2020-07-10 15:36 |
 

 
    Vállalkozás Online a Twitter-en  Vállalkozás Online a Facebook-on  Vállalkozás Online a Facebook-on
Címlap arrow Interjú arrow Üzleti lehetőségek Vietnámban: Érdemes sietni!

Rovatok
Címlap
Vállalkozás indítása
A vállalkozó
Marketing
E-business
Pénzügyek
Adózás
Jog
Menedzsment
Állás - Munka
Európai Unió
Üzleti etika
KKV e-Learning
Letöltés
Névjegy
e-Tartalom
Hasznos linkek
KKV apró
Üzleti könyvtár
Üzleti K.V.
Cikk beküldése
Keresés
Ingyenes e-book
Vállalkozás alapítása - gyakorlati tanácsok kezdőknek

Ingyenesen letölthető e-book a Vállalkozás-online.hu regisztrált olvasóinak.

Ha már regisztrált, belépés után klikk ide.
Ha még nem, akkor ide.


Tovább...
 
Online tagok
Jelenleg 11 vendég van az oldalon.
Üzleti lehetőségek Vietnámban: Érdemes sietni! Megosztom! Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Vállalkozás-online.hu   
2011-09-19 13:50
Kína helyett érdemes előbb Vietnámban kitanulni az ázsiai üzlet fortélyait, hiszen a jelenlegi vietnámi gazdasági vezetőknek jók az emlékeik Magyarországról. A türelem és a nyitottság mindenképpen szükséges, mert a sikerhez fel kell építeni a termékünket a fejekben. A kezdeti pozitív eredmények ugyanakkor még nem jelentenek semmit: ami itthon igen, az ott nem biztos, hogy működni fog. - Bundik Csaba üzletfejlesztési tanácsadó javaslatai magyar vállalkozóknak az ázsiai üzletről.


Vállalkozás-online.hu: Hogyan jött a lehetőség, hogy Vietnámmal foglalkozzon? Miért éppen Vietnám?

Bundik Csaba: Ázsiában élni gyerekkori álmom volt. Akkoriban Magyarországon Japán volt előtérben, majd a Kínáról és a kis tigrisekről szóltak a hírek, így engem is ezek az országok érdekeltek elsősorban. Később már tudatosan kerestem az alternatívákat, Vietnám pedig egyszer csak „beesett” az életembe. A kapcsolatrendszeremen keresztül megtalált a lehetőség.

VO: Magyar szemmel milyen lehetőségeik vannak a hazai vállalkozásoknak Vietnámban a jelenlegi piaci helyzetben?

B.CS.: Ez egy roppant összetett kérdés. A vietnámi gazdaság rohamosan fejlődött az elmúlt 10-15 évben, a lakosság is majd 90 milliós és évente 1 millióval gyarapodik. Innen nézve hatalmasak a lehetőségek. Ugyanakkor Vietnámba csak jó minőségű, versenyképes termékekkel érdemes elindulni. Az IT biztonság, környezetvédelem, orvosi műszerek, gyógyászati segédeszközök, élelmiszer-biztonság, üzleti oktatás területén biztosan van a magyaroknak keresnivalójuk.

VO: Hogyan tekintenek a vietnámi vállalkozók a magyar vállalkozókra?

B.CS.: Több ezer vietnámi tanult valaha Magyarországon, ők mindenképpen pozitívan tekintenek minden magyarra, és ezen belül a magyar vállalkozásokra is. Rendkívül hasznosak abban, hogy segíthetnek áthidalni a kulturális- és üzleti különbségeket, persze ez akkor működik jól, ha megtalálják az együttműködésben a számításukat. Az idősebb generációnak jó emlékei vannak a Magyarországról, a fiatalabbaknak nincs túl sok információja. Ez azért lényeges, mert Vietnámban az országot, az ország adott területen való jártasságát, magát a céget, illetve a terméket, valamit az adott embert is fel kell építeni a sikeres együttműködéshez.

VO: Milyen üzleti és/vagy nem üzleti képességekkel kell rendelkezzen egy magyar vállalkozó, ha Vietnámban akar piacra lépni?

B.CS.: A türelem és a nyitottság alapvető. Ha azt várjuk, hogy elmegyünk egy szakmai útra, tárgyalunk valamiről és holnap már üzlet lesz belőle, nagyot fogunk csalódni. Az üzlet a személyes kapcsolatnak szól, azt fel kell tudni építeni, ez idő és befektetés kérdése. Emellett türelemre van szükség egy másik kultúrában való élethez, működéshez. Ne higgyük, hogy az, ami Magyarországon működik, az majd ott is jól megy. Kifejezetten igaz ez a marketingre. Magyar cégvezetők gyakran mondják, hogy ami jó otthon, jó lesz Vietnámban is. Nagyon tévednek.

Ami szinte biztosan nem működik, az „egy évet megfinanszírozunk, és meglátjuk mi lesz”. Minimum 2-3 évben kell gondolkodni.

VO: Milyen menetrendet tudna javasolni a Vietnámi piacra lépéshez? Milyen időtávban kell gondolkodni?

B.CS.: Mindenképp kell, hogy legyen személyes élményünk Vietnámról. A Thaiföldi nyaralás messze nem elég. Az, amit a TV mutat és a valóság más, a kettő között nagy különbségek lehetnek. Ezt követően fel kell térképezni a piacot, amihez egy kapcsolati térkép is szükséges. A kapcsolatrendszer minden üzleti működés alapja. Ezzel párhuzamosan gondoljuk át, hogy a mi cégünk készen áll-e arra, hogy ázsiaiakkal, Ázsiában üzleteljen. Ez nem is annyira egyértelmű. Ennek sok eleme van, kezdve a cég fenntartható versenyelőnyeitől, a cég reakciósebességén át a termékünk másolhatóságáig sok tényezőt figyelembe kell venni. Ehhez célszerű, ha helyismerettel rendelkező tanácsadók segítségét vesszük igénybe. Ez nem olcsó, de milliókban és években mérhető a megtakarítás. És készüljünk arra, hogy az első 1-2 évben csak piacot és kapcsolatrendszert építünk, ezt meg kell tudni finanszírozni, ez mindenképp folyamatos helyi jelenlétet feltételez.

VO: Tudna említeni magyar vállalkozói sikersztorikat?

B.CS.: Persze. A legnagyobb sztori a Plusssz pezsgőtabletta. De a Richter sikere szintén ezen a szinten említendő. IT biztonságtechnikában is voltak jó projektek, de magyar közreműködéssel online szerencsejáték projekt is fut épp, de pár hét múlva jön Magyarországra a „vietnámi-matáv” delegációja.

VO: Mit gondol, hogyan fognak változni a magyar vállalkozók lehetőségei Vietnámban a következő 3-5 évben?

B.CS.: Itt először általánosságban válaszolnék, aztán konkrétan Vietnámmal kapcsolatban. Látjuk, érezzük, hogy a Világgazdaság súlypontja áttevődik Ázsiára. Ennek megfelelően, meg kell tanulnunk nekünk, magyaroknak is, hogy az ázsiai üzleti kultúra sok tényezőt illetően más. Ha ezt nem tesszük meg, csalódások fognak érni bennünket, mert az ázsiaiak nem úgy viselkednek, dolgoznak, ahogy mi a saját szokásaink szerint elvárjuk. A közvetlen versenytársaink pedig elhúznak mellettünk. Vietnám kiesebb, mint Kína, „csak” akkora területű és népességű mint Németország. Egyszerűbb itt megtanulni Ázsiát, mint Kínában, ahol már régóta ott van mindenki. Vietnámban is egyre inkább, de még nem vagyunk olyan reménytelenül elkésve, mint Kínában.

Emellett az a generáció, aki valaha Magyarországon tanult, most a gazdasági-politikai pályája csúcsán van, 5 év múlva már nyugdíjasok lesznek, tehát ha nem nulláról akarunk indulni, akkor most kell elindulni.

Utolsó frissités ( 2011-09-19 14:33 )





Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >


Go to top of page Go to top of page
Vállalkozás Online Kövessen minket! Online névjegyek Cikk beküldése Link ajánlása Belépési adatok Kijelentkezés





Elfelejtette jelszavát
RSS
Vállalkozás-online.hu - Periodika
Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak
Üzleti könyvtár
Online névjegyek

Top 10 cikk
Friss comment
Friss cikkek
Nehéz üzlet a könyvvizsgálat és a könyvelés
A kötelező könyvvizsgálat értékhatárának emelkedése miatt a magyar könyvvizsgálók piacot veszítenek. Az ügyfelek minden papírmunkát a könyvelővel végeztetnek, akiknek így nem sok idejük marad az érdemi munkára. Üzleti szempontból ma nem biztos, hogy érdemes számviteli területen vállalkozást indítani. Rezsabek Angéla okleveles könyvvizsgálót kérdeztük a magyar könyvvizsgálók és a könyvelők helyzetéről.
 
Illúzió az ingyenes cégalapítás
Az ügyvédi irodák gyakorlatilag felfoghatók egy vállalkozásként is. Persze más szabályok vonatkoznak rájuk, ami jelenthet nagyobb szabadságot, de nagyobb veszélyt is. Az ingyenes cégalapítás természetesen egy marketingfogás, és valószínűleg tisztességtelen piaci magatartásként versenyjogi probléma lehet. dr. Klausmann Kornél ügyvédet kérdeztük az üzleti partnerségről, az ingyenes cégalapításról.
 
Szavazzon!
Ön vásárolt már infóterméket az internetről?
 
Friss K.V.
Vállalkozás indítása

Vállalkozás-online.hu - Periodika Ingyenesen letölthető dokumentumok vállalkozóknak Üzleti könyvtár Online névjegyek
| Címlap | Vállalkozás indítása | A vállalkozó | Marketing | E-business | Pénzügyek | Adózás | Jog | Menedzsment | Állás - Munka | Európai Unió | Üzleti etika | KKV e-Learning |