az nem szükséges, hogy a konkrét alaptevékenységben is részt vegyen az egyéni vállalkozó. Ha az egyéni vállalkozás tevékenysége képesítéshez kötött, akkor legalább egy olyan személynek közre kell mûködnie a vállalkozásban, aki a megfelelõ képesítéssel rendelkezik.
2010. január 1-jével már nem kötelezõ a vállalkozói igazolvány kiváltása. Maga az egyéni vállalkozó természetesen továbbra is igényelheti a vállalkozói igazolvány kiváltását, de annak kiállítása díjfizetéshez kötött. Az igazolvánnyal a kiadásakor fennálló, az egyéni vállalkozók nyilvántartásában szereplõ adatokat lehet igazolni.
Az egyéni vállalkozókat az úgynevezett EV szám azonosítja, amelyet a kiállított számlákon és egyéb hivatalos dokumentumokon szerepeltetni kell. Az „egyéni vállalkozó” megjelölést - vagy annak „e.v.” rövidítését - és nyilvántartási számát tehát minden hivatalos esetben köteles feltüntetni.
Az egyéni vállalkozónak szükséges legalább egy belföldi pénzforgalmi bankszámlával rendelkeznie, a bankszámlát az adószámának közlésétõl számított 15 napon belül meg kell nyitni.
Az egyéni vállalkozó mint munkáltató foglalkoztathat alkalmazottat, bedolgozót, segítõ családtagot, szakmunkás-tanulót. Az alkalmazottak számát a törvény nem korlátozza. A segítõ családtag foglalkoztatása elõnyösebb lehet a kedvezõbb társadalombiztosítási szabályok miatt. Segítõ családtag megjelölés alatt a vállalkozó közeli hozzátartozóját, a vállalkozó élettársát, egyeneságbeli rokonának házastársát, házastársának egyeneságbeli rokonát, valamint testvérének házastársát lehet foglalkoztatni.
Ha az egyéni vállalkozó munkát ad valakinek, akkor azt 15 napon belül köteles jelenteni a nyugdíjbiztosítónak és az egészségbiztosítónak. A bejelentést az erre a célra megfelelõ nyomtatványon lehet megtenni, melyen fel kell tüntetni az egyéni vállalkozó nevét, címét és az általa foglalkoztatottak számát. Ezután az egészségbiztosítási szerv egy nyilvántartási számot ad a foglalkoztatónak, melyrõl 30 napon belül értesíti a vállalkozót. A munkaviszonyba történõ felvételt a Munkaügyi Nyilvántartó Központhoz is be kell jelenteni.
Az egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos ügyeket csak elektronikusan intézhetjük, így az egyéni vállalkozás alapítása is elektronikusan történik. Az elektronikus ûrlapok kitöltésérõl a részletes tájékoztató elérhetõ a www.magyarorszag.hu kormányzati portálon, valamint a KEK KH honlapján. Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos kérdésekben további felvilágosítást a 1818-as Kormányzati Ügyfélvonalon, vagy a
Ez az e-mail cm vdett a spamkeresktl, engedlyezni kell a Javascript hasznlatt a megtekintshez
email címen kérhetünk.
További információkat itt olvashat az
Egyéni vállalkozás indítása kérdéseirõl.
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...