Míg tavaly az ötödik helyen szerepelt, mostanra a legnagyobb gond a hitel visszafizetése a magyar fogyasztóknál. A piackutatások szerint ez Európában egyedülálló. Világviszonylatban az élelmiszerárak növekedése a fõ gond.
Hazánkban a megkérdezett fogyasztók 16 százaléka a hitelek miatt aggódik, ami így a legnagyobb arányú probléma. Második helyen az élelmiszerárak növekedése és a munkahelyek biztonsága szerepel, egyaránt 13 százalékos említéssel. Szorosan utánuk a gazdasági helyzet nyugtalanítja a magyar vevõk 12 százalékát; ugyanannyi, mint akiket az energiaszámlák egyre nagyobb összege.
Több mint négyszeresére nõtt Magyarországon azon fogyasztók aránya, akiknek a legnagyobb gondot az élelmiszerárak emelkedése jelenti a következõ hat hónapban: amíg a Nielsen piackutató vállalat tavalyi nemzetközi felmérése során a magyar válaszadók 3 százalékát nyugtalanította leginkább, hogy drágulnak az élelmiszerek, addig idén 13 százalék nyilatkozott így. Arányuk a globális átlagnak megfelelõ: 55 ország átlagában az élelmiszer drágulása miatt aggódók átlagos aránya, a tavalyi 5-rõl 13 százalékra nõtt, megelõzve ezzel a korábban élen állt gazdasági helyzetet, amit legutóbb a válaszadók 11 százaléka említett. Utána globálisan a munka és magánélet egyensúlya következik 9, növekvõ üzemanyagárak, egészség, továbbá a munkahelyek biztonsága 8-8 százalékkal.
Mivel drágulnak az élelmiszerek, világszerte megfigyelhetõ, hogy a háztartások jövedelmük egyre nagyobb részét kénytelenek ennivalóra költeni. Magyarországon azonban nem csak ez a tény alakította át a fogyasztók gondolkodását, hanem a hitelek növekvõ problémája is: nálunk egy év alatt a hitel az ötödik helyrõl lett elsõ. Az élelmiszerek emelkedõ ára, 3 százalékos említéssel kilencedik helyen állt a tavaly elsõ negyedévi megkérdezés eredményeként, és onnan került a második helyre.
Hazánkban négy éven keresztül, így tavaly is a munkahelyek biztonsága állt a fõ gondok között az elsõ helyen (16 százalék); múlt évben a gyerekek neveltetése és biztonsága, valamint a növekvõ energiaszámlák elõtt (14-14).
Figyelemre méltó, hogy a hiteleket fõ problémájuknak Európában csak Magyarországon nevezték legnagyobb arányban a megkérdezett fogyasztók. Hazánkhoz hasonlóan, egyaránt 16 százalékos a mutató Romániában és Írországban is. De elõbbiben a munkahelyek biztonságát a válaszadók 23, míg utóbbiban a gazdasági helyzetet 22 százaléka nevezte meg.
Néhány európai országban kimagaslóan sok fogyasztó aggódik a növekvõ élelmiszerárak miatt: Lengyelországban 21 százalék, Ukrajnában 16, Észtországban és Litvániában pedig 15 százalék.
Nagyon magas arányt tárt fel a kutatás Görögországban a munkahelyek biztonsága, illetve a gazdasági helyzet miatt aggódóknál; 28, illetve 23 százalékot. A franciáknál 20 százalék a háztartási energia árának emelkedésétõl tart leginkább.
Az üzemanyag drágulása Európában leginkább a britek és a litvánok 11 százalékát és a németek 10 százalékát nyugtalanítja. Ausztriában a legtöbb válaszadónak az egészsége okozza a fõ gondot (11 százalék).
A fenti információk a 2011. elsõ negyedév során, globálisan 55 országban, több mint 28 ezer Internet-használó megkérdezése alapján kapott válaszokból Európa 28 országa, köztük Magyarország adatait összesítik.
|
nagy okosság, ezután mindenki vérp...
Ez király!
marketing - tudtommal a marketing má...
Jó ötlet! Hajrá!!!
Nekem nagyon tetszett! Nagyon jo, hog...
Na hát én nem félek... Mondjuk nem...
Akkor most leshetjük, mint a trafipa...