2021-01-18 21:05 |
 

 
    Vállalkozás Online a Twitter-en  Vállalkozás Online a Facebook-on  Vállalkozás Online a Facebook-on
Címlap arrow Internet arrow Nagy webáruház felmérés 2011: Gyorsulva nő a webshop-ok forgalma

Nagy webáruház felmérés 2011: Gyorsulva nő a webshop-ok forgalma Megosztom! Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
gry \ gtr, MTI   
2011-08-03 15:11
Kutatás készült a magyar webáruházakról. Az árösszehasonlító oldalak forgalma nagyot nőtt az idei első hat hónapban, így vélhetően a webáruházak látogatottsága is növekedett. A legelterjedtebb fizetési módnak még mindig az utánvét számít.


Tavaly a magyar webáruházak 137 milliárd forint forgalmat bonyolítottak le, szemben a 2009. évi 99 milliárddal, illetve a 2008-as 65 milliárd forinttal. A várakozások szerint idén is legalább annyival nő az áruházak fogalma, mint 2010-ben.

Zajdó Csaba, a webáruházak készítésével és fejlesztésével foglalkozó Webshop-Experts alapítója és ügyvezetője ma budapesti sajtótájékoztatóján elmondta, hogy az elmúlt években a növekedési ütem állandó volt, s nem látják okát, hogy ez jelentősen változna, legfeljebb egy kicsit lassulhat a forgalom bővülése.

Az árukereső, ár- és áruház-összehasonlító oldalak forgalma, látogatottsága háromszorosára nőtt az első félévben, ami azt vetíti előre, hogy webáruházak forgalma is jobban nő az idén, mint tavaly – ismertette Rácz István, az Árukereső.hu marketing igazgatója.

Az eseményen a két cég bemutatta közös, a Nagy webáruház felmérés 2011 eredményeit is, amely szerint a tavalyi 137 milliárdos forgalom 90 százaléka az áruházak 15 százalékában realizálódott.

A vizsgálat online módon elemezte a piacot: a kérdőívet mintegy 2.500 webáruháznak küldték ki, amelyek közül hozzávetőleg 450-en válaszoltak. Az adatok és a becslések szerint 3.000 webáruház működik a magyar piacon, amelyek közül 1.000-1.200 foglalkozik komolyan a internetes kereskedelemmel.

A napi átlagos látogatószám csak az áruházak 10 százalékánál több mint 1.000, a webáruházak többsége csak 100 látogatót vagy ennél kevesebbet mondhat magáénak. A vizsgálat szerint minél régebbi egy webáruház, illetve minél többet költenek fejlesztésére a tulajdonosok, annál nagyobb eséllyel lesz egy látogatóból vevő az elektronikus boltban.

A felmérés szerint a vevők több mint 50 százaléka késő délután és este vásárol, délelőtt csak 25,46 százalékuk, kora délután pedig 21,52 százalékuk. Reggel 1 százalékuk sem.

A vevők a webáruházakban leginkább órát, ékszert, kozmetikai termékeket, könyvet, háztartási eszközt, élelmiszert, ruházatot, játékot vásárolnak, a legkevésbé bútort, lakberendezési tárgyat, illetve alkoholos italt és dohányárut. A leggyakoribb vásárlási mód még mindig az utánvét, 70 százalékos aránnyal.

Hozzászólások
hozzászólok keresés RSS
Hozzászólás
név:
e-mail:
 
website:
tárgy:
UBBkód:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
Kerjuk irja be a kepen lathato kodot!
motor: !JoomlaComment 3.20

3.20 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

Utolsó frissités ( 2011-08-03 15:17 )





Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >


Go to top of page Go to top of page
Vállalkozás Online Kövessen minket! Online névjegyek Cikk beküldése Link ajánlása Belépési adatok Kijelentkezés





Elfelejtette jelszavát
RSS
Vállalkozás-online.hu - Periodika
Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak
Üzleti könyvtár
Online névjegyek

Top 10 cikk
Friss comment
Friss cikkek
Nehéz üzlet a könyvvizsgálat és a könyvelés
A kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
 
Illúzió az ingyenes cégalapítás
Az ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
 
Szavazzon!
Ön vásárolt már infóterméket az internetről?
 
Friss K.V.
Vállalkozás indítása

Vállalkozás-online.hu - Periodika Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak Üzleti könyvtár Online névjegyek
| Címlap | Vállalkozás indítása | A vállalkozó | Marketing | E-business | Pénzügyek | Adózás | Jog | Menedzsment | Állás - Munka | Európai Unió | Üzleti etika | KKV e-Learning |